Beantwoord

Teveel betaalde toestelkosten

Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hoi Knec (Kosten na einde contract) . Welkom op het forum.
Ik heb een formulier namens jou ingevuld en je zult binnen 2 weken benaderd worden. Als contactnummer heb ik het nummer van je abo ingevuld. Toezeggingen kan ik niet doen, dat wordt door die afdeling bepaald.
Mijn 24 maanden contract liep af in febr 2018. Ik heb deze laten doorlopen nadat ik telefonisch met een medewerker had gesproken dat ik me geen zorgen hoefde te maken over te veel betaalde toestelkosten. Dat zou worden verrekend als ik een beslissing nam over een vervolg.

Nu 4 maanden later wil overstappen. Ik heb al deze 4 maanden en nog steeds extra kosten voor het mobiel betaald. Namelijk € 45, ongeveer gelijk aan 30 toestelkosten want een sim only zou mij 15 euro kosten. Na telefonisch contact heb ik dus een formulier ingevuld. Reactie: Uitkomst
Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Apple Iphone 6S 64GB, mobiel nummer 06-1xxxxxxx en contractstartdatum 11-2-2016. In uw specifieke geval hebt u een korting ontvangen op uw toestel van €33,85.
(En nee, je mag niet reageren op deze mail, belachelijk)

Deze korting komt als een duveltje uit een doosje want waar in mijn contract staat dat dan? Bovendien zou het volgens kpn zelf, een weg gegeven korting zijn. Dan kan je die natuurlijk niet achteraf toch weer even terug innen, dat staat gelijk aan diefstal.

Eerst wordt mij verteld dat ik me geen zorgen hoef te maken door de kpn. Als ik dan toch aanspraak maak op teruggave, dan pakt de kpn opeens de zojuist verzonnen korting terug. Terwijl ik 4 x 15 = 60 euro teveel heb betaald tot nu toe. Dus (onterecht) vereffenenen met de korting zou dan nog steeds een teruggave moeten betekenen van +/-27. Dus als de kpn al eerlijk zou zijn dan rekenen ze ook nog eens verkeerd.

Het is toch triest dat kpn het hier van moet hebben, het is diefstal, slechte behandeling van een (trouwe) klant, bovendien kost ze dit ook geld om dit af te handelen, dus ook nog eens slecht voor hunzelf. En dat alles voor 60 euro want mij zijn ze kwijt, gefeliciteerd! Heb zojuist een zakelijk abbo afgesloten bij een ander.

Ik hoop dat de klantenservice op dit forum zich wel druk maakt om hun klanten.

PS een ander abonnement binnen het gezin dat was afgesloten bij Vodafone is keurig netjes omgezet naar het sim only bedrag zonder te vragen... Zo kan het dus ook.
Hoi Edwin, ik heb het formulier nog niet ingevuld (mij werd verteld dat dit pas kan nadat ik mijn contract heb opgezegd). Waar kan ik dit formulier vinden?
Reputatie 7
Badge +14

Hoi Edwin, ik heb het formulier nog niet ingevuld (mij werd verteld dat dit pas kan nadat ik mijn contract heb opgezegd). Waar kan ik dit formulier vinden?

Ik heb namens jou een formulier ingevuld. Al dit soort zaken wordt door een speciale afdeling afgehandeld. Die gaan binnen twee weken contact met jou zoeken. In de meeste gevallen rolt er een passende oplossing uit. Inhoudelijk kan ik daar zelf geen uitspraken over doen. Laat je me weten of er binnen die periode contact met je is gezocht? (de afdeling belt anoniem en doet meerdere pogingen)
Reputatie 7
Badge +14
Hoi Anja! Ik zie in de logs staan dat er toch een doorbraak is geweest. Zo te zien heeft de klachtenafdeling de zaak opgepakt en is met jou een vergoeding overeen gekomen. Ik zie een notitie van 5-7 Klopt dit?
Mijn abonnement liep tot 21 mei. 2jaar lang netjes betaalt incl. Toestel kosten. Daarna werd gewoon nog het volledige bedrag geïncasseerd. Net de factuur van juli ingekeken en weer gewoon het volledige bedrag. Mij werd verteld dat dit niet mocht? Volgende week gaat mijn nieuwe abonnement in ,hele gezin is bij Vodafone, dus na 10jaar kpn en tot volle tevredenheid baal ik ervan dat ik zelf actie moet ondernemen om het onterechte afgeschreven bedrag terug moet vragen (wat schijnbaar moeilijk is).
Reputatie 1
Hallo,

Ook ik heb langer gebruik gemaakt van een reeds afgelopen abonnement. En bleef gewoon doorbetalen voor het toestel. Ik zou graag een prive bericht ontvangen voor verdere ondersteuning.

Groetjes Ralph
Reputatie 1
Up.
Reputatie 7
Badge +14
Hey Ralph. Excuus! Blijkbaar ben je er tussendoor geglipt en had ik je vraag niet gelezen. 😞 Kun je jouw profiel aanvullen met privégegevens? Dan zorg ik dat de juiste afdeling benaderd wordt!
Reputatie 1
Erwin_ schreef:

Hey Ralph. Excuus! Blijkbaar ben je er tussendoor geglipt en had ik je vraag niet gelezen. 😞 Kun je jouw profiel aanvullen met privégegevens? Dan zorg ik dat de juiste afdeling benaderd wordt!

