News

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 January 2020
  • 322 reacties
  • 13642 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Reputatie 7
Badge +19

Het is zover, op 25 en 26 januari 2020 zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
 

Update 09-09-2021: Heb je vragen over of bericht ontvangen over het updaten van jouw Telfort simkaart, hier lees je er alles over.

Update 25-02-2020: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. Er worden geen kosten voor de overgang in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

Aanvulling: Staan er toch overdrachtskosten of een verrekening op je factuur? Kijk even in de specificatie, onderaan de factuur. Hier staat precies waar de kosten vandaan komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten door bellen naar betaalde servicenummers.

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag stellen op het Telfort forum.

 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.

 

Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. Hierdoor bundelt KPN met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.


Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.


Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten worden in één weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.


Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.
     

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

  • MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?
Je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals VoiceMail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail
Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.
Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.
VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?
Nee, VoLTE en VoWIFI werkt alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?
Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?
Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (4G in de EU). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

  • 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)
     

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?
Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?
Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen?
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.


Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen? Stel ze gerust hieronder.


322 reacties

Ik ga nu van telfort automatisch naar kpn dat is prima maar ik baal er van dat ik die mb's niet mee kan nemen, daarvoor had ik speciaal telfort en nu moet ik verlengen omdat dat netwerk het enige is wat hier bereik heeft en nu moet ik dus maar accepteren dat die mb's niet mee kunnen? Dat is gewoon klote en ben ik het niet mee eens

Nee dat is een misvatting er zal en mag niks ten nadele veranderen. Je moet juist niet verlengen, waarom denk je dat je maandbundels niet mee gaan heb je geen mail bericht van Telfort gekregen over deze migratie en de KPN versie van jou Telfort abonnement naast elkaar?

Op wat andere zaken na veranderd er aan de Telfort specifieke voordelen niks. Juist als je via KPN verlengd raak je die voordelen wel kwijt.

Heel belangrijk bij dit stukje.

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

 

Heb je al een KPN ID in gebruik  of heeft KPN nog gegevens van je uit het verleden betreft dat hetzelfde email adres die voor Mijn Telfort wordt gebruikt.

Dit zal een onbedoelde fout tot gevolg hebben je kan dan niet met je Telfort ID aanmelden..

Zie je deze melding bij het inloggen in Mjn KPN

Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Na 5 onjuiste pogingen wordt uw account 15 minuten geblokkeerd

In dat geval is jou email adres al aan een ouder KPN account gekoppeld het beste kan je dan de wachtwoord vergeten procedure volgen, of gewoonweg een nieuw KPN ID maken. Je zal naar alle waarschijnlijkheid bij een van die handelingen te zien krijgen dat het adres al gekoppeld is.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Galdor68, dank voor je opmerkzaamheid en tips! Dit signaal neem ik mee. Als we daar iets bijzonders over horen, dan laten we het hier weten :slight_smile:

Ter verheldering waarom ik hier vrij zeker van ben.

Bij een abonnement die in 2015 van KPN naar Telfort is gegaan die alleen een Mijn Telfort Mobiel gebruikte waren zonder zelf een Telfort ID te maken het contact adres aan het in gebruik zijnde wachtwoord gekoppeld en daarmee een Telfort ID. 

Normaler wijze zou er met dat emailadres en wachtwoord bij Mijn KPN inloggen mogelijk moeten zijn helaas de foutmelding tot gevolg. Aangezien ikzelf exact dezelfde melding kreeg na het willen inloggen met mijn Telfort ID kwam ik al snel tot de juiste conclusie. 

Ik ben oktober 2017 naar Telfort gegaan en had uit die periode ook nog een KPN ID die ik voor het forum gebruik. Tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn Telfort abonnement aan dat ID waren gekoppeld.

Daarom voor iedereen die ooit eerder KPN klant is geweest gaat dit op, daar ben ik vrij zeker van.

De vraag is nu hoelang bewaard KPN de klant gegevens omdat we nu ook zeker zijn dat de Telfort gegevens van het andere abonnement aan een bewaard account uit 2015 is gekoppeld.

