Vraag

Te duur

• 20 februari 2018
  • 13 reacties
  • 2786 keer bekeken

Titel zegt alles, ik was me aan het oriënteren om een overstap te maken naar KPN ( omdat ik tv/internet/bellen via KPN glasvezel heb).

Ik ben er helaas achter gekomen dat ik dit beter niet kan doen... sterker nog ben nu zelfs van plan alles (5 mobiele en tv/internet abonnement) onder te brengen bij ziggo/Vodafone .

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Het makkelijkste is om daarvoor de klantenservice te bellen en te kiezen voor opzeggen. Zij kunnen je een aanbieding doen en anders kunnen ze de opzegging direct voor je regelen.
Reputatie 5
Badge +6
Titel zegt alles, ik was me aan het oriënteren om een overstap te maken naar KPN ( omdat ik tv/internet/bellen via KPN glasvezel heb).

Ik ben er helaas achter gekomen dat ik dit beter niet kan doen... sterker nog ben nu zelfs van plan alles (5 mobiele en tv/internet abonnement) onder te brengen bij ziggo/Vodafone .

Waar ben je naar op zoek?
Vergeet niet dat binnenkort een tussenabonnement in de verkoop gaat v.w.b. glasvezel. Nu wordt alleen. Of 100 en 500 aangeboden maar de 200 komt er aan. de ze is overigens 8,99 duurder dan de 100.

Ik Ben de overstap naar KPN aan het maken vanwege de dramatische ervaringen met Ziggo en Vodafone. Soms is het beter om iets te geven of te nemen ipv over te stappen.
Mijn vriendin heeft ziggo er uit gezet.
Komt er nooit meer in.😉
@Dennisk76wat een reactie, ik zeg “het is duur” en jij komt met een duurder pakket.
Rekenvoorbeeld:
3 x red mobiel abonnement a 26,-
Internet/tv abo a 63,50
Totaal—> 141,50 p/m x 12 = 1698,- p/j
Korting 6 x 28,55= 171,30 —> 1526,70

KPN :
3 x mobiel abo a 26,50
Internet/ tv a 77,99
Totaal —> 157,49 x 12 = 1889,88 p/j
Korting 3 x 20,- = 60,- —> 1829,88 p/j

KPN is ruim 300 euro duurder
En als ik T-mobile neem als mobiele abo ( 3 x 25,- voor unlimited ) scheelt me dat weer 12 x 4,50. = 54,-

Alles bij KPN onderbrengen is dus ruim 350,- euro duurder.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ga je rekenvoorbeelden niet toetsen, Apster. Er zijn natuurlijk nog best een aantal verschillen tussen de diensten van de verschillende ISP's te bedenken. Er zit altijd verschil in wat de providers aanbieden. De fora staan vol met verhalen over iedere ISP die Nederland rijk is. De een is vol lof, de ander zweert er nooit meer te komen. Maar dat is denk ik ook niet de kern van je verhaal.
Jij verwacht voor een bepaald bedrag een bepaalde set basisdiensten. En als blijkt dat een andere provider die goedkoper kan leveren kan ik mij jouw overweging voorstellen.
KPN is geen prijsvechter. Tevens heb ik als medewerker geen mogelijkheid om jou een ander aanbod te doen dan wat er te vinden is op de website.
De markt is wel telkens in beweging en er veranderen zaken aan de samenstelling van onze pakketten. ( zoals Dennis al zeer attent opmerkte ).
Mocht jij toch op zoek zijn naar een bepaald voordeel ( wat ik me overigens heel goed kan voorstellen ) is de suggestie van Robin nog het beste. De afdeling retentie is de enige afdeling binnen KPN die een ander aanbod kan doen. Uiteraard zijn hier ook spelregels aan verbonden dus garanderen kan ik niks. Ik hoop dat je vind wat je zoekt!

@Erwin_

Ik weet dat kpn geen prijsvechter is daarom heb ik ook 2 aanbieders gekozen die dat ook niet zijn ( als ik bijv. Online erbij pak dan is het verschil nog vele malen groter) .
Mijn vraag is meer ontstaan door de starre, arrogante houding van KPN .
Ik belde namelijk op of er een pakket aanbieding is als ik 5 abo’s zou nemen icm internet/tv ala T-mobile ( meer abonnementen meer korting) .
Tot mijn verbijstering zei de dame “ nee dat hebben wij niet, wij hebben kwaliteits producten en die kosten geld. Misschien is kpn niets voor u”
Toen ben ik pas gaan “shoppen” en zag dat KPN zich uit de markt prijst.

P.S. met deze prijzen zal de particuliere markt dezelfde kant op gaan als de zakelijke, leegloop.

