Beantwoord

Telfort sim lock verwijderen Samsung SGH M150 [Opgelost]

  • 30 January 2021
  • 17 reacties
  • 3782 keer bekeken

Ben benaderd door KPN om mijn Sim kaart in mobiel te vervangen.

Toestel SGH M150 geleverd door Postbank met Telfort is geblokkeerd voor andere providers dan Telfort. Met de KPN sim kaart is mijn mobiel buiten dienst!

Gaarne Sim kaart door KPN aanpassen dat deze de Telfort-lock ontwijken. 

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door GHRe 30 January 2021, 21:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @GHRe

Dit toestel simlockvrij maken is lastiger dan ik verwachtte. Ik heb even met je meegezocht en vond dit stappenplan. Of het werkt weet ik helaas niet.  
Wij zijn al enige tijd gestopt met het uitgeven van unlockcodes, dus meer dan meezoeken op internet kan ik helaas niet voor je doen. 

Simlock verwijderen
Hieronder staan de unlockcodes:
Unlock code is: 11856640 (NCK)
GID-lock code is: 05431320 (SPCK)

Met simkaart van een andere telecomaanbieder in het toestel:
1. Zet de M150 aan.
2. Toets de PIN-code in als hierom gevraagd wordt.
3. De M150 zal vragen om de netwerkblokkingscode. Toets dan de NCK-code in en bevestig druk op OK. Let op! Terwijl u de NCK-code intoetst verschijnt deze als streepjes op uw beeldscherm.
4. Soms vraagt de M150 vervolgens om de SP blokkeringscode of serviceprovider blokkeringscode. Toets dan de SPCK-code in en druk op OK. Als het toestel niet om de SP blokkeringscode vraagt, is het al simlockvrij gemaakt met de NCK-code.

De simlock is verwijderd.
 

OF

Zonder simkaart in het toestel:
1. Zet de M150 aan.
2. Toets in: #7465625*638*NCK-code# U ziet de melding: Netwerkblokkering uit. Let op! Terwijl u de NCK-code intoetst verschijnt deze als streepjes op uw beeldscherm.
3. Toets in: #7465625*77*SPCK-code# U ziet de melding: SP blokkering uit of nog niet ingeschakeld.

Uw toestel is nu simlockvrij.

 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Veel succes! 

In oplossingsvoorstel is duidelijk aangegeven dat intoetsen NCK-code met streepjes op beeldscherm wordt weergegeven.

Verder werkte de aangedragen oplossing niet. Ben verder gegaan met de aangedragen oplossing op 02.02.2009, 20:49 door PdK als antwoord op de vraag van Wim J. Deze stappen, samen met de interpretatie van streepjes op het scherm, brachten succes. Dank je Lisa, dank je PdK.

 Het betrof de volgende stappen:

1. Zet de telefoon uit.
2. stop de SIM kaart in het toestel, maar niet helemaal, je laat hem er
halverwege uitsteken.
3. Zet de accu schuin op de drie pooltjes, zodat ze kontakt maken. Je
bent nu in staat om zodirect de SIM kaart er helemaalin te schuiven
4. Zet de telefoon aan, en houdt de accu aangesloten.
5. Na enige tijd verschijnt de melding "INSERT SIM"

6. Schuif de SIM, terwijl je de accu goed schuin op zijn plaats houdt
helemaal in het houdertje.
7. Kantel voorzichtig de accu op zijn plaats.
8. Zet de achterkant op zijn plaats.

9. toets de volgende code, en wacht rustig totdat de telefoon helemaal
gereset is. Dit kan een minuutje duren, de telefoon waarschuwt je daar
voor.

*2767*3855#

10. De telefoon werkt nu. De SIM is geaccepteerd, en je hebt ontvangst.
11. We gaan de situatie nu definitief maken. In het geval van de
Telfort (Postbank) telefoon moet je twee locks omzeilen: de Service
Provider lock en de Netwerk lock.

12:Service Provider Lock

Toets in:
*7465625*77*00000000*00000000#
bericht is "SP Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*77*00000000#
bericht is "SP Lock deactivated" of iets dergelijks.

13: Netwerk Lock

Toets in:
*7465625*638*00000000*00000000#
Bericht is "Network Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*638*00000000#
Bericht is "Network Lock deactivated" of iets dergelijks.

14. Daarna kun je de telefoon uit- en aanzetten.


 

Reputatie 7
Badge +17

Geweldig @GHRe! Die eerste paar stappen klinken als gepriegel. Fijn dat het gelukt is. Nu kan het toestel er weer even tegenaan:sunglasses:

Begin is inderdaad moeilijk. Zeker omdat de Sim kaart gedeeltelijk onder de accu zit bij dit toestel.

Maar, na een aantal keren mislukken wordt je handiger.

Nogmaals mijn dank.

heb een SIEMENS C 60 met een netwerk lock van TELFORT..IMEI 35 1949 00 189687 0..hoe precies kan ik hem unlocken? Is dit nog mogelijk? Met code of manueel?

