Beantwoord

SMS bericht KPN

• 1 mei 2017
  • 9 reacties
  • 581 keer bekeken

Beste KPN,
Een paar dagen geleden heb ik van U een sms-bericht ontvangen waarin stond dat mijn abonnement in juni veranderd zou worden. Sinds dien ben ik al elke dag bezig geweest met het proberen van contact met U te krijgen hierover.
Ten eerste vind ik het belachelijk dat het zo moeilijk is om contact met u te krijgen, ik heb er onderhand al 5 uur tijd in zitten, drie verschillende MijnKPN accounts en heel veel energie en achterstallig werk.
Ten tweede vind ik het niet normaal dat als U iets van mij wilt U geen moeite doet hierover te communiceren of zelfs maar een mogelijkheid tot communiceren geeft wanneer U een bericht stuurt. Ik ben nu veel tijd en energie kwijt geweest aan iets waar ik helemaal niets mee te maken wil hebben. Ik doe alle moeite terwijl U iets van mij wilt.
Ten derde ben ik dus niet gediend van een wijziging in het abonnement en heb ik hier ook nooit toestemming voor gegeven. U mag niets aan mijn abonnement veranderen zonder hierover met mij te spreken. Ik wil geen internet in het buitenland en mijn oorspronkelijke abonnement behouden. Ik ga ervan uit dat bij deze de wijziging niet wordt doorgevoerd, zowel dan dient U de wijziging terug te draaien en de schade te vergoeden.
Ten vierde ben ik er niet meer van gediend SMSberichten van U te ontvangen, en al helemaal geen berichten waarop niet geantwoord kan worden. Als U iets met wij wil bespreken zoekt U maar contact op een normale manier.
Vriendelijke groet, mevrouw Wuisman.
icon

Beste antwoord door PeterG 1 mei 2017, 15:05

Je hebt deze sms ontvangen omdat je een oud abonnement hebt wat uitgefaseerd gaat worden. Je kunt het dus niet zo laten als het nu is. In de sms staat wat er wijzigt voor je.
De abonnementen moeten aan EU-regels gaan voldoen. Je huidige, oude, abonnement doet dat niet. Vandaar de wijziging.
Als je het daar niet mee eens bent dan kun je wettelijk zonder kosten opzeggen tot de wijzigingsdatum.

De helpdesk voor mobiele telefonie is gewoon bereikbaar via tel.nr. 1200 of 0800-0105. Via dat nummer kun je ook opzeggen.

Oude abonnementsvormen mogen v.u. KPN beëindigt worden, mits KPN met nieuwe mogelijkheden komt. Dat hebben ze d.m.v. de sms gecommuniceerd. Dat gebeurt per sms omdat het ondoenlijk is alle klanten die het betreft persoonlijk te benaderen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Je hebt deze sms ontvangen omdat je een oud abonnement hebt wat uitgefaseerd gaat worden. Je kunt het dus niet zo laten als het nu is. In de sms staat wat er wijzigt voor je.
De abonnementen moeten aan EU-regels gaan voldoen. Je huidige, oude, abonnement doet dat niet. Vandaar de wijziging.
Als je het daar niet mee eens bent dan kun je wettelijk zonder kosten opzeggen tot de wijzigingsdatum.

De helpdesk voor mobiele telefonie is gewoon bereikbaar via tel.nr. 1200 of 0800-0105. Via dat nummer kun je ook opzeggen.

Oude abonnementsvormen mogen v.u. KPN beëindigt worden, mits KPN met nieuwe mogelijkheden komt. Dat hebben ze d.m.v. de sms gecommuniceerd. Dat gebeurt per sms omdat het ondoenlijk is alle klanten die het betreft persoonlijk te benaderen.
https://www.allaboutphones.nl/kpn-onbeperkt-internet/

https://tweakers.net/nieuws/124099/kpn-zet-abos-met-onbeperkt-internet-om-in-10gb-bundels.html
Dank voor de snelle reacties!
Dit was precies de informatie die ik nodig had, jammer dat dit niet in het SMS bericht vermeld stond, dat zou veel tijd en verwarring hebben voorkomen.
De SMS legde namelijk niets uit en zei alleen "per 1 juni veranderd uw abonnement. uw onbeperkt-internet bundel wordt omgezet naar 10 GB waarvan u gebruik kan maken in heel de EU. U kunt het kosteloos opzeggen via ..." hieruit leek het alsof dit een verandering was die alleen voor mij gelde en alsof ik dit zelf had gevraagd. Maar met jullie nieuwe uitleg snap ik nu pas wat er bedoeld werd met het bericht, iets uitgebreidere uitleg was dus wel fijn geweest.
In eerste instantie dacht ik namelijk wel dat het misschien om een algemene verandering voor iedereen ging, maar andere mensen met onbeperkt-internet zeiden het bericht niet gehad te hebben dus toen concludeerde ik dat het alleen voor mijn abonnement geldt. Ik zal hun op de hoogte brengen van de verandering.
Maar oke, ik snap het nu.

