Vraag

Telefoon besteld maar niet geleverd

  • 9 February 2021
  • 1 reactie
  • 793 keer bekeken

Beste,

Ik heb een S21 besteld in de pre order periode, ging echt top, mailtje ontvangen, en een dag of twee later een berichtje, de telefoon wordt morgen 25-01 geleverd tussen 13:00 en 16:00 uur ...top snelle service hoor!

  • Op de dag zelf …..niets ….gelukkig een probleempje met bezorgen, morgen op 26-01 tussen 13:00 en 16:00 uur wordt hij bezorgd …..super! Erg netjes :-)
  • 26-01 …..niets ….gelukkig een probleempje met bezorgen morgen op 27-01 tussen 13:00 en 16:00 uur wordt hij bezorgd …..Super. Erg netjes, maar wel apart ….
  • 27-01 …..niets ….gelukkig een probleempje met bezorgen, morgen op 28-01 tussen 13:00 en 16:00 uur wordt hij bezorgd …..kijk het komt goed, toch?
  • 28-01 …..niets ….gelukkig een probleempje met bezorgen morgen op 29 -01 tussen 13:00 en 16:00 uur wordt hij bezorgd …..Ik weet het niet, ik geloof er niet echt in, maar….
  • Geen bericht meer, yes hij komt eraan …..of ….

Wat raar ik hoor helemaal niets meer ….even op de site kijken geen mail geen sms, nee alle communicatie is nu klaar, track en trace ook weg op de website!

Maar een keertje bellen met KPN.

Telefoon is onderweg maar drukte en COVID ..Post NL…. Nieuw type telefoon..

Twee dagen later,

Bellen, aardige man van de service desk, tja, kan weleens gebeuren. Nee we kunnen niets meer stoppen. Gewoon telefoon even weigeren aan de deur.

Twee dagen later mevrouw van de klantenservice echt top, geeft door aan jullie dat hij er niet is en niet gecanceld kan worden, maar gaat haar best voor mij doen.

En dat is gelukt,

Mailtje van KPN, de telefoon is kwijt, maar niet getreurd, als ik rustig wacht komt hij vast wel boven water en zo niet dan is de telefoon echt kwijt en dan gaan we onderzoeken waar hij is.

Als er geen handtekening is voor het in ontvangst nemen van uw bestelling, zal het onderzoek maximaal één week duren. Na maximaal één week bezorgen we uw teruggevonden Samsung Galaxy S21 5G Dual-SIM 128GB, Phantom Gray of er wordt een nieuwe bestelling voor u geplaatst. U hoeft verder zelf niets te doen.

Verzonden door de heer, 

Jörg Kramer
Klantenservice

 

Niets meer gehoord, toch maar even bellen met de klantenservice, aardige mensen bij de KPN, ja sorry maar als u hem niet aanneemt dan kunt u er vanaf natuurlijk ( nog even verteld dat de telefoon waarschijnlijk niet meer komt ...want hij is kwijt) “Meneer, het komt allemaal goed we gaan een andere sturen als we de oude vinden.  Anders gewoon rustig even wachten.”

 

Niets geen communicatie meer vanuit de KPN ...zou ik nog een keer bellen?

Inmiddels een week verder en volgens de laatste communicatie zou ik iets moeten hebben ontvangen of …..

Vandaag weer gebeld, aardige man van KPN ….ja, raar verhaal dit gebeurd nooit eigenlijk. maar we kunnen de order niet cancelen nee uw contract blijft vast staan uiteraard. U kunt niet overstappen naar een andere provider met dit nummer, tja, er moet een onderzoek volgen naar de telefoon. Dat duurt een paar weken. Maar ja we versturen heel veel pakketjes en met de sneeuwbuien kan het niet anders dan dat het iets langer duurt …..( p.s. dit was 2 weken voor de sneeuwbuien) Tevens heb ik diverse andere dingen besteld …..die kwamen binnen 1 dag binnen ;-) 

Maar mocht er een handtekening ergens staan, tja, dan duurt het uiteraard langer 

Als er wel een handtekening aanwezig is voor het in ontvangst nemen van de bestelling - die dus niet van u is - ontvangt u binnenkort een aangifte formulier via mail. Nadat u dit formulier hebt ingevuld én ondertekend terug hebt gestuurd, wordt het verdere onderzoek gestart. Dit onderzoek kan maximaal 30 dagen duren.

Ik lees hier dat als er een handtekening staat van iemand ….maakt niet uit wie, Ik moet bewijzen dat ik de telefoon echt niet heb ontvangen. 

Maar het laatste gesprek met de servicedesk was een beetje teleurstellend, dus ik denk ik ga snuffel eens op het internet, misschien ben ik de enige dit dit heeft. Maar ik lees gelukkig of eigenlijk helaas dat er meer mensen zijn die gelijkwaardige ervaringen hebben.

Bijna 30 jaar klant bij jullie, deze hele situatie vind ik echt heel naar.

Ik ben benieuwd naar wat de reactie is op mijn vragen.

Willen jullie aub mijn mobiele abonnement open gooien? Zodat ik over kan stappen naar een andere provider. Dan kunnen jullie op jullie gemak gaan zoeken naar een telefoon die ergens bij jullie op de plank ligt.

Ik hoef de telefoon helemaal niet meer, gewoon cancelen en niet meer versturen.

Ik wil van het gedoe af zijn bij KPN.

Ben wel een beetje klaar met zeulen naar de klantenservice die bestaat uit hele aardige mensen. Maar die alleen maar kunnen melden dat het systeem bepaald en ik gewoon geduld moet hebben.

 

Met vriendelijke groet, 

Aad

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons forum, @Aad 2! Wat ontzettend balen dat de levering van jouw nieuwe toestel niet lekker gaat. Het is uitzonderlijk, maar kan helaas voorkomen dat een toestel bij PostNL kwijtraakt. In een dergelijke situatie zal er een onderzoek bij PostNL opgestart moeten worden. Ik begrijp uit jouw bericht dat dit inmiddels is gebeurd. Ik ben bang dat we op dit moment niet meer kunnen dan het resultaat van het onderzoek afwachten. We kunnen jouw abonnement niet opengooien of de verlenging annuleren terwijl het onderzoek loopt. We moeten het onderzoek echt afwachten, sorry.