Beantwoord

Telefoon niet geleverd, onderzoek bij PostNL

  • 4 August 2019
  • 21 reacties
  • 607 keer bekeken

Nu nog steeds gaat het leveren van telefoons na bestellen via de verleng shop niet goed. Ik heb dinsdag een andere besteld en zou de volgende dag geleverd worden. Status nog steeds onbekend bij track en trace. Ook al met KPN, ceva logistics en postnl gebeld. Kastje naar de muur verhaal. Ze zeggen bij KPN dat ze een onderzoek hebben gestart maar heb geen bewijs dat ze dit ook hebben gedaan. Straks loopt de cashback actie ook nog af en wie gaat dan die 100 euro terug betalen aan mij? Mooi klote zo KPN postnl of ceva logistics

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 5 September 2019, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Klaassenj, welkom! Wat vervelend om dit te lezen. Ik kan zeker wel controleren of we een onderzoek hebben gestart. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Voor wat betreft de cashback actie: deze geldt voor bestellingen binnen een bepaalde periode. Als het toestel boven water komt, kan je hier dus nog steeds gebruik van maken. Anders wordt er een nieuwe bestelling gedaan en dan is de betreffende periode hoogstwaarschijnlijk voorbij. Dan kan je, hoe vervelend dit ook is, geen aanspraak meer maken op de cashback actie.
Ik heb ondertussen contact gehad via de chat met een collega van je en die heeft me verteld dat het onderzoeksformulier is ingediend.
Reputatie 7
Badge +30
Hopelijk krijg je snel reactie van ons. Mocht ik, nu of later, nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.
Hoi Marcia, formulier zou ingediend zijn afgelopen vrijdag maar bij Postnl is (nog) niets bekend. Kun je nog eens kijken of het ook echt verstuurd is?
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan het zeker nakijken, echter: als mijn collega het al heeft bevestigt, dan zal het ook zo zijn. Mocht je dit willen, vul dan je profiel aan met bovenstaande gegevens. Het kan best zo zijn dat PostNL dit nog niet zichtbaar heeft, daar we ook intern onderzoek doen.
Vorige week maandag 5 augustus bericht gekregen van KPN dat mijn telefoon is zoek geraakt en dat er een onderzoek ingang is gezet bij Postnl en dat dit 1 week zou kunnen duren wanneer er geen handtekening gezet is. Ik heb nooit ergens voor getekend dus lijkt me na anderhalve week dat e riets mee bekend moet zijn. Zaterdag kreeg ik een mail van Postnl met de vraag of ik een antwoordformulier kon invullen met de vraag of ik hem ontvangen had ja of nee en ik het bij de buren had nagevraagd. Netjes meteen terug gemaild en zit nog steeds op antwoord te wachten. 30 juli besteld en nog geen telefoon dus. Wat een waardeloze klantenservice hebben jullie KPN. Jullie maken van jullie probleem mijn probleem. Ik wil deze week een andere telefoon met besteldatum van voor 18 augustus ivm cashback actie van Huawei. Graag hoor ik zsm wat jullie nu wel kunnen doen voor jullie klanten. IK RAAD HET IEDEREEN AF OM TE VERLENGEN VIA DE WEBSHOP IIG.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Klaassenj, sorry voor de late reactie. Ik ben net terug van vakantie en mijn collega's hebben dit bericht per abuis over het hoofd gezien. Heel erg vervelend om te lezen dat het onderzoek zo lang duurt. Dit kan inderdaad ongeveer een week duren en zou niet veel langer moeten zijn. Heb je inmiddels een nieuw toestel in huis? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten? Wil je dan ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer?
Hoi Marcia, ik heb na 4 weken nog steeds geen telefoon en kreeg vandaag nogmaals het verzoek vanuit Postnl een formulier in te vullen waarin ik aangeef of ik hem ondertussen heb ontvangen of nog niet heb ontvangen. Die heb ik dus 2 weken geleden ook al ingevuld en nu bekruipt me het gevoel dat ik weer opnieuw de procedure in ga van 30 dagen onderozek. Ik mag toch aannemen dat jullie als KPN niet akkoord gaan met dit gepruts van een Postnl!!! Ik wil deze week mijn nieuwe telefoon!!!
Reputatie 7
Badge +30
Dat duurt wel erg lang zo.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) met je 06-nummer? Dan help ik je er graag verder mee.
