Beantwoord

Studie binnen de EU + abonnement

  • 16 January 2019
  • 2 reacties
  • 211 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Hoi,
Het zit zo. Ik denk er sterk aan een abonnement te nemen bij KPN voor onbeperkt bellen/sms en 10 GB internet. Nu is het alleen zo dat ik op het punt sta om vier en een halve maand in het buitenland te gaan studeren. Nu lees ik van alles over een "duurzame band" met Nederland maar ik kom er niet echt uit of ik hier nou juist wel of niet onder ga vallen. Ik blijf gewoon ingeschreven staan bij mijn gemeente, het kiesregister en mijn Nederlandse studie. Maar ik ga wel vier en een halve maand geen dag in Nederland zijn en uitgebreid bellen en internetten vanuit Zweden.
Heb ik nu dan nog een "duurzame band" met Nederland of moet ik toeslagen gaan betalen?
En als ik toeslagen moet gaan betalen, over welke periode gaat dit dan lopen?

Ik kom er zelf niet uit wat nou waar tegenop weegt.

Groetjes,
icon

Beste antwoord door PeterG 17 January 2019, 01:34

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi. Je mag je abonnement 4 maanden per jaar (hoeft niet aaneengesloten) gebruiken in een ander land van de Europese Unie.

Je blijft ingeschreven in Nederland en je komt hier ook weer terug. Het lijkt me dat je de band met Nederland dan wel hebt en kunt aantonen.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm

Wel moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Bijvoorbeeld als je woont, werkt of een studie volgt in Nederland. Dit checken we zodra je over een periode van 4 maanden meer belt, sms’t of internet in de EU, dan in Nederland. (meer uitleg via de link)

Meer gevonden via google search binnen kpn-site.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen E22, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat tof dat je een tijdje in het buitenland gaat studeren! Zweden heeft veel mooie plekken die je kan bezoeken in ieder geval 😉 Wat betreft het abonnement, Peter legt het hierboven al goed uit. Op het moment dat je meer dan 4 maanden gebruik maakt van je abonnement en wij zien dit, dan krijg je een melding met de vraag hoe dit komt. Op het moment dat jij nog steeds je band kan aantonen, zal dit vast wel goed komen! De toeslagen en dergelijke kan je vinden op de website die Peter aangeeft, maar ik ga er vanuit dat het wel goed komt op het moment dat je na die 4,5 maand weer terug bent. Je kan het ook altijd even laten noteren bij jouw gegevens, op het moment dat je een abonnement afsluit 😉

Reageer