Beantwoord

Slecht 4G bereik na overstap

  • 23 November 2019
  • 6 reacties
  • 156 keer bekeken

Ik haak na al die maanden ook nog even in op dit topic;

sinds 14 november is mijn Telfort abonnement overgaan op een KPN abonnement, inclusief nieuwe simkaart. Vanaf dat moment heb ik eigenlijk nergens meer 4G. Het is dus of Wi-Fi, of 3G. Ik heb een IPhone SE. 
 

Dat 3G voelt natuurlijk supersloom als je 4G gewend bent. Foto per whatsapp versturen duurt weer ouderwets een minuut. Voor mijn gevoel had ik bij Telfort nooit problemen, en vanaf dag 1 bij KPN is het dus traag. Hopelijk is dit tijdelijk en zijn hier oplossingen voor.

 

Graag reactie over de mogelijke oplossingen alsjeblieft. Alvast bedankt. 
 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Sander uit Hoevalen 5 December 2019, 17:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Sander, welkom op het forum, en welkom bij KPN! Vervelend dat het in de praktijk alleen een verslechtering lijkt te zijn. ik heb een paar vragen voor je om wat standaarddingen te controleren en uit te sluiten. Je gebruikte dezelfde telefoon met je Telfort abonnement? Kun je voor de zekerheid eens je KPN simkaart in een ander toestel steken. Kijk dan of je wel 4G hebt op de plekken waar ook 4G is maar dat je met je iPhone SE nu niet hebt. En test dan ook een andere simkaart in jouw iPhone op die plekken.

  • Als de iPhone met een andere simkaart wel 4G heeft, en het andere toestel met jouw sim geen, dan ligt het duidelijk aan de simkaart en gaan we die vervangen.
  • Als het andere toestel met jouw sim wel 4G heeft, dan is de kaart in de basis in orde. Dan zit het probleem hem in jouw toestel of in de combinatie toestel en simkaart of misschien een netwerkinstelling hier die niet helemaal goed is. 
  • Als jouw toestel ook met een andere simkaart geen 4G heeft, dan is het probleem waarschijnlijk jouw toestel. 

 

Vul verder ook je forumprofiel in, dan kan ik het hier verder nakijken.

Dag Erik,

Dank voor je reactie. Ik heb de Hollands Nieuwe simkaart van mijn vrouw uit haar Samsung telefoon gehaald, en die omgewisseld met de KPN simkaart uit mijn Iphone. De volgende resultaten:

KPN Simkaart geeft wel gewoon 4G in de Samsumg
Hollands Nieuwe Simkaart geeft ook maar 3G in de Iphone.

Dat lijkt het probleem richting mijn Iphone te trekken. Toch had ik hier met de Telfort simkaart nooit last van, hier had ik altijd 4G mee. Hopelijk ligt het aan een bepaalde instelling.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb even gekeken en qua instellingen is alles in orde. Heb je, wellicht sinds kort, een (ander) hoesje om de telefoon? Wat we bij iPhones, en dan vooral oudere modellen, nog wel zien is dat de antenne makkelijk door een hoesje wat geblokkeerd raakt. Waardoor het dan kan zijn dat je niet volledig bereik hebt.

Het siliconen hoesje heb ik denk ik al enkele maanden. Toch maar even geprobeerd. Ook als er helemaal geen hoesje omheen zit komt hij niet verder dan 3G.


Nog meer ideeën? :-D

Update / ben langs de KPN winkel gelopen. Medewerker heeft daar een nieuwe KPN-simkaart in het toestel gedaan en alles doet het weer op 4G. Dank voor je hulp tho.

 

Groet,
Sander

 

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn, Sander! Niet wat ik zou hebben verwacht gezien de resultaten van de test, maar ach, het eindresultaat is wat telt, no? :smile: