Beantwoord

Spook sms naar buitenland op factuur, hoe kan ik dit blokkeren?

  • 14 October 2021
  • 4 reacties
  • 1192 keer bekeken

Kreeg opeens hele waslijst aan sms uit buitenland, terwijl ik nooit sms gebruik, hoe kan dat nou?? Kost me wel weer geld en hoe kan ik dat blokkeren?

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 October 2021, 13:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22

@Lucas6969 kan het soms zijn dat je een sms dienst per ongeluk hebt geactiveerd? Kijk eens op deze site welke actief is bij jou: Pay-Info, misschien ben je doelwit geworden van criminelen. Ooit een keer verdachte whatsapp of wat anders gehad?

Extra info:

Het landnummer 25 behoord toe aan de volgende landen Burundi, Djibouti, Ethiopië, Kenia, Mozambique, Oeganda Rwanda Somalië en Tanzania. Het landnummer 25 is onderdeel van de regio 2 wat betrekking heeft op Afrika. Je moet eerst hun internationale toegangscode in toetsen voor de 25 en zo krijg je dus 9925 voor Burundi. Op een mobile telefoon moet je ook 9925 in toetsen. Komt een telefoontje uit Burundi, wil je zelf naar Burundi bellen dan gebruik of zie je 9925 aan het begin van het nummer.

Dank je wel dennis voor de info,ik heb gekeken op pay-info, maar daar stond niks op , is er een manier om al die nummers te blokkeren?

Reputatie 7
Badge +22

Je zal bij die sms’jes via instellingen de nummer(s) kunnen blokkeren.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Lucas6969, welkom! Heb jij zelf een sms gekregen waar je ‘ingetrapt’ bent? Bijvoorbeeld van iemand die zich voordoet als je bank, als PostNL, als CJIB etc. Op het moment dat je op linkjes klikt waar je niet op zou moeten klikken, kan het gebeuren dat er op die manier kosten in rekening gebracht wordt. We noemen dit ook wel FluBot. Op onze website schrijven we:

 

Wat kun je doen tegen FluBot?

Heb je op een link geklikt en is jouw telefoon besmet? De manier om dit op te lossen is om -in de safe modus van je toestel- de geïnstalleerde app te verwijderen. Wil je echt zeker zijn dat je toestel ‘schoon’ is? Zet het dan terug naar de fabrieksinstellingen. 

 

Mocht je het niet vertrouwen, zou je dat dus kunnen doen!