Beantwoord

Spotify family op SIM only kids?

  • 1 November 2019
  • 8 reacties
  • 583 keer bekeken

Hallo,

ik overweeg voor mijn 14-jarige zoon een SIM only Kids abonnement. We hebben spotify family. Kan jij daar dan wel gebruik van maken??

 

 

icon

Beste antwoord door Jiske_ 4 November 2019, 18:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @folmolen welkom op ons KPN forum. Ook met een kids sim kan je gebruik maken van Spotify Family. De app staat los van je abonnement. Ik zou hem dan wel adviseren om afspeellijsten de downloaden anders vliegt hij door zijn data heen! 

 

 

Zo sla je afspeellijsten en albums van Spotify offline op:

  1. Zorg dat je met een Wi-Fi-netwerk verbonden bent.
  2. Blader naar de afspeellijst of het album om offline te luisteren. In het voorbeeld gebruiken we een afspeellijst.

Spotify offline afspeellijst kiezen

  1. Tik op de schakelaar achter Downloaden. Je kunt ook op de drie puntjes rechtsboven tikken en de optie Downloaden selecteren.
  2. Na een paar seconden zullen alle nummers gedownload zijn en kun je offline luisteren.
  3. Deze nummers nemen natuurlijk wel opslagruimte in beslag, dus als je ze op een later moment weer wilt verwijderen tik je opnieuw op de drie puntjes en vervolgens Download verwijderen.

 

 

Wil je de nummers die je offline hebt bewaard op een later moment beluisteren, dan werkt dat als volgt:

  1. Open de Spotify-app en blader naar Bibliotheek > Downloads.
  2. Je ziet alle albums en afspeellijsten die offline beschikbaar zijn overzichtelijk bij elkaar.

Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 

 

Bedankt, helder. Er stond namelijk bij vermeld dat Spotify geblokkeerd is bij Kids abonnement. Kan ik zijn bestaande nummer ook handhaven/ overzetten naar kids abonnement (nummerbehoud)?

Helaas is nummerbehoud nog niet mogelijk bij switchen naar Kids Sim. Het is nml (nog) niet mogelijk om te verlengen* met Kids Sim.

En wat Spotify betreft:
Ik betwijfel inderdaad of je dat wel onder dat abonnement kunt gebruiken.

Het aanzetten van extra bundels en extra opties (zoals Spotify) is geblokkeerd. Zo weet je zeker dat je kind nooit zorgt voor extra kosten en torenhoge rekeningen.

Bron: https://shop.kpn.com/mobiel/kids-sim/ .

*Verlengen=nieuw abonnement nemen op bestaande aansluiting/nummer.

Helaas is nummerbehoud nog niet mogelijk bij switchen naar Kids Sim.

En wat Spotify betreft:
Ik betwijfel inderdaad of je dat wel onder dat abonnement kunt gebruiken.

Het aanzetten van extra bundels en extra opties (zoals Spotify) is geblokkeerd. Zo weet je zeker dat je kind nooit zorgt voor extra kosten en torenhoge rekeningen.

Bron: https://shop.kpn.com/mobiel/kids-sim/ .

Precies daarom vroeg ik het ook mbt Spotify.

 

Tja, als je zijn bestaande nummer niet mee kunt nemen dan houdt het hiermee snel op. Jammer!

Zo speciaal is Kids Sim nou ook weer niet:
Bundel 1G (de 'gewone’ gaan v.a. 2G)
Gebruik bundels en Spotify geblokkeerd (op de 'gewone’ uiteraard niet)

Verder is ie gelijk aan de rest.
Kan je m.i. net zo goed het 2G abonnement voor je kind nemen:wink: .

Reputatie 5
Badge +7

In dit geval is het woord aanzetten belangrijk, Spotify zelf kan niet gefactureerd worden bij een kids sim. Het gebruik hiervan als je al een premium account hebt zou geen probleem moeten zijn. 

Zo speciaal is Kids Sim nou ook weer niet:
Bundel 1G (de 'gewone’ gaan v.a. 2G)
Gebruik bundels en Spotify geblokkeerd (op de 'gewone’ uiteraard niet)

Verder is ie gelijk aan de rest.
Kan je m.i. net zo goed het 2G abonnement voor je kind nemen:wink: .

ja maar wel 2x zo duur (15 euro ipv 7,5 euro )

Reputatie 1

Het is ons wel gelukt een kids Sim aan te vragen met nummerbehoud voor onze zoon, dus het kan wel (vorige week)

Reageer