Surf & Mail of Internetbundel EU

• 18 april 2012
  • 4 reacties
  • 8152 keer bekeken

Ik heb een Bel & SMS 2010 SimOnly 100 abo en heb nu een Samsung Gio gekregen. Als ik kijk bij de mogelijkheden voor een internet-aanvulling bij m'n abo, heb ik 2 mogelijkheden. Dit zijn Surf & Mail Totaal (€ 10 p.m.) en Internetbundel EU (€ 10 p.m.). Wat is het verschil hiertussen?

4 reacties

Badge
Beste leonieharberink,

Om antwoord op uw vraag te geven: Surf & Mail Totaal is geschikt voor internetgebruik in Nederland, de Internetbundel EU voor internetgebruik in het buitenland (Europa). 

Heeft u hier verder nog vragen over?

Met vriendelijke groet,

Eduard 

Reputatie 7
Badge +8
Surf en mail is extreem beperkt qua snelheid 128 kbit/s en de Internetbundel EU is een volwaardig mobiel internet met snelheden tot 14mbit afhankelijk van het netwerk en je toestel.  Internetbundel EU zijn dus ook geschikt voor een laptop met dongel of 3G tablets. elk hebben ook hun eigen datalimieten en voorwaarden.

maar als je mij vraagt, stuur een korte protest brief waarin je vraagt om "gewoon onbeperkt internet" of gebruik gewoon kpn hotspot wifi wat wel gratis (als je thuis kpn klant bent) en onbeperkt is zonder rare voorwaarden en beperkingen. in alle overige gevallen heb je al vanaf 10euro een jaar abo.

Bedankt voor beide antwoorden. Dat het ene voor NL en het andere voor EU was, was me al duidelijk. Het gaat me vooral om snelheden en gebruiksgemak/voordeel. Ik woon op zo'n 10km van de Duitse grens en helaas wil het dus (buitenshuis) nog wel eens voorkomen dat het duitse net gepakt wordt. Als ik dat meeneem met het verschil in snelheid, zou de Internetbundel EU voordeliger zijn volgens mij.

Ik kan nergens wat vinden over het maximale verbruik van Surf&Mail. Bij de bundel EU wordt wel 100MB genoemd (geen idee of dit veel is).

Heb thuis geen KPN-abo, bovendien zijn hier in de omgeving vrijwel geen hotspots te vinden. Zou voor mij dan ook geen oplossing zijn.

Wat bedoel je met je opmerking 'korte protestbrief'?

Badge
Beste leonieharberink,

Wat de snelheid is van Surf & Mail Totaal hangt af van welk Sim Only abonnement u heeft. Dit zou ik voor u kunnen nakijken als u mij uw 06-nummer + postcode/huisnummer in privebericht een stuurt. 

Voor wat betreft de Fair Use Policy, hierbij meer informatie.

In de Internetbundel EU zit inderdaad 100mb. Voor sommige mensen is dit voldoende, voor andere niet. Het is hierbij belangrijk af te vragen wat u van plan bent te gaan doen op het internet: mail, applicaties, videostreaming of radio luisteren etc. De ene toepassing vergt meer mb's dan de ander. 

Met vriendelijke groet,

Eduard 

Reageer