Beantwoord

Slecht bereik in de woonkamer

  • 16 September 2021
  • 10 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik reageer omdat ik een soortgelijk probleem ondervind met mijn iphone in de woonkamer. Daarbij doet de Samsung het een stuk beter. Hetzelfde geldt voor een ASUS laptop vergeleken met een HP laptop.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 September 2021, 17:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @C van Tilborgh . Wat is er precies aan de hand?

Hebben we het hier over wifi? Zo ja, wat gaat er precies mis?

Beste Erwin, mijn modem zit in de meterkast met een betonnen muur tussen de ontvangstplek in woonkamer. Mijn Samsung mobiel en HP laptop hebben een redelijk WIFI signaal, maar iPhone en ASUS hebben nauwelijks ontvangst. Wat kan hieraan gedaan zonder additionele versterking worden?

Hallo @C van Tilborgh voor de HP en de Asus voor een bekabelde verbinding kiezen.

Voor de Samsung en de Iphone de wifi-instellingen waar nodig aanpassen in het modem.

Welke modem heb je van KPN in bruikleen?

 

Hallo JanD,

 

Ik ga met je aanbevelingen aan de slag.

Als modem heb ik de Experia V10 in bruikleen

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een kabel naar de woonkamer liggen? Voor de tv ontvanger bijvoorbeeld? 

Heeft u een kabel naar de woonkamer liggen? Voor de tv ontvanger bijvoorbeeld? 

@C van Tilborgh  Heb je trouwens glasvezel of koper? 

Ja, ik heb een kabel voor mijn tv naar de woonkamer en glasvezel.

Ik ken jouw woning niet maar je zou het modem dan via die kabel in de woonkamer kunnen aansluiten. Dan heb je veel beter bereik. 

Je kunt dan een ander, korter kabeltje gebruiken om je tv ontvanger weer aan te sluiten. Uiteraard moet dit wel iets zijn, wat je ziet zitten. Er zijn genoeg mensen die geen modem in de woonkamer willen. 

Erwin, dank je voor je idee.

een modem in de woonkamer zie ik zitten. Dan zie ik een WiFi versterker als betere optie. Wellicht brengt een ander modem wellichtDE oplossing.

 

 

Je kunt overwegen om de wifi manager te doorlopen. Als je onder een bepaalde snelheid scoort krijg je vaak een heel gunstig aanbod. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

(als jij alleen graag wifi in de woonkamer wilt, is de router verplaatsen de voordeligste oplossing. Dat kost je dan niks)