Reputatie 7
Badge +17

Dag @guydekeyser! Je hebt een unlockcode nodig om de simlock te verwijderen. Je kunt naar een (lokaal)telefoonwinkel gaan en vragen of zij de telefoon simlock vrij kunnen maken. Zoals je hierboven leest kun je een heel eind komen door online tips en codes te zoeken en het e.e.a. te proberen. Echter heb ik geen code voor je op een plek waar je die zou kunnen opvragen. 

Een collega geeft dit ook aan in een ander topic met dezelfde vraag. Hopelijk vind je een manier en wie weet is er toevallig hier iemand die een tip voor je heeft. 

 

Ik heb al gemaild naar enkele telefoonwinkels in de buurt, maar niemand kan me helpen. Hebt u een tip m.n. een telefoonwinkel bij u in de buurt of die u kent die me ZEKER kan helpen met het unlocken van mijn Siemens C60? Zijn de unlockcodes voor bv een SIEMENS A 60 of een M150 dezelfde? Word zo langzamerhand een beetje wanhopig om de telefoon, die ik op Marktplaats kocht te unlocken...

Reputatie 7
Badge +17

Zo te horen heb je al flink wat ondernomen. De Marktplaats-verkoper had wel even mogen vermelden dat er een simlock op zat. Althans, dat is mijn mening. Nu zit jij met de gebakken peren. 
Helaas kan ik je niet verder helpen. Had verwacht dat lokale telefoonwinkels hier wel raad mee zouden weten. Zo te horen klopt dat ook niet meer. Vermoedelijk is dit ook voor de (kleine) lokale telefoonwinkels een ietwat gedateerd verzoek om service die ze niet meer bieden. Ik heb nu dan ook geen idee wie je hierbij zou kunnen helpen. Wij (providers) zijn al een flinke poos gestopt met unlock-codes uitdelen. In ieder geval, veel succes!

Zijn die dan nergens meer op internet te vinden? En zijn de unlock-codes van een Siemens M 150 of A 60 dezelfde dan de mijne dus een C60 en kan ik de bovenstaande unlockcodes proberen of…?

Wel raar dat KPN wel de Telfort kaart voor een Kpn kaart vervangt maar vervolgens kan ik mijn Samsung SGH M150 niet meer gebruiken.

Ik heb alles wat hierboven staat geprobeerd maar geeft dan wachtwoord onjuist aan.

Ik heb KPN gebeld, vriendelijke mevrouw, maar zegt ook dat ze gestopt zijn met uitdelen unlock codes.

Dus wel een nieuwe simcard geven maar niet helpen om mijnoude telefoon daardoor aan de praat te krijgen !

 

Heeft iemand een oplossing gevonden ?  Wil graag mijn telefoonbehouden.

 

 

 

Zou iemand van KPN kunnen reageren ?  Ik heb dus een Samsung SHG-m150 telefoon en moest van KPN de telfort simcard vervangen voor een KPN kaart.  Als ik de kaart installeer dan krijg ik SP blokkering.

 

Als ik bovenstaande doe dan krijg ik wachtwoord fout bij 

#7465625*77*00000000#

#7465625*638*00000000#

 

Kan iemand mij helpen ?  of kan ik mijn oude telfort simcard blijven gebruiken, heb geen zin om een nieuwe telefoon te moeten kopen door een wijziging van KPN.

 

Groetjes Paul

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Penk Wij kunnen je niet helpen bij het unlocken van je simkaart :(. Wij delen al een poos geen unlock-codes meer uit en hebben hier ook niet de mogelijkheid tot. Jammer dat de oplossing die GHRe geeft in dit topic niet werkt. Je kunt eventueel bij een lokale telefoonwinkel vragen of zij je kunnen helpen.
Heb je een mobiel abonnement bij ons? Wij verstrekken eenmalig (op de factuur of bij prepaid als beltegoed) €25,00 aan diegene die door de simwissel hun oude toestel niet meer kunnen gebruiken. Ook is er -alleen van toepassing bij een abonnement- een zeer beperkte voorraad aan basis-toestellen beschikbaar. Dit zou ik moeten navragen voor je. 

 

Hoi, graag wil ik gebruik maken van de 25,00 beltegoed opmijn prepaidkaart. Ik koop dan een goedkoop nokia telefoontje.  Hoe kunnen we dit regelen? 

Reputatie 7
Badge +17

Gaan we regelen! Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daarop reageren? :) 

Hoi, @Penk 

Heb je dit gelezen?

Gaan we regelen! Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daarop reageren? :) 

 

@Lisa graag zou ik ook gebruik maken van deze regeling,  alle forums afgezocht maar helaas is de samsung sgh-m150 van mijn schoonvader niet meer te gerbuiken.

Reputatie 7
Badge +17

Vervelend voor je schoonvader @Miranda Oostrum! Attent dat je met hem meedenkt! Ik stuur je een privébericht. Als je daarop wilt reageren, zou dat fijn zijn. Hoor graag van je.