Beantwoord

Sms niet mogelijk

  • 31 March 2020
  • 12 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik ben in de VS en wil sms ontvangen en versturen. De bundel heb ik aangepast. Maar ontvangen en versturen is niet mogelijk.

Ik heb een IPhone 6 plus. 

Wat moet ik doen om te kunnen smsen?

icon

Beste antwoord door RoCaRe 4 April 2020, 21:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi RoCaRe, welkom op het forum. 

Krijg je een bepaalde foutmelding? Kun je nog wel bellen en gebeld worden? Sms je wel naar Nederlandse nummer met 0031 ervoor? Als voorbeeld 0031612345678.

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 

Bellen gaat. Maar dat die ik bewust niet vanwege de kosten. Sommige apps sturen een bericht per sms. Deze worden niet ontvangen en bij versturen krijg ik een melding dat het bericht niet verstuurd is. 
 

Reputatie 7
Badge +24

En als je zelf een sms bericht verstuurd naar een nummer met de juiste landcode ervoor? 0031 voor Nederland bijvoorbeeld. 

Zou wat voorbeelden willen noemen van app die dit doen? 

Ook met 0031 ervoor wordt de sns niet verstuurd. 
Meerdere apps sturen een verificatie per sms. De verificatie heb ik nodig om de app te updaten. 

Reputatie 7
Badge +24

Maar is dit via de app zelf? En zou je daar ook voorbeelden van kunnen geven? 

En lukt het versturen ook niet wanneer je zelf via de reguliere sms app een normaal sms’je stuurt? 

Om whatsapp te activeren wordt per sms een verificatiecode gestuurd. Deze ontvang ik niet

 

HELP!!!!Ik kan nog steeds niet sms versturen en ontvangen.

Reputatie 7
Badge +24

Je leest nog steeds over mijn vragen heen, bewust of onbewust. Ik zie dat je nog steeds niet je profiel hebt ingevuld en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of het wel lukt om een sms te versturen en ontvangen van een normaal telefoonnummer. Zou je dit alsjeblieft alsnog willen doen? Dan kan ik ook nakijken of alles van onze kant goed is ingesteld. 

 

Specifiek voor Whatsapp vind ik het volgende op hun website voor wanneer je het sms’je niet ontvangt.: 

 

 

Mijn profiel heb ik geupdate. Een sms sturen lukt niet. Ook ontvang ik geen sms. Heb het getest. Uiteraard met een “normaal” (mijn 06 nummer) telefoon. 
Whatsapp: na bel mij krijg ik opnieuw de tekst  “we sent you etc etc”. Ik wordt dus niet gebeld maar de tijd wordt langer.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Zou je het nu nogmaals willen proberen?

Het is gelukt. Heb een tekst ontvangen dat de instellingen zijn aangepast. Hartelijk dank👍🏽

Reputatie 7
Badge +24

Top! Graag gedaan uiteraard.