Beantwoord

Telfort overstapaanbieding mobiel met aansluitkosten?

  • 16 May 2019
  • 16 reacties
  • 655 keer bekeken

Hallo,

Ik heb momenteel een Telfort sim only abonnement en ontving een email met een aanbieding om over te stappen naar KPN, zonder aansluitkosten. Dit wil ik graag, echter wordt in de laatste stap van de winkelwagen het maandbedrag ineens verhoogd van €20,- naar €25,-. Momenteel betaal ik bij Telfort €19,- voor hetzelfde. Ik wil best overstappen naar KPN omdat wij internet en televisie hebben maar dan wel voor de aangeboden €20,- per maand. Zie ook bijgevoegde printscreens.

Met vriendelijke groet,
Paulien Migchelbrink

icon

Beste antwoord door Nadia 17 May 2019, 14:58

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
De prijs van dat abonnement is €25,- per maand maar je krijgt vervolgens een korting van €5,- vanwege KPN Compleet.
Het abonnement gaat je dus €20,- per maand kosten.
En mocht je dit doen niet vergeten de aansluitkosten terug vragen gezien je al klant bent bij KPN zou dit niet berekend mogen worden.
Bedankt! Zoals ik het begrijp zijn beide aanbiedingen (€20,- per maand en geen aansluitkosten) dus niet zichtbaar in het besteloverzicht en moet ik er op vertrouwen dat dit achteraf goed gecorrigeerd wordt door KPN? Ik vind het weinig transparant, op hoop van zegen dan maar.
Reputatie 7
Hallo @Paulien1988, welkom bij KPN en op ons forum. Ik snap je zorgen, een terechte vraag ook! wjb geeft al de nodige verduidelijking. Door KPN Compleet ontvang je € 5,- voordeel per maand per mobiele abonnement. Wanneer je verder in het bestelproces op de kpn webshop aangeeft dat je met je Telfort-nummer overstapt(!) worden de aansluitkosten automatisch verwijderd 🙂 Is het gelukt?
Beste @Nadia ,

Bedankt voor je reactie. Echter lijkt het alsnog niet goed gegaan te zijn.
Ik heb zojuist de overstap gemaakt (bestelnummer BASI647934) maar ook in mijn orderbevestiging staan de verkeerde prijzen (zie hieronder). Ik heb inmiddels wel een SMS ontvangen dat het nummerbehoud is goedgekeurd vanaf 17-06 (overstap van Telfort).

Kan je het voor mij nakijken en corrigeren?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Paulien Migchelbrink

Uw bestelnummer

BASI647934

Besteldatum

[h4]17-05-2019[/h4]

[h4]Sim Only[/h4]
5 GB en onbeperkt bellen/sms €40,00
€ 25,00 --> dit zou € 20,00 moeten zijn!

Spotify Premium per maand
€ 8,99
Totaal per maand
€ 33,99 --> dit zou € 28,99 moeten zijn!

Eenmalige kosten via factuur
Aansluitkosten
€ 25,00 --> dit zou € 0,00 moeten zijn!
Totaal eenmalig
via factuur
€ 25,00

Eenmalige kosten
3-in-1 SIM-kaart
€ 0,00
Totaal eenmalig
€ 0,00
Reputatie 7
Navraag leert dat de aansluitkosten (onterecht) op het contract staan die je per mail ontvangt, foutje! De aansluitkosten worden 100 % vergoed door KPN, daarvoor krijg je mijn woord. De KPN Compleet voordeel van € 5,- vind je nooit op je contract, want als je niet meer aan de voorwaarden voor Compleet voldoet worden de voordelen teruggeroepen. Het is dus geen 'onderdeel' van je contract met een extra servicevoorwaarde :)

Resumé: de kosten voor je aansluiting worden vergoed en de KPN Compleet korting van € 5,- p/mnd ontvang je gewoon wanneer je aan de KPN Compleet voordelen voldoet. No worries! En anders weet je mij te vinden hier, ik sta voor je klaar.

Edit: Telfort, welkom bij KPN
@Nadia Heel erg bedankt, dan komt het vast helemaal goed! 🙂 Bedankt voor je snelle hulp.
Reputatie 7
YW! Voor andere klanten die dezelfde vraag hebben markeer ik alvast het antwoord, dat betekent niet dat het topic gesloten is. Maar dan is het wel meteen vindbaar. Laat hier gerust weer een reactie achter als je me nodig hebt 🙂
Hi @Nadia, kan je me weer even helpen?

