Beantwoord

Telefoonnummers abonnementen wisselen

  • 12 April 2019
  • 6 reacties
  • 498 keer bekeken

Reputatie 1
Binnenkort verloopt mijn persoonlijke abonnement bij Telfort en wil ik mijn nummer meenemen naar een KPN sim-only om gebruik te maken van KPN compleet en het delen van MB's. Mijn vrouw heeft een lopend (ouder) abonnement bij KPN met 150 belminuten zonder data.

Is het mogelijk om de nummers van deze abonnementen om te wisselen? Ik zou graag haar abonnement met 150 minuten gebruiken met het nummer wat ik nu nog bij Telfort heb. En dan krijgt mijn vrouw het nieuwe (onbeperkt bellen) abonnement met haar huidige KPN nummer.
icon

Beste antwoord door PeterG 12 April 2019, 14:35

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @ovanbiessum ,
Het is verstandiger een sim-only-abo bij KPN te nemen met nummerbehoud, dan regelt KPN de opzegging bij Telfort voor je.
Nummers omwisselen is zinloos, want Telfort gaat straks op in KPN en hebben jullie beiden standaard een KPN-abo omdat de naam Telfort gaat verdwijnen.
Reputatie 1
@Jan-D Bedankt voor je reactie. Ik heb dat inderdaad ook meegekregen dat Telfort gaat verdwijnen. Waar het mij voornamelijk om gaat is dat mijn vrouw nu een abonnement heeft met 150 minuten, en de nieuwe abonnementen met onbeperkt bellen zijn. Ik heb daar geen behoefte aan, maar mijn vrouw heeft aan 150 minuten nog wel eens te weinig. Daarom zou ik graag beide nummers willen wisselen tussen de abonnementen.

Is het dan handiger om eerst een nieuwe sim-only aan te vragen met nummerbehoud en dan later een nummerwissel aan te vragen? Is dat uberhaupt mogelijk? Ik meen mij te herinneren dat ik dat wel eens voorbij heb zien komen. Of kan ik beter een nieuw abonnement aanvragen (zonder nummerbehoud), nummerbehoud erop doen van mijn vrouw (dan heeft zij dus een nieuw abonnement) en dan nummerbehoud doen voor mijn (Telfort) nummer.
Nummerwissel? Bedoel jij je vrouws nummer en je vrouw jouw nummer? Dat kan niet! Het omwisselen van nummers tussen abonnementen kan, nogmaals, niet.
Je kunt wel een willekeurig nieuw nummer nemen, maar dat is niet de bedoeling begrijp ik.

Neem een abonnement naar de wens die bij het toekomstig gebruik van betr. nummer past / gewenst is. Wisselen kan dan door de simkaarten om te wisselen.

Bij aanvragen van nieuw abonnement dient DIRECT nummerbehoud aangevraagd te worden. Dat nummer moet bij de andere provider dus wel minimaal 4 maanden voor contracteinde of al contractvrij zijn. Het nieuwe abonnement bij de nieuwe provider kan overigens pas ingaan als het contract bij de oude is uitgediend.
Reputatie 7
Ha @ovanbiessum, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Wat PeterG zegt klopt. Ik sluit me dan ook volledig aan bij het advies van Peter.

Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust :)
Reputatie 1
Bedankt voor de uitleg @PeterG. Jammer, ik meende mij te herinneren ooit iets te hebben gezien van dat dit wel mogelijk zou moeten zijn of worden. Dan moeten we er gewoon op een andere manier mee werken, daar komen we ook wel uit!

@Nadia Bedankt voor het welkom, voorlopig was dit mijn enige vraag. Mocht ik in de toekomst nog meer willen weten dan weet ik het forum weer te vinden.
Reputatie 7
Fijn om te horen dat je ons de volgende keer weet te vinden. We zullen er voor je zijn 😃

Reageer