News

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 January 2020
  • 322 reacties
  • 13659 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Reputatie 7
Badge +19

Het is zover, op 25 en 26 januari 2020 zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
 

Update 09-09-2021: Heb je vragen over of bericht ontvangen over het updaten van jouw Telfort simkaart, hier lees je er alles over.

Update 25-02-2020: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. Er worden geen kosten voor de overgang in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

Aanvulling: Staan er toch overdrachtskosten of een verrekening op je factuur? Kijk even in de specificatie, onderaan de factuur. Hier staat precies waar de kosten vandaan komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten door bellen naar betaalde servicenummers.

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag stellen op het Telfort forum.

 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.

 

Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. Hierdoor bundelt KPN met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.


Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.


Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten worden in één weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.


Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.
     

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

  • MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?
Je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals VoiceMail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail
Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.
Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.
VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?
Nee, VoLTE en VoWIFI werkt alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?
Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?
Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (4G in de EU). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

  • 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)
     

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?
Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?
Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen?
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.


Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen? Stel ze gerust hieronder.


322 reacties

Sorry ik krijg het niet echt duidelijk gevonden. Als je over je mb's of belminuten komt moet je dan extra betalen of stopt je beltegoed en mb's dan tot de nieuwe periode? (Bij Telfort stopte de mb's )

Bijbetalen voor je Mb's binnen de EU gebeurt niet, je verbinding wordt dan trager. Belminuten gaan wel door. Was dit waar je naar zocht? 

Ja inderdaad.

Badge

Ik wil wel een KPN simkaart aanvragen vanwege de extra voordelen, maar blijven mijn voicemailberichten in de KPN VoiceMail app dan behouden?

@NathanH . Begrijp ik dat jij tot voor kort bij Telfort zat en recent bent overgezet? 

Badge

Dat klopt. 

 

Daarom stel ik deze vraag in dit topic. 

Reputatie 7

Goed punt @NathanH :slight_smile:  De voicemail staat los van jouw sim-kaart, als je een nieuwe sim aanvraagt gebeurt er helemaal niets met de voicemails. 

Badge

Dat is goed om te weten! Dan ga ik nieuwe simkaarten aanvragen :grinning:

Hoi, ik heb een Telfort mobiel abonnement dat binnenkort afloopt. Mijn vraag is wordt die dan verlengt of wordt die stop gezet en moet ik heb dan verlengen met KPN? Of gaat doe door en moet ik hem stop zetten?

Hoi, ik heb een Telfort mobiel abonnement dat binnenkort afloopt. Mijn vraag is wordt die dan verlengt of wordt die stop gezet en moet ik heb dan verlengen met KPN? Of gaat doe door en moet ik hem stop zetten?

Hallo @Shenjohn , het abo loopt niet af maar wordt stilzwijgend voortgezet, met dit verschil dat ju nu per maand op kunt zeggen.

Als je tevreden bent met je huidige abo qua prijs en voorwaarden niets doen, als KPN een beter aanbod heeft kunt je t.z.t. overstappen maar dan onder de voorwaarden en prijzen van KPN.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi, ik heb een Telfort mobiel abonnement dat binnenkort afloopt. Mijn vraag is wordt die dan verlengt of wordt die stop gezet en moet ik heb dan verlengen met KPN? Of gaat doe door en moet ik hem stop zetten?

Hi Shenjohn, welkom hier. 

Jan legt dit perfect uit hier. Laat het ons weten mocht je verder nog vragen hebben. 

Reputatie 1

hallo allemaal,

 

ik ben nieuwe hier, ik ben jaren bij telfort geweest qua mobiele abonnement en telfort thuis.maar nu per 26 januari overgegaan naar KPN.

ik kan nu mijn mobiel verlengen en ben me aan het oriënteren wat de beste optie is, ook omdat ik per half april mijn telfort thuis abonnement afloopt 

 

nu is telfort thuis alleen nog geen KPN wat ik zag, dus is mijn vraag stel dat je naar 16 april niks verandert aan je telfort thuis. blijft dan je contract doorlopen onder de voorwaarde en tarieven van telfort?

en qua mobiel word dit dan een sim only van telfort of KPN als je niks doet?

 

alvast bedankt

Loes

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Loes, welkom hier. 

Met welk abonnement ben je op 26 januari overgegaan naar KPN? 

Voor zowel thuis als je mobiel geldt dat het abonnement door blijft lopen wanneer jij niets doet, zolang Telfort op je factuur staat. Het worden dan abonnementen die maandelijks opzegbaar zijn. 

Reputatie 1

Hi Loes, welkom hier. 

Met welk abonnement ben je op 26 januari overgegaan naar KPN? 

Voor zowel thuis als je mobiel geldt dat het abonnement door blijft lopen wanneer jij niets doet, zolang Telfort op je factuur staat. Het worden dan abonnementen die maandelijks opzegbaar zijn. 

met telfort mobiel ben ik per 26 januari overgegaan naar KPN en deze is nu verlengbaar.

hier ontvang ik ook facturen nu op naam van KPN

telfort thuis ontvangen ik nog facturen van telfort

Hallo @Loes1988 , als je zowel voor mobiel als thuis niets wijzigt blijft alles gewoon doorlopen onder de voowaarden en prijzen van Telfort.

Als je nu mobiel abo gaat verlengen wordt het een KPN abo met de bijbehorende voorwaarden en (hogere) prijzen.

