Vraag

Telefoon herkent simkaart niet meer

  • 7 November 2015
  • 16 reacties
  • 28287 keer bekeken

Mijn telefoon herkent mijn eigen simkaart niet meer.

In een ander toestel werk mijn simkaart wel,en een andere simkaart werkt ook in mijn toestel....maar de combinatie eigen simkaart eigen telefoon doet het niet!

Admin: eigen topic voor je aangemaakt :)


16 reacties

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum! Wat gek dat je telefoon de simkaart ineens niet meer herkent en een andere simkaart wel. Het lijkt mij de kortste klap om een nieuwe simkaart te gaan gebruiken. Hopelijk is hiermee het probleem ook opgelost. Als je een abonnement hebt, dan kun je deze in de winkel kosteloos ophalen of ik kan je deze toesturen. Wil je laten weten wat je het liefste wilt? 

Cindy_ schreef op 9 nov '15 om 11:38u
@Brian63; welkom op het forum! Wat gek dat je telefoon de simkaart ineens niet meer herkent en een andere simkaart wel. Het lijkt mij de kortste klap om een nieuwe simkaart te gaan gebruiken. Hopelijk is hiermee het probleem ook opgelost. Als je een abonnement hebt, dan kun je deze in de winkel kosteloos ophalen of ik kan je deze toesturen. Wil je laten weten wat je het liefste wilt? 

 


Ik heb inmiddels al een nieuwe simkaart opgehaald in de KPN winkel.

Het ging een paar dagen goed,maar ook deze simkaart gooit hij er op sommige momenten weer uit.

Soms moet je wel 30 keer opnieuw opstarten voor hij weer de simkaart herkent en soms pakt hij hem in 1 keer.

en het gaat soms dagen goed en dan opeens weer dat ''geen simkaart'' bericht.....er is gewoon geen peil op te trekken.

Aangezien het met de nieuwe sim ook gebeurt is er natuurlijk maar één conclusie: er is een defect in het toestel. En ook maar één oplossing: het toestel laten repareren.

Die andere sim die het wel doet in je telefoon... is dat ook KPN abonnement of anders?

PeterG schreef op 9 nov '15 om 12:51u
Aangezien het met de nieuwe sim ook gebeurt is er natuurlijk maar één conclusie: er is een defect in het toestel. En ook maar één oplossing: het toestel laten repareren.

Die andere sim die het wel doet in je telefoon... is dat ook KPN abonnement of anders?

 
Die andere sim is ook inderdaad een KPN abonnement.

Maar in de winkel kunnen ze verder niks doen want het toestel komt niet daar vandaan...bla bla.

Dus als ik het toestel moet laten repareren weet je nooit hoe lang je hem kwijt bent.

Was je in een gewone KPN winkel? Aanbieden voor reparatie kan alleen in een KPN XL winkel. Mogelijk niet als het toestel niet bij KPN gekocht is.

Dan kun je 'm ter reparatie aanbieden bij de winkel waar ie vandaag komt, of een andere zelfstandige telefoonwinkel natuurlijk.

Ik begrijp dat je dus een sim-only abonnement hebt en je toestel niet geleasd is, maar gewoon je (volledige) eigendom. Hoe oud is je toestel? Ouder dan een jaar of 4 zou ik gewoon vervangen.

PeterG schreef op 9 nov '15 om 13:40u
Was je in een gewone KPN winkel? Aanbieden voor reparatie kan alleen in een KPN XL winkel. Mogelijk niet als het toestel niet bij KPN gekocht is.

Dan kun je 'm ter reparatie aanbieden bij de winkel waar ie vandaag komt, of een andere zelfstandige telefoonwinkel natuurlijk.

Ik begrijp dat je dus een sim-only abonnement hebt en je toestel niet geleasd is, maar gewoon je (volledige) eigendom. Hoe oud is je toestel? Ouder dan een jaar of 4 zou ik gewoon vervangen.

PeterG schreef op 9 nov '15 om 13:40uWas je in een gewone KPN winkel? Aanbieden voor reparatie kan alleen in een KPN XL winkel. Mogelijk niet als het toestel niet bij KPN gekocht is.

Dan kun je 'm ter reparatie aanbieden bij de winkel waar ie vandaag komt, of een andere zelfstandige telefoonwinkel natuurlijk.

Ik begrijp dat je dus een sim-only abonnement hebt en je toestel niet geleasd is, maar gewoon je (volledige) eigendom. Hoe oud is je toestel? Ouder dan een jaar of 4 zou ik gewoon vervangen.

 
Het was een KPN XL winkel.

Het toestel een Samsung Galaxy S4 is met abonnement en simkaart....verkregen via online verlenging van abonnement bij KPN.

Het toestel is dus per koerier gebracht.

Okee. Het is dus wel bij KPN gekocht, maar niet die betreffende winkel. Zou niet uit mogen maken. Apart.

Hopelijk kan hier haar licht over laten schijnen en zorgen dat het toestel alsnog, i.i.g. voor controle, ter reparatie kan.

