Vraag

Slecht bereik met iPhone 7

  • 29 May 2019
  • 6 reacties
  • 393 keer bekeken

Hoe is dit opgelost inmiddels?

Ik ben na overstap naar knp nu ook enkele weken verder en met 1 streepje en 3g is het absoluut mijn geld niet waard en erg belemmerend. Zeker omdat ik het ook zakelijk gebruik.
instellingen zijn goed en heb iphone7s.

ik was altijd van mening dat kpn een kwaliteitsnetwerk zou moeten zijn, maar dit is de eerste keer bij kpn en nog niet eerder zo beroerd gehad.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt


6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Comencis Hoe dit specifieke topic is opgelost durf ik zo niet meer te zeggen. In het geval van slecht of verminderd bereik gaan we altijd op onderzoek uit. Je wilt kijken naar de locatie: soms kan je het herleiden tot een specifiek dekkingsprobleem, maar het kan ook met een storing of werkzaamheden te maken hebben. Wat ook kan is dat het met het toestel of de simkaart te maken heeft.

In jouw geval ben ik dus ook benieuwd naar een aantal dingen. Ervaar je dit slechte bereik op één specifieke locatie, of heb je dit op meerdere plekken? Merk je een verschil tussen binnenshuis en buitenshuis? Waar ik ook benieuwd naar ben: wat gebeurt er als je je simkaart uit je iPhone haalt en in een ander toestel stopt? En vice versa: als je een andere simkaart in jouw iPhone stopt, merk je dan verschil? En nog iets: je hebt een iPhone 7. Heb je daar ook een hoesje omheen? Zou je in dat geval dat hoesje er eens af willen halen en kunnen kijken of dat ook verschil maakt?

Als laatste wil ik ook graag wat gegevens van je hebben, zodat ik mee kan kijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Oh ja, om het overzicht te bewaren heb ik je reactie in een nieuw topic gezet en uit het oudere topic weggehaald.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Comencis Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Hoe is de situatie nu? Als ik nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag.
Excuus, drukte hier en vakantie.

oud contract twee jaar gehad met tele2 en geen enkel probleem. Zelfde telefoon nog steeds. Iphones blijven inmers goed. Hoesje heeft geen effect. Binnenshuis/buitenshuis scheelt hooguit 1 streepje. Wificall is verschrikkelijk. Valt af en toe weg.

Dat komt omdat het wifi bereik ook te wensen overlaat.

Hier met regelmaat 1 of 2 streepjes en vaak 3g in dezelfde gebieden. Maar nooit echt vol op bereik. Maar ik heb dit bijna overal waar ik kom. Ik heb geen andere telefoon om te testen. Gezien ik deze telefoon al 3 jaar heb en nu pas problemen heb met kpn sluit ik afwijkingen aan mijn telefoon uit.

Tevens een grove afrekening gekregen van kpn voor mijn vakantie in mexico terwijl ik een bundel had aangezet. De melding dat de bundel op was heb ik nooit ontvangen.

Nadat ik met ‘valse’ voorwenselen alles over heb gesloten en bij het gene wat beloofd is de deur is dichtgegooid (zie oud correspondentie in jullie systeem) ik nu ook slecht wifi en slecht mobiel bereik heb moet ik de overstap naar jullie duur betalen.
Reputatie 7
Badge +20
Excuus, drukte hier en vakantie.
Geeft helemaal niks. Ik hoop dat je een mooie vakantie hebt gehad!

oud contract twee jaar gehad met tele2 en geen enkel probleem. Zelfde telefoon nog steeds. Iphones blijven inmers goed. Hoesje heeft geen effect. Binnenshuis/buitenshuis scheelt hooguit 1 streepje. Wificall is verschrikkelijk. Valt af en toe weg.

Je zit een beetje op een grensgebied in ons netwerk en verder op richting het zuid-oosten is het inderdaad niet heel denderend. In jouw directe omgeving zou het echter voldoende moeten zijn, al zal 3G binnenshuis echter niet optimaal zijn. Via 4G zou het wel moeten zijn. Heb je 'bellen via 4G' aan gezet? Zou je dit eens willen controleren?

Dat komt omdat het wifi bereik ook te wensen overlaat.

Dat is ronduit vervelend, maar het staat wel los van het mobiele bereik. Bellen via wifi is bijzonder handig als je minder bereik ervaart via het reguliere netwerk. Zou je hier eens willen checken of alles goed staat? Verder wil ik je ook aanranden om je wifisignaal eens door te meten met onze Wifi Tuner. Deze tool meet alles door, zorgt ter plekke voor verbetering én handig advies.

Hier met regelmaat 1 of 2 streepjes en vaak 3g in dezelfde gebieden. Maar nooit echt vol op bereik. Maar ik heb dit bijna overal waar ik kom. Ik heb geen andere telefoon om te testen. Gezien ik deze telefoon al 3 jaar heb en nu pas problemen heb met kpn sluit ik afwijkingen aan mijn telefoon uit.

Dat vind ik wel bijzonder: het bereik is op de ene plek nu eenmaal wat beter dan de andere. Als je het echter op alle plekken waar je komt zo ervaart dan ben ik toch geneigd om te denken aan je toestel dan wel simkaart. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de resultaten van zo'n kruistest (ander sim in toestel en vice versa, zoals ik mijn vorige bericht schreef). Wellicht is er iemand in je omgeving die je hierbij kan helpen en in een KPN-winkel kun je ook altijd terecht.

Tevens een grove afrekening gekregen van kpn voor mijn vakantie in mexico terwijl ik een bundel had aangezet. De melding dat de bundel op was heb ik nooit ontvangen.

Ik heb hier ook eens naar gekeken. In de eerste plek snap ik dat je er flink van baalt. Wat ik zie is dat je in korte tijd vrij veel hebt verbruikt. Je had een bundel voor 100 minuten / sms'jes / mb's. Je hebt vrij korte tijd het dubbele verbeld én daarbij nog veel ge-sms't. Ik denk dat je sneller verbruikte dan dat de berichtgeving van ons uit Nederland kon doorgeven.
Hoi Bart,

Wifi signaal is doorgemeten en afspraak gemaakt met monteur.

instellingen gecontrolleerd en staat goed.

uitwisselen met simkaarten en telefoons moet ik nog even regelen.

Berichtgeving dat ik buiten mijn bundel zat in Mexico heb ik nooit ontvangen in de 10 dagen dat ik er zat en tot op heden niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Comencis Goed om te horen dat je een afspraak met een monteur hebt gemaakt. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.

Zoals ik ook aangaf: je hebt in korte tijd veel meer gebeld én data verbruikt dan de 100 minuten of mb's die bij de bundel hoorden. Daardoor ging het verbruik sneller, vermoed ik.

Reageer