Het kruist met een ander topic die ik heb gemaakt vanwege het belang noodzakelijk.

@Marcia_  Doe je best ik ben  benieuwd.

 

Badge

Mijn gebruiksperiode bij Telfort liep van de 15e van de maand naar de 15e van de volgende maand.

bij KPN van de 1e naar de 1e.

hoe wordt dit verwerkt bij de facturering?

Mijn gebruiksperiode bij Telfort liep van de 15e van de maand naar de 15e van de volgende maand.

bij KPN van de 1e naar de 1e.

hoe wordt dit verwerkt bij de facturering?

Dit betreft een fout binnen het systeem daar wordt nog aan gewerkt.  Wat we nu zien is wat voor alle KPN klanten geldt onze bundels blijven lopen zoals we gewend waren.

We moeten er op vertrouwen dat dit enkel een weergave fout is.

Op deze pagina wordt het uitgelegd.

https://www.kpn.com/telfort/extrainformatie.htm

 

Ps @Alexa_  Telfort mobiel is nu KPN mobiel :wink:

 

Euh…

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN.

Derhalve: zou de titel niet moeten zijn: Telfort mobiel is KPN geworden. (?)

De huidige titel suggereert dat het nog moet gebeuren, terwijl de eerste zin wat anders (de werkelijkheid) weergeeft.

Euh…

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN.

Derhalve: zou de titel niet moeten zijn: Telfort mobiel is KPN geworden. (?)

De huidige titel suggereert dat het nog moet gebeuren, terwijl de eerste zin wat anders (de werkelijkheid) weergeeft.

Exact niet nog meer verwarring scheppen met deze vreemde titel . Het Topic. Op het Telfort forum heeft dezelfde titel nemen we Alexa kpn  en Alexandra Telfort, wacht dat is één persoon of niet, verder niet kwalijk.

Was het de bedoeling en in mijn optiek veel beter dat dit topic zaterdag werdt gepost, dan klopt de titel wel.

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Johnnysmits,

Wat @Galdor68 zegt dat klopt. Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt stel ze gerust. 👍

Ik had bij Telfort een combivoordeel omdat ik mobiel en internet had. Mijn internet is begin januari naar een andere provider overgezet en dus ontving ik van Telfort/KPN een sms dat het Combivoordeel vervalt. Dat begrijp ik want ik combineer niet meer. Maar, ik heb in die tijd expres gespaard en had 14000 mb en 800 belminuten tegoed. Nu krijg ik een sms van KPN dat mijn bellimiet van 394 min is overschreden. Het blijkt dat mijn hele voordeel is gehalveerd.!!  Nergens in de email of in de sms staat dat dit zou gebeuren, er staat alleen dat het bij de eerst volgende factuur niet meer wordt verdubbeld. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Opgespaard is opgespaard. Heb geprobeerd te bellen maar sta bij KPN nog op Telfort dus zij kunnen niks en na Telfort gebeld te hebben ben ik daar niet meer bekend omdat het is overgegaan. Wordt dit echt al zo een begin? Nee toch alsjeblieft?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ik had bij Telfort een combivoordeel omdat ik mobiel en internet had. Mijn internet is begin januari naar een andere provider overgezet en dus ontving ik van Telfort/KPN een sms dat het Combivoordeel vervalt. Dat begrijp ik want ik combineer niet meer. Maar, ik heb in die tijd expres gespaard en had 14000 mb en 800 belminuten tegoed. Nu krijg ik een sms van KPN dat mijn bellimiet van 394 min is overschreden. Het blijkt dat mijn hele voordeel is gehalveerd.!!  Nergens in de email of in de sms staat dat dit zou gebeuren, er staat alleen dat het bij de eerst volgende factuur niet meer wordt verdubbeld. wat ik ook logisch vind maar niet dat wat je had wordt weggehaald. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Opgespaard is opgespaard. Heb geprobeerd te bellen maar sta bij KPN nog op Telfort dus zij kunnen niks en na Telfort gebeld te hebben ben ik daar niet meer bekend omdat het is overgegaan. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Dolleke Helaas vervalt ook een opgespaard deel. Wat is je basisbundel?

