Beantwoord

slecht bereik

  • 8 October 2020
  • 10 reacties
  • 348 keer bekeken

Hoi

wij hebben 2 abn van kpn maar in huis 1 streep bereik als we gebeld worden moeten we buiten gaan staan en ook als het regent.

wij betalen best veel voor beide abn maar zouden het fijn vinden als we gewoon op de bank kunnen bellen.

 

wij wonen in een oud huis zonder isolatie nog dus daar kan het niet aan liggen gaan binnenkort wel Isoleren en zijn bang dan helemaal geen bereik meer te hebben.

 Wat kunnen wij her beste doen

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 15 October 2020, 14:44

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @Kristel vos kooijman welk merk en type modem heb je van KPN?

wat bedoel je met ‘2 abn'?

 

Hoi

wifi werkt perfect 

alleen bereik voor bellen is slecht ! 1 streepje.. als mensen ons bellen op een van de telefoons moeten we buiten staan

 

groetjes 

Met andere woorden, dit gaat over mobiel bereik en die is niet optimaal, misschien kunnen ze nog wat optimaliseren op de mast, maar als die ver weg staat en ook in een verkeerde hoek met opstakels zal het niet beter worden, maar dat is aan de technici om dat te beoordelen.

Reputatie 2

ik weet niet of je een smartphone hebt, maar met apple en android telefoons kan je ook wifi bellen.

Dan gebruik je het wifisignaal voor normale telefoongesprekken, zeker het proberen waard

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Kristel vos kooijman, welkom en dank je wel voor jouw bericht. Het is inderdaad erg lastig als het mobiele bereik slecht is, waardoor je naar buiten moet om te bellen. Zeker nu de zomer voorbij is. Ik wil graag uitzoeken hoe de situatie in elkaar steekt. Zou je hiervoor jouw profiel zo volledig mogelijk in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dit hebt gedaan? Ik ben dan ook benieuwd naar de toestellen die jullie in jullie bezit hebben. Met deze informatie kan ik dan verder aan de slag. Ik hoor graag van je!

Hoi

gedaan 

 

groetjes 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel! Met de informatie die ik tot mijn beschikking heb, zou het bereik in huis goed moeten zijn, maar gezien de afstand tot de zendmast kan ik me voorstellen dat dit niet optimaal is. Ervaar je de problemen al sinds het begin? Of merk je dat het bereik sinds kort is verslechterd? Mocht het sinds kort spelen, kun je dan aangeven of er wellicht iets veranderd in jullie omgeving? Het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Hoe meer obstakels op het pad van het signaal, hoe minder het bereik. Als er bijvoorbeeld gebouwd is in jouw omgeving, dan kan dit voor minder bereik zorgen op jouw adres. @Martin1984 geeft in dat geval een handige tip, om bellen via Wifi in te schakelen op jouw toestel. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Ik hoor het graag!

 

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Hoi

sorrij voor me late reactie 

bellen via WiFi gaat goed ! Bedankt voor alle informatie 

 

Mvg mevr vos 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de update. Goed om te lezen dat het gelukt is om het bellen via de wifi goed werkt! Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder. :relaxed:

Reageer