Beantwoord

Telefoon bestellen mislukt. Heel vaak.

• 30 mei 2018
  • 2 reacties
  • 115 keer bekeken

Beste KPN,

De afgelopen weken heb ik geprobeerd een Huawei P20 Lite bij jullie te bestellen met een abonnement daarbij (2GB en 400 sms/bel p/m (verdubbeling door KPN Compleet voordeel via mijn thuisadres)). Dit heeft mij alleen heel veel ergernissen gebracht. Graag geef ik toelichting over wat er gebeurd is.

Maandag 21 mei ’18 heb ik via jullie site netjes mijn gegevens ingevuld zodat ik desbetreffende telefoon kon bestellen. Nadat de bestelling geplaatst was kreeg ik vier uur later een mailtje dat mijn identiteitsgegevens niet juist waren. Dit is gek, want die heb ik naar waarheid ingevuld. Ik probeerde op donderdag 24 mei ’18 opnieuw te bestellen, maar dezelfde melding kwam mijn mailbox binnen. Zaterdag 26 mei ’18 probeerde ik het een derde keer. Toen ik weer dezelfde melding kreeg, heb ik telefonisch contact opgenomen met jullie klantenservice. Jullie medewerkster heeft voor mij telefonisch de bestelling geplaatst in jullie systeem, en toen kwam gelukkig een mailtje binnen dat de bestelling geplaatst was. Jullie medewerkster vertelde mij dat ik moest wachten op een sms’je en een bevestiging voor de bezorgafspraak. Die bezorgafspraak stond op maandag 28 mei ’18 tussen 12.00u en 15.00u. Die maandag om exact 12.00u had ik nog steeds geen sms’je ontvangen, wat mij gek leek want ik wist dus niet of mijn telefoon wel echt zou komen. Ook online de bestelling volgen kon ik niet; de melding die ik kreeg is dat de online omgeving nog niet gereed was en dat dit maximaal een uur kon duren (terwijl dit dus al minstens 48 uur duurde). Een tweede keer heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice, maar nu via de chat. Deze medewerker vertelde mij dat mijn bestelling niet in het systeem stond, en dat hij hem opnieuw voor mij ging plaatsen. Nadat ik dus voor de vijfde keer mijn gegevens bij jullie heb doorgegeven, stond mijn bestelling er nu hopelijk wel in. Toen mijn gegevens weer compleet waren gemaakt, gaf de medewerker aan dat hij een melding binnen kreeg dat hij mijn omgeving niet meer kon aanpassen omdat er blijkbaar zaterdag 26 mei ’18 een storing is geweest, waardoor mijn bestelling niet in het systeem is gekomen, maar exact op het moment dat jullie medewerker klaar was met mijn gegevens invoeren werd dus mijn bestelling van zaterdag weer opgepakt. Dit leek mij positief, dus ik begon weer met wachten op een sms’je en een bevestiging van mijn order en bezorgafspraak, die alweer niet was gekomen. Dus voor een derde keer heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice, dit keer op maandagavond, want mijn gesprek met de klantenservice die middag liet mij weten dat mijn order dus dinsdag 29 mei ’18 geleverd zou gaan worden, en daarvan had ik nog steeds geen bevestiging ontvangen. Het derde gesprek met jullie klantenservice medewerkster werd mij verteld dat mijn order niet maandag maar dinsdag pas werd verwerkt, en dus woensdag geleverd zou gaan worden. Voor mij begon dus weer het wachten op een sms’je en bevestiging vanuit jullie kant. Woensdag 30 mei ’18 heb ik alweer de klantenservice gebeld, waarbij ik voor het eerst een medewerker aan de telefoon kreeg die eindelijk een beetje begrip toonde, maar helaas niks voor mij kon doen omdat hij mij vertelde dat er een technische fout zat in het proces. Ik werd doorverbonden naar een andere afdeling, die mij heel lang in de wacht zette, een teamleider erbij moest halen om het probleem op te kunnen pakken, en waar na een heel lang telefoontje nog steeds geen oplossing naar boven kwam drijven.

Ondertussen zijn we bijna anderhalve week verder, heb ik nog steeds geen sms’je, geen email bevestiging voor de bezorgafspraak en bovenal, nog steeds geen nieuwe telefoon ontvangen. “Voor 23.59u besteld en bezorgafspraak gemaakt, morgen al in huis!” is een quote van jullie website die voor mij helaas niet opgaat, wat mij erg teleur stelt.

Ik zou het erg op prijs stellen als er iemand is die mij wil uitleggen wat hier allemaal mis is gegaan en vooral wanneer ik dan wel een nieuwe telefoon kan verwachten, want van al dat heen en weer bellen naar jullie ben ik daar wel aan toe nu.

Graag hoor ik een tegemoetkomende reactie van jullie,
Met vriendelijke groet,
Veronie Rouschop
icon

Beste antwoord door Bart_ 7 juni 2018, 15:37

Dag Veronie! Dank je voor je bericht. Er is inderdaad het nodige verkeerd gelopen met het plaatsen van je bestelling. Omdat het niet lukte heb je het een aantal keer opnieuw geprobeerd en dat maakte het helaas nog even ingewikkelder. Je geeft aan dat je inmiddels een los toestel hebt aangeschaft. Er rest me niets anders dan je daar veel plezier mee toe te wensen. En mijn excuses dat dit zo lang heeft geduurd.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Oef wat een narigheid. Veronie.
Ons orderstysteem is complex maar dit slaat wel alles! Ik wil dolgraag meekijken maar er zijn nog geen klantgegevens gekoppeld aan je forum ID.
Zou je kunnen reageren op mijn privébericht ?
Reputatie 7
Badge +18
Dag Veronie! Dank je voor je bericht. Er is inderdaad het nodige verkeerd gelopen met het plaatsen van je bestelling. Omdat het niet lukte heb je het een aantal keer opnieuw geprobeerd en dat maakte het helaas nog even ingewikkelder. Je geeft aan dat je inmiddels een los toestel hebt aangeschaft. Er rest me niets anders dan je daar veel plezier mee toe te wensen. En mijn excuses dat dit zo lang heeft geduurd.

Reageer