Beantwoord

Telefoon omruilen na verlenging abonnement

• 21 maart 2017
  • 10 reacties
  • 2978 keer bekeken

Goedendag,

Gisteren heb ik mijn abonnement verlengd met een iphone 7. Ik heb er helaas een beetje spijt van en wil deze spoedig ruilen met een iphone 7 plus. Is dit nog mogelijk? Ik heb het toestel al uit de verpakking gehaald en in gebruik genomen.

Mvg.
icon

Beste antwoord door gjtm 21 maart 2017, 02:21

Je kunt binnen 14 dagen afzien van je bestelling, maakt niet of je het toestel al in gebruik hebt genomen.
Neemt contact op met de klantenservice, geef aan dat je toch een ander toestel wil. Ze zullen je vragen het toestel terug te sturen, en zodra die binnen is en het is verwerkt ontvang je een bevestiging hiervan. Een dag later wordt je abonnement terug gezet naar het oude abonnement en ben je opnieuw verlengbaar.
Je kunt dan opnieuw verlengen met een ander toestel. (Duurt gemiddeld wel een week voordat het toestel binnen is en de annulering verwerkt is)
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Je kunt binnen 14 dagen afzien van je bestelling, maakt niet of je het toestel al in gebruik hebt genomen.
Neemt contact op met de klantenservice, geef aan dat je toch een ander toestel wil. Ze zullen je vragen het toestel terug te sturen, en zodra die binnen is en het is verwerkt ontvang je een bevestiging hiervan. Een dag later wordt je abonnement terug gezet naar het oude abonnement en ben je opnieuw verlengbaar.
Je kunt dan opnieuw verlengen met een ander toestel. (Duurt gemiddeld wel een week voordat het toestel binnen is en de annulering verwerkt is)
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb mijn abonnement gisteren in de winkel verlengd en heb daar mijn iphone 7 gehaald. Moet ik dan niet terug naar de winkel om dit te regelen of gaat dit, zoals je aangaf, via de klantenservice? En stel dat ik dit in de winkel kan oplossen, zal dit dan ook minstens een week duren?
Reputatie 7
Badge +12

De zichttermijn waaraan jij refereert is de wetgeving Koop op Afstand. Deze geldt niet voor aankopen die in een fysieke winkel gedaan zijn.

Ik zou informeren bij KPN wat zij nog voor je kunnen betekenen, maar alles wat ze jou aanbieden is extra service. Je hebt geen recht op retournering.
Reputatie 6
Badge +7
Dubbele post...
Reputatie 6
Badge +7
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb mijn abonnement gisteren in de winkel verlengd en heb daar mijn iphone 7 gehaald. Moet ik dan niet terug naar de winkel om dit te regelen of gaat dit, zoals je aangaf, via de klantenservice? En stel dat ik dit in de winkel kan oplossen, zal dit dan ook minstens een week duren?

Voor de winkel geldt inderdaad een iets andere procedure, excuses ging er in vorige reactie vanuit dat het telefonisch of via de website was verlengd.

Annuleren in de winkel
Heb je in de winkel besteld? Dan kun je je bestelling terugbrengen naar de winkel waar je de bestelling hebt gedaan. Ook hier geldt dat je binnen 14 kalenderdagen na ontvangst zonder opgaaf van reden kosteloos kunt annuleren.

Ik denk dat ze in de winkel dit direct kunnen annuleren aangezien ze ook het toestel direct weer terug hebben. Ook hier maakt het tegenwoordig niet meer uit of het toestel al in gebruik is genomen of niet.

https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/mobiel/annuleren.htm
Hier kun je nog lezen of eventuele kosten en terugbetalingen die zullen plaatsvinden.

Voor de winkel geldt inderdaad een iets andere procedure, excuses ging er in vorige reactie vanuit dat het telefonisch of via de website was verlengd.

Annuleren in de winkel
Heb je in de winkel besteld? Dan kun je je bestelling terugbrengen naar de winkel waar je de bestelling hebt gedaan. Ook hier geldt dat je binnen 14 kalenderdagen na ontvangst zonder opgaaf van reden kosteloos kunt annuleren.

Ik denk dat ze in de winkel dit direct kunnen annuleren aangezien ze ook het toestel direct weer terug hebben. Ook hier maakt het tegenwoordig niet meer uit of het toestel al in gebruik is genomen of niet.

https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/mobiel/annuleren.htm
Hier kun je nog lezen of eventuele kosten en terugbetalingen die zullen plaatsvinden.

Yes! Dit blijkt inderdaad te kloppen. Ik heb namelijk de klantenservice gebeld. Ik ga het morgen meteen regelen aangezien ik eind deze week naar het buitenland ga. Hartstikke bedankt voor je zinvolle reactie!
Reputatie 7
Badge +22
Ha Vivian, welkom op het forum! Spijt van een bepaald toestel kan gebeuren natuurlijk. Goed dat je hier binnen 14 dagen achterkomt :)

hrh en vooral gjtm hebben al hele goede antwoorden gegeven, zie ik. Het is inderdaad het beste om even langs de KPN Winkel te gaan waar je jouw abonnement hebt verlengd.

Laat je ons weten hoe dat loopt?
Ha Vivian, welkom op het forum! Spijt van een bepaald toestel kan gebeuren natuurlijk. Goed dat je hier binnen 14 dagen achterkomt :)

hrh en vooral gjtm hebben al hele goede antwoorden gegeven, zie ik. Het is inderdaad het beste om even langs de KPN Winkel te gaan waar je jouw abonnement hebt verlengd.

Laat je ons weten hoe dat loopt?

Hoi Justin,

Het is allemaal goedgekomen dankzij jullie goede en snelle service. Ben zo tevreden! Dit bericht typ ik momenteel op - jawel- mijn nieuwe iPhone 7 Plus! Ik ben dus teruggegaan naar de KPN winkel waar ik mijn abonnement had verlengd. Na ontvangst van de iPhone 7, hebben ze mijn verlenging meteen kunnen annuleren. Daarna kon ik gelijk een nieuw toestel en abonnement nemen. En het nieuwe contract ondertekenen! Helaas hadden ze mijn iPhone 7 Plus 128 gb rosegold niet in voorraad anders had ik die ook meteen meegekregen. Het toestel werd de volgende dag bij me thuis geleverd. Bedankt voor alle info!
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Vivian, hier word ik blij van! Mooi dat je zo tevreden bent 🙂 Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe iPhone!
Een reactie voor de mensen die net als mij een los toestel bij KPN hebben gekocht en hem ook graag willen ruilen en zo op dit forum(onderwerp) terecht zijn gekomen.

Afgelopen donderdag iPhone SE gekocht in een KPN winkel. Helaas bevalt het toestel niet geheel. Blij verrast van dit forum het toestel zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen geruild kan worden. Vandaag na het werk even naar de winkel gereden; helaas het toestel is niet meer geseald dus kan niet meer geruild worden.

Ik was naar de winkel gegaan om mijn abonnement te verlengen en een nieuw toestel te nemen. Met de verkoper naar gekeken; verlengen is niet voordelig, abonnement zou iets duurder worden. Los toestel kopen dus de voordeligste optie.

En daar zit hem het dus nou net in. Als ik het toestel bij een abonnement had genomen had ik hem zonder probleem kunnen ruilen en nu niet. Service gaat dus alleen op bij het afsluiten van een nieuw abonnement (ook al ben je KPN compleet).

Reageer