Beantwoord

Te gek voor woorden, nummer bestaat volgens de KPN niet dus doen wij niets.

  • 25 November 2019
  • 10 reacties
  • 149 keer bekeken

Sinds vorige week vrijdag is het voor mij niet meer mogelijk om vanuit Nederland naar een mobiel nummer in Estland te bellen, terwijl dit voorheen geen probleem was. Ik heb daarover contact gehad en men zou het uitzoeken. Vervolgens op zondag wederom contact opgenomen, maar nog niet in orde dus weer wachten. Vandaag aan het eind van de ochtend nog maar eens proberen, en helaas nog geen verbinding. Wederom gebeld met KPN. Situatie in zijn geheel is als volgt; Nummer in Estland BESTAAT. Met andere providers krijg ik gewoon verbinding. Tele2 is Estland verzocht om een reset te doen op de kaart, en is gedaan. Zelf telefoon uitzetten (hele nacht) en opnieuw aanmelden, geen oplossing. KPN verzocht om zelf het nummer dan eens te bellen, en helaas ook zij krijgen dezelfde melding “dit nummer is niet in gebruik” Vreemd dat het met o.a. Vodafone geen enkel probleem is. Ook in Estland kan iedereen het nummer bereiken. Waar gaat het dan mis. Niet in mijn toestel, want dat zou betekenen dat mijn vrouw en ook de dame van de helpdesk een probleem hebben in hun toestel. Eindconclusie van KPN…. Sorry, ons protocol schrijft voor dat wij dan verder geen actie ondernemen. Op de vraag waarom dan niet… Omdat het nummer niet bestaat. Hoe diep wil je je kop in het zand steken. Prima serviceverlening KPN.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 December 2019, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ron, welkom op het forum. 

Ik moet toegeven dat ook mij dit gek in de oren klinkt, als het nummer via andere providers bereikbaar is moet het ons ook lukken. Zou ik mee mogen kijken? Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het nummer uit Estland noteren waar het om gaat, dan ga ik het hier zowel via ons als een andere provider testen. 

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je gegevens. Voor mij ook een raadsel, het lukt ons hier inderdaad met KPN nummers niet om het te bereiken. Via andere providers wel weer. Ik ga hier rondvragen met de technische mensen om te kijken waar dit aan ligt. Zo te zien worden op de een of andere manier geblokkeerd door Tele2 daar, wij beperken dit op geen enkele manier namelijk. 

Zodra ik een reactie heb laat ik dit weten. 

Hoi Alex, 

Ik heb zelf ook al contact gehad met Tele2 in Estland met het verzoek om de abonnee te resetten. Dat hebben zij ook gedaan. Ergens gaat het verkeerd tussen KPN en Tele2 Esrland.

 

Groet,

Ron

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Alex, 

Ik heb zelf ook al contact gehad met Tele2 in Estland met het verzoek om de abonnee te resetten. Dat hebben zij ook gedaan. Ergens gaat het verkeerd tussen KPN en Tele2 Esrland.

Dankjewel voor deze extra informatie, handig om te weten. Dat staat vast. Ik kom er in ieder geval op terug. 

Reputatie 7
Badge +24

Inmiddels door een melding van ons opgelost door Tele2 daar. :) 

:thumbsup: helemaal prima.

Helaas na iets meer dan 2 weken gaat het wederom mis, weer geen verbinding te krijgen. Hopelijk kan KPN nog eens op de juiste knoppen drukken bij Tele2 in Estland. Nu zou het probleem zo op te lossen moeten zijn aangezien het probleem bekend is.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ron, ik heb ook gereageerd op je privébericht. Vreemd, geen idee waarom ze ons weer blokkeren. Ik heb weer een melding aangemaakt voor Tele2. 

Top, bedankt. Ik ga weer terug in de wachtkamer. Vervelend allemaal, ik hoop nu ze weten wat de oorzaak was dat het sneller wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap je volledig, we gaan in ieder geval weer aankloppen daar.