 

Reputatie 1

Hallo @Loes1988 , als je zowel voor mobiel als thuis niets wijzigt blijft alles gewoon doorlopen onder de voowaarden en prijzen van Telfort.

Als je nu mobiel abo gaat verlengen wordt het een KPN abo met de bijbehorende voorwaarden en (hogere) prijzen.

 

Bedankt voor de duidelijkheid ik ga verder kijken 

Kan iemand mij vertellen wanneer de vaste telefoonlijn en internet en tv overgezet worden van telfort naar KPN?

Kan iemand mij vertellen wanneer de vaste telefoonlijn en internet en tv overgezet worden van telfort naar KPN?

Hallo @jo144864 , medio dit jaar worden de thuiasabo's omgezet naar KPN en je wordt daar t.z.t persoonlijk over geïnformeerd door Telfort/KPN.

 

Sorry maar ik wil ook nog even zekerheid. Ik heb nu met mijn vriend een TFT combivoordeel mobiel. Telfort 2018 5000/onbeperkt. Mijn contract loopt in mei af. Als ik niks doe loopt mijn combivoordeel dus door? Ik heb nu kei veel mb's en dat vind ik best wel handig. Bij mijn kosten per maand staat € 31,62 doorgestreept en ik betaal net als toen het nog telfort was rond de 19 euro. Als ik niks doe blijf ik die 19 euro betalen of wordt het dan ineens 31,62 na mei 2020?

Reputatie 7

Kei goeie vraag, @Puck12. Als jij je abonnement niet wijzigt, dan veranderen wij ook niks. Dus je houdt je combivoordeel! 

Hallo telfort,

ik heb in januari een nieuw abbonoment afgesloten. Eerst zat ik bij Telfort.

nou heb ik veel te veel mbs en zou ik deze graag willen delen met mijn moeder.

ik krijg dit niet voor elkaar en als ik op de site informatie opzoek word ik constant rondgestuurd naar de zelfde informatie.

kunnen jullie mij hierbij helpen?

alvast bedankt!

Admin: topic verplaatst naar actueel topic

 

Hallo @Anikanabuurs , als Telfort-klant automatisch bij KPN ondergebracht kan dat niet wat jij wilt.

Dan zou je een ‘ècht’ KPN mobiel abo af moeten sluiten.

Bij Telfort kun je 2 maanden Mb's meenemen naar de huidige maand en bij KPN kun je Mb's delen of doneren, het is maar net waar je voor kiest.

 

Reputatie 7

Hey @Anikanabuurs, welkom op het KPN forum. Ik heb je vraag (topic) hier naartoe verplaatst. Hier vind je alle informatie over Telfort wordt KPN wijziging. Ook op onze site: Telfort, welkom bij KPN vertellen we je meer over de migratie; 

 

Wil je graag onderling MB's delen? Dat kan als je jouw mobiele aansluiting overzet naar KPN  hussel. Data kan worden verdeeld tussen KPN Compleet en hussel aansluitingen geregistreerd op hetzelfde adres. 

Ik vond de overgang qua betaling van januari zeer vreemd, 26 januari over naar kpn maar begin januari al factuur van hun. Niet betaald want wou niet dubbel betalen, bleek achteraf dat je die wel al moest betalen. App installeren van KPN en betaald maar de app gaf aan was mis gegaan,niet dus want was van mijn rekening afgeschreven.. 2 dagen later wel betaald en ook februari overgemaakt en ging goed. Kreeg ik  later brief van KPN hoppa 20 euro herinneringskosten over de factuur , was al direct klaar met kpn om eerlijk te zijn. Gebeld naar hun uitgelegd en als mijn factuur binnen was moest ik even bellen want hoefde dat niet te betalen. Dacht dat is netjes en wat blijkt ,, ja maar moet eerst wel die 20 euro betalen en krijg het dan met de volgende factuur weer terug .. Ben er al klaar mee en straks gaat ook nog de rest naar hun toe, nou ik bedank,…. Telfort was toch wel heel anders, nooit geen gezeur en altijd zeer klantvriendelijk en als trouwe klant kreeg je zelfs een half jaar fikse korting op je thuisabonnement, want ik vind 13 euro minder per maand echt wel top.. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi redjane, welkom op het forum. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij ook meekijken en dit uitleggen of rechttrekken mocht het nodig zijn.

Waardeloze overname!

Vraag je met het eerste contact of er geen ECHTE aanbiedingen zijn voor vaste klanten. Krijg je als antwoord NEE want we doen alles aan service.

Sorry KPN, maar de service is nu al bagger. Zojuist geprobeerd via chat contact te leggen, na 101 vragen van de computer kom je er eindelijk een keer door, maar wordt de verbinding meteen verbroken.

Telefonisch wacht je minimaal 10 minuten en ook hier eerst weer die irritante computer die het allemaal niet weet. Nou eindelijk door alles heen, 11 minuten in de wacht en dan hoor je dus gewoon echt helemaal niks meer. Enige keuze die je dan dus hebt is de verbinding verbreken.

Antwoorden op vragen krijgen valt niet mee, ik kom uit deze overname meer dan beroerd.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @IMHVANB,
Het is niet de bedoeling andere klanten hun vragen niet meer kunnen stellen. Ik ben het met je eens dat KPN wat duidelijker moet communiceren hoe je snel in contact komt met een medewerker. Tips zijn op de chat en telefoon om gewoon medewerker spreken in te typen of te spreken. 

Reageer