Vraag

Slecht bereik in Spijkenisse

• 6 juli 2016
  • 6 reacties
  • 139 keer bekeken

Goedendag,
Sinds geruime tijd is het bereik in Spijkenisse ( Waterland ) extreme slecht. Binnenshuis vallen er vaak vlagen van gesprekken weg. Dit gebeurt nu al rond de 3/4 jaar.
Ik werk regelmatig vanuit huis en vind het in deze tijd eigenlijk niet kunnen dat een zakelijk network zo slecht performt.
Vaak heb ik slechts geen tot 3 streepjes bereik op mijn Samsung Galaxy S6.

Is dit bekend, en wordt er iets aan gedaan.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Heb je het probleem ook in een andere telefoon? Hebben andere mensen die KPN gebruiken hier ook structureel lijst van?

Vul hier voor de zekerheid je postcode in, dan kan je zien hoe goed de dekking in principe zou moeten zijn:
https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g/dekkingskaart.htm
Geen idee, iedereen om mij heen heft Tmobile en vol bereik. Omdat het een zakelijke telefoon is ben ik verplicht bij KPN.
Ik zie op de kaart dat ik in een lichtgroen stukje zit .......
Reputatie 7
Badge +15
Hoeveel sterren staan daar voor binnen bellen? Als het minder dan 3 zijn dan kan het zijn dat het signaal niet sterk genoeg is.

Ik zou voor de zekerheid het alsnog met een ander toestel proberen, het kan namelijk zijn dat de antenne van de telefoon tegen het einde aanloopt.

Ik heb verder via een kaart gekeken naar de hoeveelheid antennes bij elkaar in de buurt en dat zou qua bereik geen probleem moeten zijn. Het is namelijk drukbevolkte gebied en het stikt letterlijk van de antennes.

(Hier heb ik een linkje met een kaart waar de meeste antennes op staan: https://www.google.com/maps/d/u/0/view?mid=1S0JBDt6TSpAYXDXY0PRC1Zmp2Wc )
Zelfde laken een pak ........ van geen streepje tot 3 varierend.
Waardeloos, vanuit huis ineens niet meer te gebruiken. Wat een waardeloze dienst van KPN.
Lekker hoor al dat 4g, maar een telefoon om te bellen daar hebben we niet op gerekend ....
Reputatie 7
Badge +15
Helaas zijn er verschillende dingen die fout kunnen gaan, ik zou graag meer willen betekenen maar met je respons kan ik verder niet naar een goede oplossing zoeken 😞

Ik zou het zelf niet direct het KPN netwerk de schuld geven, ik heb zelf een positieve ervaring met het mobiele netwerk, zeker in de stad 🙂 Natuurlijk kan dit per locatie variëren.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @Mauzel, welkom op het forum! Ik snap goed dat het hinderlijk is wanneer gesprekken wegvallen. Wij willen het liefst overal optimaal bereik leveren. Helaas valt dat in de praktijk soms anders uit, zoals ook bij jou het geval is.

Gaat het om een zakelijk abonnement? Dan kun je terecht op ons zakelijk forum . Hier helpen mijn collega's je graag verder.

Reageer