Beantwoord

SMS-notificatie uitschakelen mobiele netwerk in buitenland

  • 31 July 2019
  • 30 reacties
  • 5294 keer bekeken

iedere keer als we de grens over gaan krijg ik een sms-je
Aangezien dat we vlak bij alle twee de grenzen wonen.
Rijden we vlug de grens over, dan is dat irriterend als ik steeds sms-je krijg ..
Zou U dat voor me willen uit zetten

M.Vr.Gr. Reggie Castelijns
icon

Beste antwoord door Nadia 1 August 2019, 11:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Hallo @Reggiecastelijns, welkom op het KPN forum. Ik kan mij goed voorstellen als je dichtbij de grens woont, het best irritant is om iedere keer een sms te ontvangen. Ik neem aan dat jullie nu wel goed op de hoogte zijn van de tarieven in de buurlanden 😉
Uiteraard is het mogelijk dat je je afmeldt voor deze notificatie-SMS.

Dat kan door een SMS-bericht te sturen met 'INFO UIT' naar 1330. Mocht je het weer aan willen zetten kan dit door 'INFO AAN' te SMS'en naar 1330. Binnen twee dagen wordt de aanvraag verwerkt 🙂
Nadia,, hartelijk dank voor je info..!👍
al die smsjes werd ik een beetje gek van 🤔
Reputatie 7
Geen dank, @R.Castelijns. Ik begrijp dat volkomen. Heb je twee forumaccounts, @Reggiecastelijns? Is er iets misgegaan met de registratie van je eerdere forumprofiel? Misschien dat ik je daarbij kan helpen 🙂
ik heb er een teveel.. mag idd eentje van weg !
ik ben ze alle 2
🤔
Reputatie 7
Geen probleem, @Reggiecastelijns. Dan verwijder ik je tweede profiel, @R.Castelijns. Dan blijft dit topic verder ook intact. Handig! Want met jouw vraag zullen er vast meerdere gebruikers geholpen zijn 🙂
je bent de beste !! 👍👍👍
Ook ik wil deze melding graag uitzetten maar ik werk ook veel in het verre buitenland dus is het wel weer handig.
Als ik nu SMS uit stuur vergeet ik geheid om SMS aan te sturen volgende keer als ik weg ga.
De tarieven binnen Europa zijn gelijk, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om deze berichten alleen voor Europa stop te zetten want binnen 5 minuten 7 berichten welkom in België wordt je niet vrolijk van, 1 keer is wel genoeg maarja de techniek anno 2019...

Buitenlandboodschappen uitgezet via 1330 INFO UIT. Bevestiging ontvangen dat verwerking 2 dagen (!!!) duurt. 10 dagen later tripje naar België gemaakt en bericht komt toch weer als SMS binnen. Dus….?

Reputatie 7

Dan is er bij de verwerking van jouw verzoek iets mis gegaan, @kpn-client. Zou je het nogmaals willen proberen? 

[..]een SMS-bericht te sturen met 'INFO UIT' naar 1330. Mocht je het weer aan willen zetten kan dit door 'INFO AAN' te SMS'en naar 1330. Binnen twee dagen wordt de aanvraag verwerkt 🙂

Ik hoor graag je ervaring bij een volgend bezoek aan het buitenland.

  

Ik heb nu al een keer of 5 “info uit” naar 1330 gestuurd maar die berichten blijven maar komen. Wat kan ik er nog aan doen?

 

Reputatie 7

Hey @Robbul, welkom op het KPN forum. Het lijkt erop de verwerking van je verzoek niet goed gaat. Ik kijk het graag even voor je na. Zou je daarvoor je forumprofiel willen aanvullen? Ik zie je bericht graag tegemoet :)

Is aangepast!

Bij mij is het nu wel gelukt (in België). Andere landen niet bezocht.

Reputatie 7

Top, dat is goed nieuws, @kpn-client. Bedankt voor de terugkoppeling :) 

Ik heb het ook al een keer of 10 geprobeerd bij mij werkt 1330 info uit ook niet.

Reputatie 7

Hey @Reboha, welkom hier. Bedankt voor je bericht. Als je ‘Info uit’ sms't naar 1330, krijg je dan wel een notificatie terug? Wat staat daar in? 

Hallo Nadia er staat in dat het uitschakelen 2 dagen duurt, helaas. 

Reputatie 7

Ah, en dan zonder resultaat. Bijzonder, jouw aanvraag moet dan wel worden verwerkt. Ik duik er even in. Zou jij je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens: postcode + huisnummer, naam contractant, mobiel nummer en klantnummer (als je een abonnement van ons hebt)? Wanneer je een prepaidklant bent voldoet mobiele nummer + simkaart nummer. Ik hoor graag van je :)

Bij mij werkt het ook niet. Probeer al wekenlang elke twee dagen de info uit te zetten. Melding mooi ontvangen dat het twee dagen kan duren maar zodra ik weer in D of B kom weer als vanouds  de SMS melding. RA RA hoe kan dat.? 

Reputatie 7

Hey @Jan5363, welkom op het forum. Raden doe ik niet aan. Ik kijk liever wat er écht speelt ;)

Probeer al wekenlang elke twee dagen de info uit te zetten. Melding mooi ontvangen dat het twee dagen kan duren maar zodra ik weer in D of B kom weer als vanouds  de SMS melding.

Vreemd! Om de twee dagen opnieuw INFO UIT sms’en heeft niet zo veel zin. Dat kant het verwerkingsproces alleen maar vertragen. 

Dank voor het alvast invullen van je gegevens, ik ga hier even voor op onderzoek uit. Brb

Helaas het heeft nog steeds niet geholpen het zal wel heel moeilijk zijn. 

Reputatie 7

Hey @Reboha. Klopt. Er was een storing bij het verwerken van ‘INFO UIT 1330’ verzoeken. Ik heb je opdracht handmatig opnieuw verzonden. Het duurt 5 werkdagen, en dan krijg je geen notificaties meer van ons in het buitenland :)

Ook bij jou @Jan5363, is het even fout gegaan. Verzoek is opnieuw verzonden. Binnen 5 werkdagen is het opgepakt en verwerkt! 

iedere keer als we de grens over gaan krijg ik een sms-je
Aangezien dat we vlak bij alle twee de grenzen wonen.
Rijden we vlug de grens over, dan is dat irriterend als ik steeds sms-je krijg ..
Zou U dat voor me willen uit zetten

M.Vr.Gr. Reggie Castelijns

KPN misschien is het handig als jullie onder het bericht ook een stop deze berichten  link zet.

net als nieuwsbrief uitschrijven.

KPN misschien is het handig als jullie onder het bericht ook een stop deze berichten  link zet.

net als nieuwsbrief uitschrijven.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de tip @nico923, lukt het bij jou ook niet deze berichten uit te zetten door ‘INFO UIT” te smsen naar 1330?