Je moet na je overstap deze rekensom maken.

Basis bundel van de huidige maand + basis bundel van de twee voorgaande maanden.

Dus 3 keer je basisbundel als voorbeeld 150 belminuten worden er 450. Sinds 2018 kent Telfort geen verdubbeling meer van de belminuten ook voor lopende abonnementen.

Alles boven 3keer de basis bundel vervalt. Dat zou ook gebeuren als je binnen Telfort had verlengt en naar een kleinere bundel zou gaan. Mogelijk had je ter compensatie van de dubbele minuten 400 extra minuten daar zal het probleem zitten die ben je ook kwijt.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/combivoordeel-wordt-vernieuwd-75842

 

Bij jou is vermoed ik dit hier ook van toepassing.

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/internettegoed-van-sim-only-naar-abonnement-85984?postid=721367

 

Voor de meelezers

Stel dat je verlengt en een Telfort abonnement met een lagere bundel kiest, dan neem je nog steeds de overgebleven MB's van de afgelopen maanden mee. De hoeveelheid wordt wel bijgesteld naar de nieuwe bundel, dus naar wat je maximaal mee had kunnen nemen met de nieuwe bundel.

Beste, bedankt voor je bericht. Je hebt het over overstap en verlengen echter wordt je als klant ongevraagd overgeheveld van Telfort naar KPN omdat ik nog in mijn tweejarig contract zit. Ik als “leek” zie het zo: Ik had tot de overname in januari 2020 14000 mb en 800 belminuten op mijn account staan en nu niet meer. Ongeacht wat mijn basisbundel is, die mag aangehouden worden na mijn eerste KPN factuur. U mag uiteraard op mijn emailadres een persoonlijk bericht zetten of mij bellen op het bij u bekende 06 nummer. 

Ah hier is het ik een heel verhaal getypt bestaat het topic niet meer. Foei moderator. 😜

@Dolleke wat ik schreef is gebaseerd op je overstap naar een andere internet provider.

Je hebt denk ik een ander probleem je hebt namelijk gelijk als je zaterdag of kort voor de migratie 1400Mb en 800 minuten zag via Mijn Telfort hoor je ditzelfde in Mijn KPN tezien. Er is wel sprake van een weergave fout waardoor we nu niet de juiste gegevens zien daar wordt aangewerkt.

Hoi @Dolleke . Erg vervelend dat er verwarring is ontstaan. De stelregel is dat er niks veranderd bij het overgaan naar KPN, mits je zelf recent een aanpassing hebt gedaan. Ik begrijp dat je combivoordeel hebt laten vervallen?  Wanneer heb je voor het laatst gecontroleerd hoe de teller er bij stond? Want ik verwacht dat na het vervallen van combivoordeel jouw tegoed gehalveerd is. 

En waarschijnlijk is dat één op één meegegaan naar KPN. Mocht je het idee hebben dat het er toch iets anders is misgegaan, zou je dan je profiel kunnen aanvullen en ons hier een seintje willen geven? 

Je hebt denk ik een ander probleem je hebt namelijk gelijk als je zaterdag of kort voor de migratie 1400Mb en 800 minuten zag via Mijn Telfort hoor je ditzelfde in Mijn KPN tezien. Er is wel sprake van een weergave fout waardoor we nu niet de juiste gegevens zien daar wordt aangewerkt.”

Dank je voor je bericht. Betekent dat dat ik gewoon even moet wachten en dan inkijken zoals je hierboven meld omdat dan wel de juiste stand te zien is? Ik heb het namelijk ongeveer twee weken geleden nog nagekeken op mijntelfort. Mijn internet is al op 2 december stopgezet bij Telfort (einddatum 2 januari) Maar ik neem ook aan dat de historie vanuit de “nieuwe” klanten die van Telfort komen inzichtelijk is voor jullie? Dan kun je controleren dat wat ik aangeef klopt.  

