Beantwoord

Telefoon gestolen, nieuwe sim, maar die doet het nog niet

  • 3 November 2019
  • 5 reacties
  • 132 keer bekeken

Hi, vannacht is mijn telefoon helaas gestolen, dus heb ik direct mijn oude simkaart laten blokkeren. Nu heb ik een nieuwe telefoon bij jullie gekocht en ook een nieuwe simkaart ontvangen van jullie die gekoppeld zou worden aan mijn oude nummer. Ik heb mijn telefoon inmiddels geinstaleerd, maar het werkt nog steeds niet omdat ik de melding krijg dat ik ‘niet aangemeld zou zijn bij het netwerk’. Ook wel de melding ‘Sim niet beschikbaar’.

Hoe kan dit? Ik nu niet bellen, smsen of op 4G met mijn nieuwe toestel en simkaart, terwijl ik gewoon een abonnement bij jullie heb. Daarnaast kan ik ook niet chatten met een medewerker bij jullie omdat ik de hele tijd melding krijg dat mijn internet het niet doet (voor de duidelijkheid, dat doet het wel). Wegens bovenstaande redenen (niet aangemeld bij jullie netwerk) kan ik jullie ook niet bellen natuurlijk en ook op dit forum heb ik moeite om hier een vraag over te stellen. Wat gaat er mis KPN?

 Kan iemand dit voor mij oplossen?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 November 2019, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste@annelutters91, welkom! Wat ontzettend rot dit, zeg! Ik kan me voorstellen dat je inmiddels op een andere manier contact met ons hebt gehad? Als ik nog wel iets voor je kan doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Als je ook onder ‘persoonlijke opmerkingen’ je simkaartnummer zou willen zetten, kan ik direct kijken of deze wel geactiveerd is. Hoe heb je deze simkaart gekregen? Is dat in de winkel geweest? Normaliter wordt de sim dan automatisch geactiveerd, maar wellicht is bijvoorbeeld de blokkade er niet afgehaald. Laat je het even weten als je je gegevens hebt aangevuld?

Hi Marcia, echt super vervelend vind ik het! Ik koop bewust bij JULLIE gisteren meteen een nieuw (niet goedkoop) toestel omdat ik bij JULLIE een abonnement heb, zodat ik zeker wist dat ik meteen weer zou kunnen bellen, smsen en 4G kon gebruiken, maar helaas zit ik al 1,5 dag zonder. Echt niet fijn! Ik heb inmiddels ook al een collega van de klantenservice van je gesproken. Zij geeft aan dat ik het best even terug kan gaan naar de winkel. Nogal vreemd, want daar ben ik gisteren uiteraard meteen naartoe terug gegaan, met als antwoord: wij kunnen niks voor je doen. Kortom, de klantenservice kan niks voor mij doen en de mensen in de winkel niet. Ondertussen heb ik gewoon een abonnement bij jullie waar ik voor betaal en heb ik een nieuwe telefoon bij jullie gekocht, maar ik kan er helemaal niets mee. Ik heb mijn gegegevens in mijn profie voor je aangevuld. De simkaart heb ik dus in de winkel gekregen. Ik wil dit echt z.s.m. opgelost hebben, want ben gewoon al 1,5 niet bereikbaar.

Reputatie 7
Badge +30

Dit is inderdaad heel erg vervelend! Ik zie dat de betreffende order met de simkaartwissel vastgelopen is. Dat betekent dat dit handmatig opgepakt moet worden door een collega. Ik zie dat ze er mee bezig zijn geweest, maar het lijkt nog niet opgelost. Dat betekent helaas dat er niets anders op zit dan het toch af te wachten. Ik kan de order zelf ook niet erdoor krijgen, helaas. Ik hou het vanuit hier ook in de gaten, maar ik durf niet te zeggen wanneer het opgelost gaat zijn. Excuses hiervoor!

Hi Marcia, maar ondertussen zit ik al 1.5 dag zonder bellen, smsen en internet. Dat kan toch niet in 2019? Verwacht je dat het vandaag opgelost gaat zijn? Het kan echt niet zo zijn dat ik nog een hele dag moet wachten hoor.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat de order inmiddels doorgelopen is! Wil je, mocht het nog niet werken, je toestel eens uit en aan zetten? Nogmaals mijn excuses voor het ongemak!