Nog even ter controle: als ik het goed begrijp mag er dus geen onbeperkt internet meer aangeboden worden omdat Nederland dezelfde zijn regels gaat delen met andere eu-landen, en onbeperkt internet daar niet toegestaan is?
Dus er bestaan nergens meer onbeperkt internet abonnementen? en het ligt dus niet aan de prijs? Ik ben namelijk wel bereid een hogere prijs te gaan bepalen om het abonnement te behouden.

Dank voor het nummer van de klanten service, ik kon dit zelf nergens vinden op de website, en nogmaals dank voor de snelle reacties en uitleg.
Reputatie 7
Badge +31
Onbeperkt internet bestond al niet in de vorige reeks abonnementen en ook niet in de huidige mobiele abonnementen. Zo oud is je abonnement al ... ;)

10 GB per maand is echt heel veel.
Reputatie 2
Onbeperkt internet bestond al niet in de vorige reeks abonnementen en ook niet in de huidige mobiele abonnementen. Zo oud is je abonnement al ... ;)

10 GB per maand is echt heel veel.

Ik heb ook een 'oud' abonnement, waarom zou je wisselen wanneer je tevreden bent?
Ik begrijp de humor dus ook even niet.

10 Gb is dus echt niet veel, onzin opmerking zolang je niet weet wat en waarvoor een abo gebruikt wordt.
Wij gaan er ruim (heel ruim) overheen.

En er worden nog steeds unlimited abo's aangeboden, alleen moet je dan niet meer bij de KPN zijn, T-Mobile / Robin bied dat ook aan.
KPN wil alleen meer verdienen, hier verliezen ze op. Nu ook de wettelijke verplichting komt dat je je MB's in het buitenland kunt gebruiken zijn ze waarschijnlijk bang voor nog meer kosten.

Niets meer niets minder.
Heb zelf ook al anderhalf jaar een 10gb abonnement.. Het lijkt veel, maar wanneer je een paar youtube filmpjes bekijkt op de standaard hoge kwaliteit, zit je al zo aan een gigabyte. Moet elke maand aan het einde ook thuis op Wifi gaan om niet over die 10,5 gb (500mb extra ivm verlengvoordeel) heen te komen. Zou het persoonlijk ook niet fijn vinden om van onbeperkt naar 10gb te gaan
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @wuismanltd, welkom op ons forum! Wat jammer om te lezen dat het zo moeilijk is om ons te bereiken! En dat terwijl we 24/7 bereikbaar zijn via verschillende kanalen. We hebben deze sms gestuurd, omdat we geen e-mailadres van je hebben. Andere klanten hebben een e-mail van ons gekregen met informatie en een link naar de website. Ditzelfde linkje staat in de sms die jij hebt gekregen. Is naar aanleiding daarvan nog iets onduidelijk? Stel je vragen dan alsnog gerust hieronder 🙂.

@Peter en @reprobert dank voor jullie informatie!

@franky12 als jij nog vragen hebt, laat het ook vooral weten.
Reputatie 2
@Marcia_ Nope geen vragen, er is niets onduidelijk aan dit.

Alleen jammer dat het als een kadootje wordt gebracht met 10Gb buitenland, want dat boeit me niet.
Het is gewoon uitkleden van de voordelen.

Het enige wat je kunt als 'trouwe klant' is opzeggen dat wordt maar herhaald, blijkbaar is dat de wens.
Ook het niet mee kunnen doen aan KPN compleet benadrukt dat. Ga weg met je oude abo. Jammer dit.
Reputatie 7
Badge +28
De voordelen zijn inderdaad flink benadrukt, al heb jij daar niet zoveel aan als je er niet tot nauwelijks gebruik van maakt natuurlijk. Voor wat betreft opzeggen: natuurlijk wil ik liever dat jij klant bij ons blijft, maar ik kan er niets anders van maken helaas 😞. Dit is het en daar moeten we het mee doen. Dat zijn de twee opties die je hebt, dus ik moet ze wel beide aanbieden. Een tussenweg is er in dezen niet.

Reageer