Beantwoord

Slecht bereik: wat zijn de mogelijkheden?

• 13 april 2015
  • 4 reacties
  • 269 keer bekeken

Hi Allen,

Ik ben de mooi grote 4G bundel overgestap van Vodafone naar KPN. Met een IPhone 6. Harstikke mooi ding. Heb een 10GB bundel + onbeperkt bellen.

KPN Premium heet dat, maar ik vind het er weinig premium aan :-(

In huis heb ik bijna geen bereik! Als ik aan de telefoon zit wordt het gesprek gewoon afgebroken of men kan mij bijna niet verstaan.

Nu komt het mooie, vanwege de nummerportering loopt mijn Hollandsnieuwe (Vodafone netwerk) nog een maandje door, maar op dat nummer heb ik de volle 100% bereik.

Dit had ik echt niet verwacht bij KPN. Had niet blind moeten overstappen. Spijt!

Klantenservice kan me niet helpen. De zogenaamde "zichttermijn" van de telefoon is verstreken, terwijl ik aangegeven heb dat ik de telefoon wel wil betalen, maar niets aan het abonnement heb. Overigens is het abonnement minder dan 2 weken actief, dus ik zit volgens mij binnen de zichttermijn.

Ik zie zelf 3 oplossingen, maar.... zou dat kunnen?

- KPN die het netwerk in mijn straat verbetert (TD zegt dat dat niet mogelijk is)

- Terug naar alleen een 4G bundel (want daar ben ik wel blij mee!)

- Of proberen contract te laten ontbinden. Met rechtsbijstand gedoe en zo.

Wat zien jullie voor mogelijkheden?

Help! :-)

David

icon

Beste antwoord door yoshiutrecht 16 april 2015, 10:00

Hallo Cindy,

Ik heb inmiddels al weer een paar keer contact gehad met de klantenservice.

Het blijkt dat ik tóch binnen de zichttermijn zit omdat ik op de valreep per mail heb gevraagd om ontbinding van het contract, als er geen technische oplossing naar tevredenheid wordt geboden.

Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk :-)

Wel blijf ik van mening dat als je als grootste aanbieder een premium abonnement aanbiedt, je ook een premium dienstverlening biedt. Ik koos voor KPN voor 4G met hoge snelheid. Als ik minder wil, bijvoorbeeld 3G, kan ik ook voor minder geld naar een andere aanbieder.

Al met al een teleurstelling, zowel de manier van bereik als de manier waarop KPN zich achter regels schuil houdt. Ik heb immers aangeboden de telefoon te betalen en te houden; het functioneren van het netwerk is de wanprestatie, niet de levering van de telefoon.

De suggestie dat ik voor 10 cent per MB het netwerk ga uitproberen is natuurlijk belachelijk. 

Dat er op deze manier een soort van koppelverkoop ontstaat met het abonnement en dat KPN zich daar op beroept kan wellicht juridisch wel waar zijn, maar is, op zijn zachtst gezegd, niet heel netjes richting klanten.

Met groet, David

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo David, 

Is dat inmiddels in werking gezet? Ik stuur je voor alle zekerheid nog even de link mee hoe je kunt annuleren. Ik vind het jammer om te lezen dat je het schuilhouden achter regeltjes vindt. Ook wij zijn gebonden aan wettelijk vastgestelde termijnen, waar we ons aan houden. In ieder geval fijn dat het op deze manier alsnog geregeld kan worden 🙂

Met hartelijke groet, 

Cindy

Hallo Cindy,

Ik heb inmiddels al weer een paar keer contact gehad met de klantenservice.

Het blijkt dat ik tóch binnen de zichttermijn zit omdat ik op de valreep per mail heb gevraagd om ontbinding van het contract, als er geen technische oplossing naar tevredenheid wordt geboden.

Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk :-)

Wel blijf ik van mening dat als je als grootste aanbieder een premium abonnement aanbiedt, je ook een premium dienstverlening biedt. Ik koos voor KPN voor 4G met hoge snelheid. Als ik minder wil, bijvoorbeeld 3G, kan ik ook voor minder geld naar een andere aanbieder.

Al met al een teleurstelling, zowel de manier van bereik als de manier waarop KPN zich achter regels schuil houdt. Ik heb immers aangeboden de telefoon te betalen en te houden; het functioneren van het netwerk is de wanprestatie, niet de levering van de telefoon.

De suggestie dat ik voor 10 cent per MB het netwerk ga uitproberen is natuurlijk belachelijk. 

Dat er op deze manier een soort van koppelverkoop ontstaat met het abonnement en dat KPN zich daar op beroept kan wellicht juridisch wel waar zijn, maar is, op zijn zachtst gezegd, niet heel netjes richting klanten.

Met groet, David

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen David, 

Welkom op het KPN Forum. 

Wat jammer dat het bereik anders is dan je had verwacht. De zichttermijn gaat in vanaf de levering. Je hebt op dit moment al een abonnement, weliswaar een 0-euro abonnement, en je toestel is al geleverd. Je zichttermijn gaat dan ook in vanaf de dag van de levering, je kunt al gebruik maken van ons netwerk als je dat wilt. Wanneer je binnen 14 kalenderdagen zit, kun je kosteloos annuleren. Wanneer dit niet het geval is, is dit niet mogelijk. 

Ik zie dat je al bericht met onze Technische Dienst hebt gehad hierover. Ik begrijp dat je graag gebruik wilt  maken van ons 4G netwerk, maar als zij aangeven dat er geen verbetering aankomt, heb ik helaas geen ander nieuws voor je. Hebben ze aangegeven hoe het 3G netwerk op je thuislocatie is? Er komt een update van IOs 8.3 aan, waarmee je ook je iPhone vast kunt zetten op het 3G netwerk. Voorheen was dit niet mogelijk. Hopelijk dat dit uitkomst biedt, zodat je in huis beter bereik hebt. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Inmiddels mijn rechtsbijstandsverzekeraar gesproken en die geeft aan dat KPN niet op basis van levering van de Iphone, maar op basis van de ingang van het abonnement zich mag beroepen op de levertermijn. Ik houd jullie op de hoogte!

Reageer