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Brian, 

Als je de andere simkaart er langere tijd in hebt zitten, zijn daar dan ook problemen mee? Het lijkt er namelijk wel op dat het aan je toestel ligt. Wat was de reden dat ze zeiden dat je je toestel niet ter reparatie aan kunt bieden? Daar je in je laatste bericht aangeeft dat je het toestel bij je verlenging hebt ontvangen. In dat geval kun je je toestel namelijk aanbieden ter reparatie. Hiervoor moet je dan wel de aankoopbon meenemen. Je bent je toestel dan inderdaad wel even kwijt. 

; je kunt je toestel, gekocht bij KPN of verkregen bij een KPN abonnement, ook in een niet KPN XL winkel aanbieden ter reparatie. Hier sturen ze het toestel dan op ter reparatie. 


Cindy_ schreef op 9 nov '15 om 14:40u
 
PeterG; je kunt je toestel, gekocht bij KPN of verkregen bij een KPN abonnement, ook in een niet KPN XL winkel aanbieden ter reparatie. Hier sturen ze het toestel dan op ter reparatie. 

 


. Ah, okee. Ik kwam dat zo vaak tegen (ook via google)... Bedankt! Mijn kpn-kennis is weer aangepast. :)

Cindy_ schreef op 9 nov '15 om 14:40u
Hallo Brian, 

Als je de andere simkaart er langere tijd in hebt zitten, zijn daar dan ook problemen mee? Het lijkt er namelijk wel op dat het aan je toestel ligt. Wat was de reden dat ze zeiden dat je je toestel niet ter reparatie aan kunt bieden? Daar je in je laatste bericht aangeeft dat je het toestel bij je verlenging hebt ontvangen. In dat geval kun je je toestel namelijk aanbieden ter reparatie. Hiervoor moet je dan wel de aankoopbon meenemen. Je bent je toestel dan inderdaad wel even kwijt. 

@PeterG; je kunt je toestel, gekocht bij KPN of verkregen bij een KPN abonnement, ook in een niet KPN XL winkel aanbieden ter reparatie. Hier sturen ze het toestel dan op ter reparatie. 

 


De nieuwe simkaart zit er al bijna 3 weken in.

3 dagen geladen kon ik de hele dag geen contact met de simkaart krijgen.

En gisteren weer niet,maar na een keer opnieuw opstarten kreeg ik wel gelukkig contact...zoals ik al zei,er zit geen logica in wanneer hij de simkaart blokkeert.

In de KPN winkel kreeg ik letterlijk te horen....meneer het toestel komt niet van onze winkel dus we kunnen verder niks voor u doen.

Maar tegenwoordig kunnen mensen hun toestel niet zo lang missen,voor sommige dingen moet je gewoon bereikbaar zijn tegenwoordig,bij aanbieding ter reparatie kunnen ze nooit zeggen hoe lang het gaat duren.

Reputatie 7
Badge +24
; wat gek. Had je de bon mee? Daar staan de gegevens van je toestel namelijk op. Als die overeen komen, dan kunnen ze je toestel ter reparatie aanbieden. Over de tijd dat je je toestel kwijt bent, daar kunnen we van tevoren eigenlijk niet zoveel over zeggen. Dit heeft ermee te maken of er bijvoorbeeld onderdelen besteld moeten worden voor de reparatie, of dat deze op voorraad zijn. Ik snap dat je je toestel niet zo goed kunt missen, misschien kun je van iemand een toestel lenen in de tussentijd. Mocht je er in de winkel niet uitkomen met het toestel aanbieden voor de reparatie, laat je me dat dan even weten? Dan ga ik je hierbij helpen. 

; zo leren we iedere dag van elkaar 🙂. Leuk! 


,bij aanbieding ter reparatie kunnen ze nooit zeggen hoe lang het gaat duren.


 Dat lijkt me vrij logisch.

Cindy_ schreef op 9 nov '15 om 14:59u
@Brian63; wat gek. Had je de bon mee? Daar staan de gegevens van je toestel namelijk op. Als die overeen komen, dan kunnen ze je toestel ter reparatie aanbieden. Over de tijd dat je je toestel kwijt bent, daar kunnen we van tevoren eigenlijk niet zoveel over zeggen. Dit heeft ermee te maken of er bijvoorbeeld onderdelen besteld moeten worden voor de reparatie, of dat deze op voorraad zijn. Ik snap dat je je toestel niet zo goed kunt missen, misschien kun je van iemand een toestel lenen in de tussentijd. Mocht je er in de winkel niet uitkomen met het toestel aanbieden voor de reparatie, laat je me dat dan even weten? Dan ga ik je hierbij helpen. 

@PeterG; zo leren we iedere dag van elkaar Smiley Vrolijk. Leuk! 

 
Oke .....als je niks meer hoort dan is het goedgekomen.

En ....jij ook bedankt!

Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan hoor . Nog wel een aanvulling. Mocht je een verzekering bij het toestel hebben, dan kan alleen de contractant het toestel ter reparatie aanbieden met een geldig identiteitsbewijs. Ik hoop dat je je toestel snel weer gerepareerd terug hebt 🙂. 

hetzelfde probleem met - https://www.chinaprice.nl/phone/13627/cubot-king-kong-3
Reputatie 6
Badge +7
Opsturen naar de leverancier en hopen dat die het repareert voor je.

Reageer