Beantwoord

tethering vanaf iPhone4 naar iPad

• 29 augustus 2012
  • 5 reacties
  • 20956 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Hi,

ik heb gelezen dat tethering is nu toegestaan door KPN. Ik heb geprobeerde (gewoon op de 'personal hotspot' knop onder instellingen>netwerk) maar ik krijg en bericht dat niet toegestaan is en moest bellen met KPN.

Ik heb dus de Klantenservice ik heb erover gebeld, en gevraagd hoe ik kan een personal hotspot creëren op mijn iPhone. Ik krijg eerste een les dat personal hotspot is anders dan tethering (vreemd dat het is zo genoemd op mijn iPhone).

Na wat back en forth en duidelijk maken dat ik wilde gewoon mijn iPhone gebruiken om en wifi netwerk creëren en daarop internetten met mijn iPad, ik werd gewoon adviseer om te googelen hoe ik dat moet doen (wat en service).

Met alle vertrouw heb ik dat gedaan, heel veel combinatie geprobeerd maar ik kom allen tegen oude berichten op fora (van 2009-2010) waar ik word adviseert om de iPhone4 jailbreak en dan wat apps downloaden.

In principe dat hoeft niet meer als tethering is toegestaan. Kan iemand helpen?

Nog wat aanvullende info: ik heb tijdelijk een pre-paid simcard bellen+web (ook aangemeld bij de klantenservice). Kan deze het probleem zijn? 

Alvast bedankt

Tamara

icon

Beste antwoord door tam 2 september 2012, 21:59

Beste Menno,

ik heb de APN adresjes veranderd en alles werkte prima, zonder aansluiten op de computer en dan via iTunes.

Groeten,

Tamara

Bekijk origineel

5 reacties

Beste Menno,

ik heb de APN adresjes veranderd en alles werkte prima, zonder aansluiten op de computer en dan via iTunes.

Groeten,

Tamara

Reputatie 5
Badge +6
Beste Tamara,

Excuses voor de wat late reactie. Ik ben een paar dagen niet aanwezig geweest.

Zou je eens de instellingen van je toestel opnieuw willen opvragen? Om deze instellingen opnieuw op te vragen, sluit het toestel aan op de computer en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Ik hoor graag of het hierna is gelukt.

Met vriendelijke groet,

Menno

Reputatie 7
Badge +8
Mobiele data
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: kpn

Mms

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy: 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte: (leeg)
MMS UA Prof URL: (leeg)

Internet-tethering

Beste Menno, ik hen een prive bericht gestuurd maar geen aantwoord. Il heb inmiddels geprobeerd om op de net te gaan met de 3G maar ook niks. Bericht zegt dat ik geen data plan hebt. Lan het zijn dat de cellular data instelling niet correct zijn voor een
Prepaid?
Ik heb de volgende APN
cellular data iphonekpn.nl
MMS portalmmm.nl
Tethering iphonekpn.nl
Reputatie 5
Badge +6
Beste Tamara,

Kun je in een privé-bericht je mobiele nummer en simkaart doorgeven? Ik zal voor je contact opnemen met de technische dienst en navraag doen.

Groeten,

Menno

Reageer