Beantwoord

Sms naar Apple server GB

  • 16 January 2019
  • 9 reacties
  • 662 keer bekeken

Ik zit momenteel nog bij youfone, maar ga de overstap maken naar kpn. Bij youfone krijg ik met regelmaat extra kosten omdat er een sms gestuurd wordt naar de Apple server die in Engeland staat. Hierover al contact gehad met youfone maar zij kunnen er niets aan doen zeggen ze. Is dit bij kpn ook het geval? Ik vind het behoorlijk storend dat er per maand meerdere sms kosten in rekening gebracht worden namelijk.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 January 2019, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Deze kosten zal U bij KPN ook krijgen, er staat iets op uw telefoon die deze sms verzend.
Youfone doet dit namelijk niet uit eigen beweging.
Voorheen bij kpn gezeten en hier nog nooit van gehoord danwel iets van gezien op mijn rekening. Als dit een instelling op mijn telefoon is? Welke is dit dan en hoe zet ik dat uit? Ik heb namelijk weinig zin in alle extra kosten ☺️
Reputatie 7
Kijk eens op https://payinfo.nl of er wellicht een betaalde sms dienst actief is op jouw telefoonnummer.
ik heb op de site gekeken, maar er staan geen sms diensten aan.
Het zou ook gaan om berichten naar de Apple server. Ik begrijp dat u mij hier ook niet verder mee kunt helpen
Reputatie 4
Badge +4
@Michelle87 ik neem aan dat het om een iPhone gaat? Deze sms'jes worden naar Apple verstuurd, als iMessage gedeactiveerd raakt op je telefoon. Dat hoort niet te gebeuren, maar het komt vaker voor. Zorg dat je alle updates op je telefoon hebt en ook de meest recente versie van iOS. Je telefoon een keer herstarten kan ook helpen.

Als dat allemaal niets uithaalt, kan je het beste even contact opnemen met Apple Support. Mogelijk is er iets niet helemaal in de haak met de koppeling die gemaakt wordt tussen je telefoonnummer en je iCloud id.
Reputatie 7
Wat een rampzalige club is die Apple toch.
Het is toch van de zotte dat je een betaald smsje gaat versturen omdat iMessage gedeactiveerd raakt op een telefoon.
Wat een rampzalige club is die Apple toch.
Ben ik het toch nog een keer met je eens 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Michelle, welkom op het forum! Erwin geeft al goede info over de sms'jes zelf. Mochten die blijven doorgaan na je overstap, je betaalt daar bij ons niet apart voor. De bundel van het abonnement dat je kiest is geldig in de hele EU, dus ook voor sms'jes naar Engelse nummers.
Sinds ik bij youfone zit worden de smsjes in rekening gebracht. Voorheen had ik een iPhone 6S en sinds 2 maanden de iPhone 8 met de nieuwste update. Het is me pas opgevallen nadat ik de overstap maakte van kpn naar youfone dat er van die sms’jes gestuurd werden. Zij zeggen dat het een eenmalige activatie sms is, alleen zie ik het iedere maand op mijn factuur terug komen. Er worden zon 4 a 5 berichten verstuurd naar dat Britse nummer. Daarom vroeg ik me af of die bij kpn ook het geval is want ik erger me rot.