Vraag

Slecht bereik met zowel bellen als internet

  • 25 July 2019
  • 6 reacties
  • 213 keer bekeken

Ik irriteer mij al een lange tijd aan mijn KPN abbonement. Lang gedacht dat het vanzelf wel opgelost zal worden maar het wordt alleen maar erger.

Al mijn vrienden met T-mobile, vodafone enz..lachen mij uit. Ik heb meerdere keren per dag ultra mega super sonisch slecht bereik en internet.
vooral bij mijn ouders in Venray en thuis is het regelmatig drama. vaak staat er ook een E van extreem traag internet in beeld ipv 4G.

al gedaan:
  • ander toestel geprobeerd
  • software updates uitgevoerd
Het blijft drama. terwijl ik speciaal KPN heb omdat ik dacht dat jullie marktleider zijn.

Maar niet alleen bij mijn ouders is het drama, ook onderweg op het werk enz..
Tevens vind ik het soms erg vreemd dat ik op wifi zit en opeens midden in de nacht een sms krijg dat ik op de helft van mijn internet zit. zit iemand stiekem 's nachts op mijn 4G?
heb 't gevoel dat ik zwaar belazerd word in ieder geval. Kan ik een overzicht krijgen wanneer mijn telefoon data aan het gebruiken is?

In het buitenland is trouwens ook om te huilen. Ben geregeld in Duitsland en dan zie ik duitsers vrolijk door appen, bellen enz... en ik? nee ik heb gewoon schijt bereik en internet. Wat voor afspraken hebben jullie daar? hebben jullie een contract met de meest waardeloze aanbieder van Duitsland?
Vorig jaar in kroatie ook. Mijn vriendin was het filmpje al aan het bekijken en mijn tel was nog steeds aan het laden. Vriendin heeft vodafone trouwens

Ik hoop dat dit allemaal fatsoenlijk opgelost kan worden. Ben vroeger erg tevreden geweest maar als dit zo doorgaat stap ik 100% zeker over.

nu ik toch aan het zeuren ben hahah, waarom moet dit via zo'n forum?
ik wil gewoon een mail sturen, heb geen tijd om een uur met medewerker aan de telefoon te hangen.
Nu moet ik zeker iedere dag gaan kijken of iemand op mijn forum bericht heeft gereageerd?
Normaal zorg je als bedrijf dat het laag drempelig is om contact op te nemen. Jullie niet, jullie hebben schijt en denken we doen lekker moeilijk.

Fijne (warme) avond nog!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Nou... als er hier iemand reageert, krijgt u gewoon een mail. Dus u hoeft niet hier speciaal te gaan kijken.

Wat voor toestel heeft u?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom terug @NiQueZz, dat zijn een hoop klachten! Jammer om te lezen.

Ik ben allereerst ook benieuwd welk toestel je gebruikt. Als het toestel maar een deel van onze frequentiebanden ondersteunt kan ik me het slechte bereik nog enigszins voorstellen. Je geeft alleen aan een ander toestel te hebben geprobeerd dus kleine kans dat dit de oorzaak is.

Kun je jouw adresgegevens en klantnummer/06-nummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen wanneer dat is gebeurd? Ik weet niet of we dit kunnen oplossen als het bereik overal slecht is maar ik ben wel benieuwd wat er achter zit. In Venray is bijvoorbeeld een volledige 4G dekking.

Tevens vind ik het soms erg vreemd dat ik op wifi zit en opeens midden in de nacht een sms krijg dat ik op de helft van mijn internet zit. zit iemand stiekem 's nachts op mijn 4G?
heb 't gevoel dat ik zwaar belazerd word in ieder geval. Kan ik een overzicht krijgen wanneer mijn telefoon data aan het gebruiken is?

Ja, dat is mogelijk. Dan wil ik je aanvullend vragen ter verificatie de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" te zetten. Alle velden met privé er achter zijn alleen voor jou en ons inzichtelijk.

