Beantwoord

Telefoonnummer geschiedenis

  • 26 March 2019
  • 10 reacties
  • 1247 keer bekeken

Hallo.
Ik ben een belangrijk telefoonnummer kwijt dat ik een tijdje terug nog wel had.
Ik heb mijn telefoon wel eens opgeschoond en hij staat niet bij het lijstje van recent in mijn telefoon.
Op mijn telefoon zelf heb ik alles afgespeurd maar ik kan hem niet vinden (ook niet in whatsapp geschiedenis).

Nu vermoed ik dat KPN of op mijnKPN er een belgeschiedenis moet worden bijgehouden.
Kan ik mijn eigen geschiedenis ergens online opvragen of terughalen zodat ik tussen alle nummers het goede nummer kan vinden?

Dit zou mogelijk moeten kunnen zijn want de provider weet altijd je telefonische geschiedenis maar mocht dit op een of andere reden niet kunnen. Is er een andere manier om dit nummer terug te vinden?

Groet,
Martin

PS: Ik heb mijn facturen gecheckt. Pas vanaf oktober 2018 staan er specificaties bij van gebelde nummers. Helaas is dit nummer hiervoor gebruikt.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 March 2019, 20:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Uitgaande nummers zijn alleen op de eerstvolgende factuur te zien. In MijnKPN worden bijlagen maximaal 6 maanden bewaard, de privacywaakhond staat langer namelijk niet toe. Daarom bewaar ik al m'n facturen ook zelf op de pc (en backup in de mail). Ik kan zo meerdere jaren terug nu zelfs. Heb jij niks meer in je mail? Of op de pc opgeslagen? Dan kan je helaas niet verder terug. Ook KPN zelf mag de bijlagen niet langer dan 6 maanden bewaren (weer die privacyregels).

Dit klopt dus: precies die 6 maanden die kpn het mag bewaren.
Pas vanaf oktober 2018 staan er specificaties bij van gebelde nummers. Helaas is dit nummer hiervoor gebruikt.

En hij zit ook niet meer in je mobiel begrijp ik.

Dan zul je langs andere wegen achter het nummer moeten komen. Vrienden/bekenden die dezelfde persoon wel eens bellen/belden? Of via andere manier om in contact te komen met die persoon. Adres / naam / e-mail-adres misschien?

Of misschien brengt De Telefoongids uitkomst?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Martin, welkom hier. Peter legt dit helemaal goed uit. Dit wordt na 6 maanden door ons weer verwijderd. Je zult het nummer, helaas voor jou in dit geval, toch op een andere manier moeten achterhalen. Hopelijk kun je het nog ergens vinden.
Reputatie 7
In MijnKPN worden bijlagen maximaal 6 maanden bewaard, de privacywaakhond staat langer namelijk niet toe.
De privacywaakhond heeft daar niets mee te maken, KPN mag dat best langer bewaren.
Het is KPN die besloten heeft alleen de laatste zes maanden online beschikbaar te stellen.
Bij T-Mobile zijn de facturen van de laatste 12 maanden online beschikbaar.


Oudere facturen (inclusief bijlagen) kunnen bij T-Mobile tegen beperkte kosten via klantenservice opgevraagd worden.
Reputatie 7
Badge +24
Klopt, de facturen worden ook 12 maanden bewaard, alleen de gespreksgeschiedenis op de factuur na 6 maanden niet meer. Geen idee of je dit nog wel kunt zien bij T-Mobile na 6 maanden, bij ons in ieder geval niet. Wel natuurlijk als je deze nog in je inbox hebt als bijlage.
Reputatie 7
Klopt, de facturen worden ook 12 maanden bewaard, alleen de gespreksgeschiedenis op de factuur na 6 maanden niet meer. Geen idee of je dit nog wel kunt zien bij T-Mobile na 6 maanden, bij ons in ieder geval niet. Wel natuurlijk als je deze nog in je inbox hebt als bijlage.
Als je bij T-Mobile op een factuur klikt, ook die van 12 maanden terug, dan krijg je de pdf van die factuur inclusief gespreksgeschiedenis. Wil je de details van nog oudere facturen, dan kan je die, inclusief gespreksgeschiedenis, bij T-Mobile tegen betaling opvragen.
Reputatie 7
Badge +24
Goed om te weten voor de meelezers, bij ons is dat dus niet het geval. Dank voor het posten wjb.
... en in mijn antwoorden ga ik natuurlijk uit van de situatie bij KPN. Bijlagen 6 maanden, factuur (1ste blad) 12 maanden via MijnKPN en via medewerker, bv. moderator, nog op te vragen tot 18 maanden na dato (alleen 1ste blad).

> wjb schreef: De privacywaakhond heeft daar niets mee te maken, KPN mag dat best langer bewaren.
Dit wist ik niet. In ander topic, weken geleden, schreef Marina dat het vanwege privacy was. Dat onthou ik dan natuurlijk.
Reputatie 7
... en in mijn antwoorden ga ik natuurlijk uit van de situatie bij KPN.
Natuurlijk, dat hoort ook zo, maar begin dan niet met die opmerkingen over de privacywaakhond dat KPN die gegevens niet langer zou mogen bewaren.
Dat is waarom ik reageer met het beschrijven van de situatie bij T-Mobile.

Edit: De facturen (zonder bijlage) worden overigens 7 jaar bewaard. Ze zouden dus ook tot 7 jaar terug opvraagbaar moeten kunnen zijn.
Ik heb in mijn reactie ook aangegeven waarom ik die waakhond noemde. Ik ga er niet vanuit dat een Moderator (Marina in dat geval) dat verkeerd heeft. Maar kennelijk dus wel 😞
Reputatie 7
Ik heb in mijn reactie ook aangegeven waarom ik die waakhond noemde. Ik ga er niet vanuit dat een Moderator (Marina in dat geval) dat verkeerd heeft.
Ik zie dat je dat nog toegevoegd hebt aan jouw vorige reactie.
Je zou er inderdaad vanuit moeten kunnen gaan dat een moderator van KPN het juist heeft maar helaas is dat niet altijd het geval en zo ook niet in deze.