Beantwoord

slechte verbinding 4g maasvlakte

  • 19 November 2019
  • 8 reacties
  • 143 keer bekeken

Sinds vorige week is het bereik op de Maasvlakte/2e Maasvlakte aanmerkelijk slechter geworden.

Is hier een oorzaak voor aangezien dit eigenlijk nooit bij KPN het geval was, is wel bekend fenomeen bij de andere aanbieders op deze plek.

icon

Beste antwoord door Patrick D72 28 November 2019, 13:50

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Patrick D72 Ik durf je niet direct een oorzaak te noemen. Ik heb echter het sterke vermoeden dat dit met werkzaamheden aan de zendmasten te maken heeft. Op het moment vindt er op vrij veel locaties regulier onderhoud plaats. Wat gebeurt er als je je telefoon even vastzet op het 3G-netwerk? 

Beste Bart,

zal die is proberen al moet dat niet de oplossing zijn, ik zie veelal wel H, dat is 3,5g naar mijn weten maar vaker nog E verschijnen bij het netwerk op het moment. Zal naar 3G gaan morgen is proberen en kijken of het te doen is..

Rare is, collega`s die vodafone hebben die hebben sinds dat moment weer wel beter bereik.. vaag...

Reputatie 7
Badge +20

Het gaat me er ook om dat we even kijken naar het verschil. Zoals ik aangaf heb ik het vermoeden dat het gebrek aan 4G tijdelijk is: op verschillende locaties is men bezig met het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan de zendmasten en dat zou jouw situatie verklaren. Dat je via Vodafone wel verbinding hebt kan heel goed: Vodafone heeft haar eigen netwerk en haar eigen zendmasten en die staan los van onze. 

Reputatie 7
Badge +20

Zou je trouwens jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)

Ook wil ik graag je merk en type telefoontoestel weten én de postcode / huisnummer waar je het verminderde bereik ervaart. Ik zal dit dan doorzetten naar onze Technische Dienst die dit verder kan bekijken. Kun je ook aangeven wat je precies ervaart: zit er een verschil tussen binnen en buiten? Vallen gesprekken helemaal weg, of is het slechts 4G dat wegvalt? 

Gegevens ingevuld en postcode en huisnummer zijn: (...) 

Is voornamelijk internet wat binnen en buiten enorm traag zijn geworden vergeleken met 2 weken geleden, zijn meer collega`s die dit ervaren.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Prima. Dank voor de toelichting. Ik heb het verhaal doorgezet naar de Technische Dienst. Zij gaan dit verder bekijken en men zal contact met je opnemen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Patrick D72 Ik lees terug dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega van de Technische Dienst. Het bleek dat er werkzaamheden aan een zendmast waren. Inmiddels kun je weer normaal van je aansluiting gebruik maken, zag ik? 

Hoi Bart,

 

Klopt ik inmiddels contact heb gehad met een collega van je en waren inderdaad werkzaamheden, en weet nu ook waar de zendmast is . Bedankt voor de hulp!

Reageer