Ik ben de mooi grote 4G bundel overgestap van Vodafone naar KPN. Met een IPhone 6. Harstikke mooi ding. Heb een 10GB bundel + onbeperkt bellen.
KPN Premium heet dat, maar ik vind het er weinig premium aan :-(
In huis heb ik bijna geen bereik! Als ik aan de telefoon zit wordt het gesprek gewoon afgebroken of men kan mij bijna niet verstaan.
Nu komt het mooie, vanwege de nummerportering loopt mijn Hollandsnieuwe (Vodafone netwerk) nog een maandje door, maar op dat nummer heb ik de volle 100% bereik.
Dit had ik echt niet verwacht bij KPN. Had niet blind moeten overstappen. Spijt!
Klantenservice kan me niet helpen. De zogenaamde "zichttermijn" van de telefoon is verstreken, terwijl ik aangegeven heb dat ik de telefoon wel wil betalen, maar niets aan het abonnement heb. Overigens is het abonnement minder dan 2 weken actief, dus ik zit volgens mij binnen de zichttermijn.
Ik zie zelf 3 oplossingen, maar.... zou dat kunnen?
- KPN die het netwerk in mijn straat verbetert (TD zegt dat dat niet mogelijk is)
- Terug naar alleen een 4G bundel (want daar ben ik wel blij mee!)
- Of proberen contract te laten ontbinden. Met rechtsbijstand gedoe en zo.
Wat zien jullie voor mogelijkheden?
Help! :-)
David
Beste antwoord door yoshiutrecht
Hallo Cindy,
Ik heb inmiddels al weer een paar keer contact gehad met de klantenservice.
Het blijkt dat ik tóch binnen de zichttermijn zit omdat ik op de valreep per mail heb gevraagd om ontbinding van het contract, als er geen technische oplossing naar tevredenheid wordt geboden.
Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk :-)
Wel blijf ik van mening dat als je als grootste aanbieder een premium abonnement aanbiedt, je ook een premium dienstverlening biedt. Ik koos voor KPN voor 4G met hoge snelheid. Als ik minder wil, bijvoorbeeld 3G, kan ik ook voor minder geld naar een andere aanbieder.
Al met al een teleurstelling, zowel de manier van bereik als de manier waarop KPN zich achter regels schuil houdt. Ik heb immers aangeboden de telefoon te betalen en te houden; het functioneren van het netwerk is de wanprestatie, niet de levering van de telefoon.
De suggestie dat ik voor 10 cent per MB het netwerk ga uitproberen is natuurlijk belachelijk.
Dat er op deze manier een soort van koppelverkoop ontstaat met het abonnement en dat KPN zich daar op beroept kan wellicht juridisch wel waar zijn, maar is, op zijn zachtst gezegd, niet heel netjes richting klanten.
Met groet, David
Bekijk origineel
Ik heb inmiddels al weer een paar keer contact gehad met de klantenservice.
Het blijkt dat ik tóch binnen de zichttermijn zit omdat ik op de valreep per mail heb gevraagd om ontbinding van het contract, als er geen technische oplossing naar tevredenheid wordt geboden.
Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk :-)
Wel blijf ik van mening dat als je als grootste aanbieder een premium abonnement aanbiedt, je ook een premium dienstverlening biedt. Ik koos voor KPN voor 4G met hoge snelheid. Als ik minder wil, bijvoorbeeld 3G, kan ik ook voor minder geld naar een andere aanbieder.
Al met al een teleurstelling, zowel de manier van bereik als de manier waarop KPN zich achter regels schuil houdt. Ik heb immers aangeboden de telefoon te betalen en te houden; het functioneren van het netwerk is de wanprestatie, niet de levering van de telefoon.
De suggestie dat ik voor 10 cent per MB het netwerk ga uitproberen is natuurlijk belachelijk.
Dat er op deze manier een soort van koppelverkoop ontstaat met het abonnement en dat KPN zich daar op beroept kan wellicht juridisch wel waar zijn, maar is, op zijn zachtst gezegd, niet heel netjes richting klanten.
Met groet, David