Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Slecht bereik in mijn huis en directe omgeving

In en rond mijn huis is het bereik van de gsm van mijn vrouw (Samsung s8) en de mijne (Samsung s7) en die van de zaak (Huawei p7) erg slecht we wonen hier nu 2 jaar en ik hoopte dat het wat beter zou worden, wat kan ik hier aan doen?

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +20
Hoi Henny, welkom! Goed dat je hier je vraag stelt. Je hebt daar nooit goed bereik gehad? Wat zegt de dekkingskaart over jouw locatie? Als het bereik buiten slecht is dan zal het binnen al helemaal slecht zijn. Hoor je van meer mensen in de buurt dat er slecht bereik is?
volgende de kaart zou ik een goede verbinding moeten hebben, maar dat klopt niet, iedereen die bij mij op bezoek komt en KPN heeft, ervaart het zelfde als ik, slechte verbinding.
gr

Henny
Reputatie 6
Badge +27
Welke postcode?
Reputatie 6
Hoi, Henny. Hoe is het bereik buiten? Als dat wel goed is kan het liggen aan de extreme isolatie die huizen tegenwoordig hebben. Vooral de gecoate dubbele beglazing houdt het signaal zowat volledig tegen.
KPN heeft hier nog geen oplossing voor. Vodafone biedt inmiddels bellen via wifi aan.
Heb je een mobiel van KPN dan is de enige "oplossing" om thuis via DECT (vaste telefoon) te bellen. En ik heb 't dan met betrekking tot slecht bereik alleen binnenshuis.
Is 't buiten bij je huis ook slecht dan is het bereik van KPN daar gewoon onder de maat.
Reputatie 6
Badge +20
Dat is toch wel opmerkelijk. En dat speelt dus al een hele tijd begrijp ik. Is het verderop in de straat wel goed? Ik kan een bedekkingsklacht indienen. Dan gaan de technische mensen op onderzoek uit en nemen ze contact met je op. Daar heb ik wel zo veel mogelijk informatie voor nodig. Reageer je op mijn privébericht?

*Edit: @Peter, ook om het huis geeft TS aan.
Reputatie 6
Paul_ schreef:

*Edit: @Peter, ook om het huis geeft TS aan.

Ahhhh. Begrijpend lezen is ook een kunst. Volledig overheen gelezen. Om het huis is natuurlijk ook 'buiten'.
Shame on me 😳
Klopt in en buiten het huis, postcode is 3145ne
Reputatie 6
Badge +20
Update: de bedekkingsklacht is aangemaakt. Je vind meer info in je inbox. Als ik het zo bekijk zou het bereik daar voldoende moeten zijn. Ik ben heel benieuwd wat hieruit komt.

Reageer