Beantwoord

SMS iPhone 5S met nw onbeperkt bellen/sms bundel

• 19 maart 2014
  • 3 reacties
  • 2483 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Graag zou ik hulp willen hebben met het volgende, voordat ik het eventueel bij de KPN winkel probeer.

Ik heb 2 dagen geleden mijn abonnement verlengd naar onbeperkt bellen/smsen in combinatie met een iPhone 5S.

Alles lijkt te functioneren, behalve het versturen van sms. Ontvangen is geen probleem.

Volgende stappen uitgevoerd:

- Toestel aan/uit

- Cellular settings gereset

- SMS berichtencentrale staat op het juiste nummer

- SIM kaart uitgehaald/opnieuw ingestoken

- Telefoon aan iTunes gehangen. Nergens een melding mogen ontvangen om de Carrier settings te updaten.

Redelijk door mijn ideeen heen en vind het irritant dat e.e.a. niet werkt, dus zoals aangegeven graag assistentie.

Alvast bedankt!

JP

icon

Beste antwoord door Shugosha 19 maart 2014, 23:31

Mijn advies is om als eerst nog met de helpdesk contact op te nemen op 0800-0105 en de technische dienst het laten nakijken voor u. Het is zeer waarschijnlijk een probleem op het netwerk dat er iets ontbreekt. Ik gok 99,9% kans op een vinkje ;)

Bekijk origineel

3 reacties

Kleine update. Een van de dingen die ik nog niet had geprobeerd was de SIM in een andere telefoon stoppen.

Gelukkig is Apple van Micro SIM naar Nano SIM gegaan, wat inhoudt dat ik eindelijk weer eens mocht MacGyveren met tape...

SIM in mijn oude iPhone 4S heeft direct contact, bellen gaat prima smsjes ontvangen ook...Guess what?!...sms versturen lukt hier ook niet.

Is dit een halfgare SIM kaart die vervangen dient te worden, is er ergens een vinkje in een server verkeerd gezet? Alvast bedankt voor de reactie(s)!

JP

Reputatie 7
Badge +12
Mijn advies is om als eerst nog met de helpdesk contact op te nemen op 0800-0105 en de technische dienst het laten nakijken voor u. Het is zeer waarschijnlijk een probleem op het netwerk dat er iets ontbreekt. Ik gok 99,9% kans op een vinkje ;)

Sugosha, bedankt voor de tip. Er stond idd "een vinkje" verkeerd. Product code niet juist ingevoerd, wat een kwestie van 2 minuten was voor e.e.a. functioneerde.

Nogmaals bedankt. JP

Reageer