Beantwoord

Slechte verstaanbaarheid

  • 21 January 2019
  • 3 reacties
  • 268 keer bekeken

Wij beiden (mijn vrouw en ik) hebben een Iphone Xr, beiden ontvangen we regelmatig klachten van bedrijven e.d, dat we in de gesprekken moeilijk te verstaan zijn. Uiteraard de checklist nagelopen, alles staat goed ingesteld en ook zijn we behoorlijk op de hoogte met smartphones. Sinds we een abo bij KPN hebben hebben we dat probleem! Kan daar iets aan gedaan worden?
icon

Beste antwoord door Marina_ 22 January 2019, 12:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Tomxxxxx, Wat ontzettend lastig dat de gesprekken onduidelijk zijn. De melding zien we vaker voorbij komen, en er zijn meerdere oorzaken. Je geeft aan dat je de checklist hebt doorlopen, maar het is mij niet helemaal duidelijk over welke lijst het gaat. Ik ga wat oorzaken met je doornemen en hoop dat er een oplossing tussen zit.

Zou je willen kijken naar VoLTE(bellen via 4g)hoe dit is ingesteld? Je kan het bellen via 4G uitschakelen. Ga naar Mobiel netwerk > Opties mobiele data. Kies Schakel 4G in. Controleer of je probleem is opgelost met de optie Alleen data.

Het probleem kan ook worden veroorzaakt door het hoesje om je telefoon, hoe vreemd dat ook klinkt. Het kan een uitgang blokkeren of het microfoontje storen.

Een andere optie is de functie 'geluidsonderdrukking'. Deze zou omgevingsgeluid moeten wegfilteren, maar het kan ook dit soort problemen veroorzaken. Je kunt dit als volgt controleren: open de Instellingen-app op je iPhone. Ga naar Algemeen > Toegankelijkheid. Schakel de optie Geluidsonderdrukking uit.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Met die “checklist” bedoelde ik de lijst van mogelijke oplossingen/oorzaken. Die heb ik inmiddels al tig keer afgewerkt. Uiteraard had ik al nagegaan of het door het hoesje komt. Op zich een weinig waarschijnlijke oorzaak, immers als ik via wifi-connecties bel ( dmv whatsapp, messenger, viber, skype etc) dan heb ik nooit problemen. Als het aan het hoesje zou liggen dan zou het ook bij bv bellen via whatsapp een probleem moeten zijn, maar dat is dus niet zo.
Het probleem doet zich echt enkel met 4G voor, op beide iPhones, en beide zijn goed ingesteld (ook andere door jou genoemde oorzaken had ik eerder al nagelopen en af kunnen strepen: dat stond allemaal goed ingesteld. Als ik alles verder uitsluit dan blijven er 2 mogelijke oorzaken over: de simkaartjes (maar wel onwaarschijnlijk: tegelijk hetzelfde probleem met 2 simkaartjes) of de dekking in en rond het huis. En dat laatste kan ik op eigen houtje niet verifieren. De KPN helpdesk (uiterst onvriendelijk trouwens) verwees me naar een KPN-telefoonwinkel maar men de simkaartjes zou kunnen uittesten. Heb het gevoel dat men liever doorverwijst dan echt het probleem oplossen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Tom, bedankt voor je reactie. Dan kunnen we deze punten in ieder geval uitsluiten. Dat het aan de simkaart ligt, lijkt mij ook niet voor de hand liggend. Zou je de betreffende 06-nummers, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik hier over bellen met onze technische dienst. Dan kan ik nagaan of ze hier meer informatie over hebben of een mogelijke oplossing kunnen bieden.

Reageer