 

Beste Erwin, profiel is aangevuld

@Erwin_ kan dat hoop ik voor je zien.

.Als je twee weken geleden deze getallen zag moet je die nu ook zien. Je moet wel rekening houden met het deel wat je in die twee weken hebt verbruikt.

Per 2 januari is mijn eerste reactie van toepassing.

De verdubbeling en overige voordelen zouden per 2 januari al zijn vervallen.

Beste @Johnnysmits,

Wat @Galdor68 zegt dat klopt. Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt stel ze gerust. 👍

Kpn wil als 1 merk de beste provider zijn, maar als je dat wil neem je toch van alle dochter ondernemingen de diensten over waarvoor de consument naar die desbetreffende provider is gegaan, ook bij een verlenging. Ik ben bij telfort gegaan omdat ik hier alleen goed bereik heb met het netwerk van kpn en omdat zij goedkoper waren en ik kon de overgebleven mb's en alles meenemen naar volgende maand wat resulteerd in dat ik nu bijna 20 gb aan data kan verbruiken, met een bundel van 4gb destijds omdat ik dus thuis ook telfort heb werd dat verdubbeld. 

Ik heb dat abonnement nu bijna 2 jaar en mijn telefoon word slechter en moet dus een verlenging doen met telefoon en dan heb ik dus die voordelen niet meer. Dat is mijn punt. 

 

Ik heb dat abonnement nu bijna 2 jaar en mijn telefoon word slechter en moet dus een verlenging doen met telefoon en dan heb ik dus die voordelen niet meer. Dat is mijn punt. 

Hallo @Johnnysmits , als jouw telefoon slechter wordt en je wilt onder de voorwaarden van Telfort via KPN verder blijven gaan kun je het beste ergens een geschikte losse telefoon kopen en dus niet gaan verlengen, want dan val je automatisch onder het regime van KPN.

Eventueel kun je online of bij de KPN-winkel een gratis sim-wissel doen voor een beter 4G en VoWiFi als jouw toestel dan ondersteunt, klaar is kees.

 

@Johnnysmits doe wat ik al jaren doe zelf een telefoon kopen.

Ik verwacht niet dat KPN ook iets gaat doen tegen ongebruikte minuten en Mb' s er is destijds bij de eerste aankondigingen over de beste punten van die merken gesproken dat zijn vermoedelijk niet de punten die wij het beste vinden. 

Dus als ik een losse telefoon koop en ik hou telfort aan dan heb ik dezelfde voordelen als nu ook al loopt dat abo in maart af?

Dat is interessant.

Dus als ik een losse telefoon koop en ik hou telfort aan dan heb ik dezelfde voordelen als nu ook al loopt dat abo in maart af?

Dat is interessant.

Hallo @Johnnysmits , het gaat tenslotte of het soort abonnement en niet om het toestel waar je de betreffende simkaart in stopt.

Verder loopt je abonnement niet in maart af, alleen je 2-jarige contract wordt een contract dat je maandelijks op kunt zeggen, dat is het enigste verschil.

Houd wel in de gaten als je nu maandelijks je toestel afbetaalt, dat dit na die 2 jaar niet meer in rekening gebracht wordt en je alleen nog de abo-kosten voor de sim betaalt.

 

 

Dus als ik een losse telefoon koop en ik hou telfort aan dan heb ik dezelfde voordelen als nu ook al loopt dat abo in maart af?

Dat is interessant.

Dat is altijd al zo geweest iedereen of bijna iedereen legt zich elke keer vast voor 12 of 24 maanden voor de nieuwste telefoon. Soms begrijpelijk als je niet zo lomp bent kan een telefoon prima 4 jaar of langer mee. Je moet dus geen verlenging doen je kan en mag een verlenging doen verder zie de reactie van JanD waar je rekening mee moet houden als je waarom dan ook wel met een nieuwe telefoon wil verlengen

Reageer