Sinds maandag 17 juni heb ik mijn nieuwe KPN simkaart in gebruik. Nou kreeg ik gisteren al een smsje dat ik op 50% van mijn databundel zit, dit lijkt mij sterk. Is mijn KPN Compleet voordeel al ingegaan? Dan heb ik namelijk 10 GB data.
Ik weet bovendien niet waar ik mijn verbruik kan inzien, als ik in de KPN app inlog zie ik enkel mijn thuis internet-tv abonnement staan. Met welke gegevens moet ik inloggen voor mobiel en wanneer kan ik van mijn KPN Compleet voordeel gebruik maken?

Groeten, Paulien
Reputatie 7
Hah @Paulien1988, leuk je weer te zien 🙂 Uiteraard help ik je graag. 50 % kan wel kloppen. Je bundel geldt vanaf de 1e t/m 31e van de maand. Wanneer je start ergens halverwege de maand, ontvang je ook de bundel naar ratio. In jouw geval is je bundel ingegaan op 17 juni. De rekensom: 10 GB / 31 (dagen) * 13 (resterende dagen van de maand) = 4,19 GB.

Als je je mobiele verbruik wilt inzien moet je het nummer koppelen in je MijnKPN. Ga naar de optie: 'product koppelen'. Hier kies je dan voor Mobiel en vul je het 06-nummer in. Dit 06-nummer krijgt dan een verificatiecode per SMS. Volg dan de stappen en je mobiele nummer is gekoppeld 🙂 Als je nog vragen hebt, let me know!
Dag @Nadia,
Bij mij is zojuist hetzelfde gebeurd. Ik stap over van Telfort naar KPN, zou inderdaad (volgens de website) geen aansluitkosten hoeven te betalen, maar krijg in de bevestigingen en facturen die ik toegestuurd krijg, wel €25 aansluitkosten te zien. Mag ik aannemen dat dat "automatisch" gecorrigeerd wordt? Of moet jij "ingrijpen"?
Groet, Cornelis
Reputatie 7
Hay @CornelisD, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier inhaakt. Wanneer je met 'nummerbehoud' overstapt van Telfort naar KPN betaal je geen aansluitkosten. De kosten voor de aansluiting worden in sommige gevallen nog wel in de contracten én op de factuur gecommuniceerd. We geven achteraf 100 % korting hierop. Je hoeft hiervoor dus niets te doen.

Maar, mocht er onverhoopt toch iets mis gaan? Schroom niet, laat het mij hier weten! Ik pak het dan zo snel mogelijk op 🙂
Beste @Nadia , het instellen van KPN Compleet is gelukt. Echter ontvang ik nu mijn eerste factuur (factuurnummer 1104491115) waar €40,- maandeljjkse kosten in rekening gebracht worden in plaats van €20,- (overstapaanbieding Telfort, zie printscreen bovenaan dit topic).

Kan jij zorgen dat ik deze €20,- terug krijg en het volgende maanden wel goed gaat?

Groeten Paulien
Reputatie 7
Beste @Nadia , het instellen van KPN Compleet is gelukt. Echter ontvang ik nu mijn eerste factuur (factuurnummer 1104491115) waar €40,- maandeljjkse kosten in rekening gebracht worden in plaats van €20,- (overstapaanbieding Telfort, zie printscreen bovenaan dit topic).

Kan jij zorgen dat ik deze €20,- terug krijg en het volgende maanden wel goed gaat?

Groeten Paulien

Ik neem aan dat @Nadia daar bovenop zal zitten.

Overigens is die "overstapaanbieding Telfort" een farce want iedereen die dat abonnement afsluit en KPN Compleet is betaalt €20,- per maand.
Excuses @Nadia , ik heb verkeerd gekeken en zie dat er voor de maanden juni en juli is gefactureerd. Dan lijkt het toch goed te gaan, bedankt.
Reputatie 7
Geen excuses voor nodig, @Paulien1988. Er zijn er meer die het niet meteen opmerken. Je vindt op je eerste mobiele factuur de facturatie over twee perioden, 1) de start maand van je abonnement en 2) de eerste volle maand erna. Niks aan de hand, komt helemaal goed.

Fijn om te lezen dat de verwerking van KPN compleet is gelukt. Mocht je nog eens een vraag hebben, je weet ons forum te vinden 😃

Reageer