In het buitenland is trouwens ook om te huilen. Ben geregeld in Duitsland en dan zie ik duitsers vrolijk door appen, bellen enz... en ik? nee ik heb gewoon schijt bereik en internet. Wat voor afspraken hebben jullie daar? hebben jullie een contract met de meest waardeloze aanbieder van Duitsland?
Vorig jaar in kroatie ook. Mijn vriendin was het filmpje al aan het bekijken en mijn tel was nog steeds aan het laden. Vriendin heeft vodafone trouwens

Het is mogelijk dat Vodafone andere afspraken heeft. Zij zijn ook een internationaal bedrijf en kunnen van hun eigen netwerk gebruik maken. Helpt het op zulke momenten een ander netwerk te kiezen?

nu ik toch aan het zeuren ben hahah, waarom moet dit via zo'n forum?
ik wil gewoon een mail sturen, heb geen tijd om een uur met medewerker aan de telefoon te hangen.
Nu moet ik zeker iedere dag gaan kijken of iemand op mijn forum bericht heeft gereageerd?
Normaal zorg je als bedrijf dat het laag drempelig is om contact op te nemen. Jullie niet, jullie hebben schijt en denken we doen lekker moeilijk.

Beetje agressief maar okay! Zoals Nick aangeeft krijg je gewoon een mailtje als er een reactie is. Er zijn een hoop manieren om contact met ons op te nemen. Telefonisch, Facebook/Twitter, livechat en het forum. Een aantal jaar geleden is mail vervangen door livechat, uit verschillende onderzoeken is daar een hogere klanttevredenheid uitgekomen. Niet iedereen is daar blij mee, snap ik uiteraard ook.
Hey Joran,

Bedankt voor je antwoord.
Ik was gefrustreerd, vandaar mijn felle reactie. excuses.

Ik heb mijn profiel met alle benodigde gegevens aangevuld.

Ik gebruik trouwens een iphone X en als ander toestel heb ik mijn vorige iphone gebruikt.
Nu heb ik zelf ook een wijziging gedaan, namelijk wifi bellen uitgezet. Hierdoor zijn mijn telefoongesprekken al iets beter geworden.
Maar op dit moment ben ik bij mijn ouders in Venray en heb maar 1 streepje bereik.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem, soms moeten we even stoom uitblazen. Excuses aanvaard 🙂 Joran is met vakantie nu, dus ik pak het over. Dank, ook, voor je gegevens.

Eerst even wat betreft mobiele data versus wifi. De iPhone heeft een functie waarbij hij zelf kan schakelen tussen wifi en 4G, afhankelijk van welke sterker is. iCulture heeft dit artikel over hoe je dat kunt uitschakelen. Ik stuur je zo nog even een privébericht met op welke momenten er de afgelopen dagen mobiele data is verbruikt. Dan heb je een idee van hoe en wat.

Goed om te horen, ook, dat met uitzetten van wifibellen het wel iets beter is geworden. Ik ga je nog even een paar extra vragen stellen over het bereik en dergelijke. Je geeft aan dit op twee locaties te ervaren, thuis en bij je ouders.
  • Heb je op beide locaties een kruistest uitgevoerd (dat is jouw sim in een ander toestel, en de sim van dat toestel in jouw telefoon)? Zo ja, blijven de bereikissues bij jouw telefoon, of bij je simkaart?
  • Ervaar je verder op beide locaties dezelfde soort problemen, of merk je ook verschil?
Ik heb de test gedaan met een oud toestel van mijzelf.
heb nu een iphone x en hiervoor een iphone 7.

De grootste problemen ondervind ik in Venray bij mijn ouders. Wanneer ik daar op het thuis adres ben heb ik vrijwel altijd slechte telefoongesprekken. Dit is zowel binnenshuis als in de achtertuin.
De wijk veltum 2 in venray lijkt een zwart gat te zijn. in andere delen van Venray is het beduidend beter.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het testen, Niquezz. Begrijp ik dat je jouw simkaart in een oud toestel hebt gestopt en dat die dan ook bereikissues had? Dan lijkt het inderdaad bij ons of je simkaart te zitten. Ik heb een melding aangemaakt voor de technische dienst om hier naar te kijken. Het is daar alleen wel wat druk op het moment, dus het kan een aantal weken duren voor ze contact opnemen.

Reageer