P.S.2 KPN pretendeert de beste service te hebben en dat gebruiken ze om de hoge prijs te verantwoorden , onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat KPN een 7.3 scoort en ziggo 7.2 dus......
Reputatie 7
Wij hebben een glasvezel aansluiting en dan wil je echt niet meer naar coax, puur en alleen vanwege de enorm stabiele verbinding die vrijwel 100% van het jaar storingsvrij functioneert.
Maar dat wil niet zeggen dat we daarom dan ook maar onze mobiele telefonie bij KPN onderbrengen. Het goed vergelijken van kwaliteit, dekking, service en prijs zal je waarschijnlijk al snel naar een andere provider leiden die op drie van de vier genoemde punten beter scoort dan KPN en waarbij het niet erg is dat de vierde (service) dan iets minder scoort, want daar hoef je toch nooit gebruik van te maken. En nee, dan heb ik het dus niet over Vodafone, maar over die andere provider die in dit topic aangehaald wordt.
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen Apster,

Als dat écht zo gezegd is moet ik bekennen dat mijn broek een beetje afzakt. 😉 Dat is natuurlijk niet hoe het moet en dan kan ik me ook voorstellen dat je niet direct een hoge dunk van onze klantenservice krijgt. Wellicht kunnen de argumenten van bijvoorbeeld wjb je nog overtuigen. Glasvezel is bijzonder stabiel, en symmetrisch als het op up en download aankomt. Verder kun je voor support altijd bij mij aankloppen. 🙂

@Erwin_

beetje late reactie (druk,druk,druk), de argumenten wb glasvezel zijn inderdaad goed echter heb ik het hier niet over de techniek maar over de prijs.
XS4ALL is (waarschijnlijk) de duurste aanbieder op de markt met als tegenprestatie een zeer goed netwerk/service..... en dat maken ze waar dus "zij" kunnen een hoge prijs vragen.
KPN daarentegen vraagt de hoofdprijs voor gemiddelde service/product ( zie kassa/radar afgelopen jaren) .
Dus wat ik al aangaf i mijn andere topic.....Prijst KPN zich uit de markt ???

p.s. het gaat om zowel mobiel als vaste aansluiting
Reputatie 7
Badge +30
Voor mobiel ben ik overgestapt naar Vodafone (omdat het goedkoper is (enkele euro's/maand)). En naast de zichtbare verschillen merk ik zelf vooral verschil in latency (veroorzaakt door het grotere aantal hops bij Vodafone). En op 2 plekken waar ik vaak ben/langskom heb ik slechter bereik, waarbij ik bij KPN op 1 plek wat minder bereik had.

Dit is overigens gewoon wat ik ervaren hebt en geeft niet direct antwoord op je vraag maar voegt hopelijk wel toe aan de discussie.

Verder denk ik overigens dat het altijd de moeite waard is om andere aanbieders te proberen. Ook om ervaring op te doen en dan weet je direct of het wel of niet iets is.
@RobinFlikkema

bedankt voor je bijdrage.
Dit is ook wat ik graag zie, een discussie over KPN.
Ik lees en hoor veel ongenoegen bij KPN klanten, het verbijsterende is dat KPN hiervoor de neus ophaalt.

Klachten worden weg gewuifd, er wordt met vingers naar anderen gewezen ( zie reactie directeur klantenservice bij kassa over de wifi problemen) en daarboven op een zeer arrogante houding dat zich vertaald in 2 prijsverhogingen in 1 jaar tijd .

Ik ben/was zeer tevreden met kpn zowel thuis/prive als zakelijk ( ruim 200 aansluitingen, bedrijf is nu overgestapt naar vodafone).

wb zakelijke aansluitingen, heb aangegeven of ze een aanbieding van Vodafone konden matchen--> NEE ‼ was het antwoord ...dit is de arrogantie die ik bedoel.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi apster.
Ik kan je helaas niet veel verder helpen met het financiele gedeelte. Ik zie mijn rol als ondersteunend en probeer zo goed mogelijk de mogelijkheden en onmogelijkheden met de (potentiele ) klanten te bespreken. Verder heeft KPN heel duidelijk gemaakt waar voor ons de grenzen liggen als het om verkoop gaat. Dat heb ik hierboven uitgelegd.
Uit ervaring weet ik dat KPN af en toe acties heeft. Die soms erg gunstig kunnen uitpakken. Maar of je daar op wilt wachten is aan jou.
Verder juich ik de discussie toe. Iedereen mag hier precies vertellen wat hij of zij er van vind ( mits binnen de huisregels, uiteraard ). 🙂
KPN is een bedrijf wat kwalitatieve goede diensten leveren zonder weinig problemen.
Altijd goed materiaal enz.

Alleen de prijzen voor de abonnementen en eventueel voordeel als combi pakketten is niets.
Het is veel te duur, bijna €100,00 per maand en niets apart.

Als ik overstap, dan is het om het feit ik het niet meer kan betalen.
Ze moeten goedkopere abonnementen leveren.

Internet 100/100 enz ik vraag er niet om.

Reageer