Ik heb reeds mijn profiel aangevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie dat je de rechtsbijstand al had ingeschakeld: zij hebben contact met onze klachtenafdeling. Verder heb ik nog de collega's die over het verzenden gaan gevraagd waarom het zo lang duurt. Er is geen handtekening voor ontvangst gezet en je zou nu dus al iets gehoord moeten hebben. Zodra ik terugkoppeling heb, laat ik het je weten.
Marcia, idd rechtsbijstand ingeschakeld in de hoop dat het proces daardoor zou versnellen maar helaas is dat niet het geval. Idd geen handtekening gezet, iig niet door mij, en daarom raar dat ik in het 30 dagen proces ben terecht gekomen. Ik hoop dan ook echt dat het nu snel wordt opgelost. Bedankt voor je reactie iig.
Reputatie 7
Badge +30
De collega's die over de verzending gaan, waren inmiddels ook door de klachtenafdeling op de hoogte gebracht. Al het mogelijke wordt dus vanuit KPN in ieder geval voor je gedaan. Hopelijk wordt het snel in orde gemaakt inderdaad. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, nu of later, laat het gerust weten.
Ja en nu postnl nog. Dus houd mijn hart vast.
Net contact gehad met jullie klachten afdeling via 0800-0201159 en tot mijn verbazing geven ze daar aan dat ik nog maar moet wachten want het onderzoek kan wel 4 tot 5 weken duren. Dat is niet wat jij me verteld hebt Marcia. Ik heb mijn geduld niet kunnen bewaren en zeer kwaad opgehangen. Ik ben van mening dat het een issue is tussen Postnl en KPN en dat ik als klant daar nooit de dupe van mag zijn en dat dit deze week opgelost moet worden. Niet te geloven dit. Altijd veel lof gehad voor KPN maar weet niet of ik nog wel mensen KPN ga aanraden als jullie zo met klanten omgaan. Kun je iemand met mij contact laten opnemen?
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben bang dat ik daar dan helaas ook niets aan kan veranderen. De betreffende stappen vanuit ons zijn genomen, meer kan ik niet doen. Ik vind dit heel erg vervelend en het is mij ook niet duidelijk wat hier de reden van is, maar ik weet wel dat ik het niet kan bespoedigen. Excuses hiervoor.
Ik hoop dat jullie toch nog eens contact willen zoeken met Postnl om het onderzoek te bespoedigen.
En ook hoop ik dat jullie als KPN zijnde de procedure gaan aanpassen bij verloren geraakte telefoon.
Nu zijn particulieren klanten de dupe van een zakelijke overeenkomst tussen Postnl en KPN.
Ik snap het wanneer er een handtekening is gezet dat er onderzocht moet worden door wie en waar het in het proces fout is gegaan. Maar ik heb in mijn geval geen handtekening gezet en is het bij jullie KPN-Postnl keten fout gegaan. Dus val ik in de 5 dagen regel en wil dus zsm mijn bestelling ontvangen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik ga er vanuit dat de collega's hun uiterste best doen. Zelf kan ik niet meer dan de afdelingen aansturen, wat, zoals ik eerder aangaf, gelukkig in gang is gezet. Je zult het helaas toch af moeten wachten. Wel zie ik dat er een melding is gemaakt dat je hoe dan ook gebruik kunt maken van de actie, dus dat is erg fijn.
Reputatie 7
Badge +30
Het is inmiddels eindelijk gelukt, zie ik! Heb je je nieuwe toestel ook binnen? Hoe bevalt deze? En heb je nog contact gehad met de klachtenafdeling voor wat betreft de cashback actie? Als ik nog iets voor je kan betekenen, weet je me te vinden.
Beste Marcia, ik heb afgelopen dinsdag 3-9-2019 zelf opnieuw contact gezocht met jullie klantenservice en tot mijn verbazing kon ik ineens opnieuw verlengen. Niemand die mij dit heeft verteld vanuit KPN. Ook de status van het onderzoek is nooit medegedeeld. Ik moet dus nog gaan verlengen en ga dat doen in een winkel en niet meer online iig. Contact gehad met jullie klantenreacties en die geven aan dat KPN de 100 euro cashback zal betalen zodra ik een Huawei P30 pro heb aangeschaft. Eind goed al goed maar zeker niet te spreken over de duur van een onderzoek en slechte communicatie(zeg maar geen richting mij) richting de klant.
Reputatie 7
Badge +30
Wat gek! Niet bepaald de communicatie die je van ons mag verwachten, mijn excuses daarvoor. Gelukkig is de uitkomst wel de gewenste. Hopelijk loop je vanaf nu nergens meer tegenaan. Anders weet je ons te vinden!