Aangevuld. Zo kunnen jullie mij ongetwijfeld in het systeem vinden.
Reputatie 7
Badge +14
Dank daarvoor, Ralph. Ik zie dat je ondertussen verlengd hebt. In jouw geval zou je dus gebruik kunnen maken van dit formulier:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm
Aan de hand daarvan zoeken wij de zaak uit en mocht blijken dat er te veel is betaald zal het gecrediteerd worden 🙂
Reputatie 1
Erwin_ schreef:

Dank daarvoor, Ralph. Ik zie dat je ondertussen verlengd hebt. In jouw geval zou je dus gebruik kunnen maken van dit formulier:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm
Aan de hand daarvan zoeken wij de zaak uit en mocht blijken dat er te veel is betaald zal het gecrediteerd worden :-)

Ik heb het formulier ingevuld. Bedankt voor nu!
Hi allen,

Vandaag in de KPN winkel geweest m.b.t. verlenging bij KPN /overstap naar andere provider.
Hier kreeg ik te horen dat mijn oude abo al geruime tijd verlopen was en dat ik gedurende die extra maanden heb betaald voor mijn toestel, terwijl de afbetaalperiode ruim verstreken was.
Waarmee ik dus recht heb op teruggave van de kosten die in rekening zijn gebracht voor het toestel, gedurende de maanden buiten de contractstermijn van 2 jaar.
Van de KPN medewerker kreeg ik een link mee, maar die werkte helaas niet. Op de KPN site kon ik het formulier niet vinden, dus heb ik de KPN klantenservice gebeld. De KPN klantenservice medewerker heeft het formulier voor mij netjes in orde gemaakt (ik hoefde hiervoor niets te doen) en aangegeven dat ik binnen 10 werkdagen bericht krijg per e-mail hoeveel geld ik terug krijg. Dat bedrag zal dan naar mijn rekeningnummer worden overgemaakt. Ik zal t.z.t. in een opvolgende post aangeven hoe dit is verlopen. Fijne jaarwisseling alvast!
Dennis079 schreef:

Hi allen,

Vandaag in de KPN winkel geweest m.b.t. verlenging bij KPN /overstap naar andere provider.
Hier kreeg ik te horen dat mijn oude abo al geruime tijd verlopen was en dat ik gedurende die extra maanden heb betaald voor mijn toestel, terwijl de afbetaalperiode ruim verstreken was.
Waarmee ik dus recht heb op teruggave van de kosten die in rekening zijn gebracht voor het toestel, gedurende de maanden buiten de contractstermijn van 2 jaar.
Van de KPN medewerker kreeg ik een link mee, maar die werkte helaas niet. Op de KPN site kon ik het formulier niet vinden, dus heb ik de KPN klantenservice gebeld. De KPN klantenservice medewerker heeft het formulier voor mij netjes in orde gemaakt (ik hoefde hiervoor niets te doen) en aangegeven dat ik binnen 10 werkdagen bericht krijg per e-mail hoeveel geld ik terug krijg. Dat bedrag zal dan naar mijn rekeningnummer worden overgemaakt. Ik zal t.z.t. in een opvolgende post aangeven hoe dit is verlopen. Fijne jaarwisseling alvast!

Hi allen,
Na 5 dagen bericht gekregen dat ik honderden euro's terug krijg. Wordt verrekend met mijn volgende factuur. Bedankt KPN!
Hallo KPN

Ook wij hebben een probleem een met te lang door doorgelopen combinatie abonnement

Ons 2 jarige contracten liepen af in febr 2018, wij hebben deze laten doorlopen omdat we het nog niet nodig vonden om over te stappen naar een nieuwere abonement c,q toestel
Bij ons kwam wel de vraag hoe dat nu zit met het abonnement, we hebben contact opgenomen met de klantenservice van kpn ( maart 2018 ) en daar de vraag neergelegd of we nu niet te veel betalen voor ons abonnement ?
Daar hebben we te horen gekregen dat het niet mogelijk was om het aan te passen ,( op de hoop dat dat de maandelijkse kosten omlaag zou drukken } Antwoord KPN: geen zorgen. wat je teveel betaald word verrekend bij het afsluiten van een nieuw abonnement of bij het stop zetten van.

Nu 10 maanden later toch besloten om een ander toestel te nemen met een nieuw abonnement van KPN
Er was een mooie actie ( Black friday ) en we zouden nog wat terug krijgen dus dat ziet er gunstig uit

Beslissing genomen,en dus verder met 2 nieuwe contracten ( mijn vrouw en ik )

In de KPN winkel word ons nog verteld dat de teveel betaalde kosten van ons oude toestel zullen worden verrekend op de eerste nota van het nieuwe afgesloten abonnement

Helaas geen verrekening te vinden op mn eerste nota

Dan toch maar even bellen met de klantenservice
Nou daar gaat ie
Werd vriendelijk te woord gestaan door een mevrouw,deelde de me mee om het toestelformulier in te vullen , en die heeft me zelfs geholpen om het formulier in te vullen het bewuste kpn.com/toestelformulier

binnen 24 uur antwoord :

Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Samsung Galaxy S5 neo, mobiel nummer 06-xxxxxx05 en contractstartdatum 13-2-2016. In uw specifieke geval hebt u een korting ontvangen op uw toestel van €63,48.

erg vreemd want ik heb vlgs mij geen korting gezien

Dus nog maar een keer bellen met de klantenservice
Daar kreeg ik een jonge jongen met ( vlgs mij nog einig of geen geen ervaring aan de lijn )
gevraagd : waar kan ik de korting vinden die jullie gegeven hebben ?
Antwoord : staat op je laatste nota , een bedrag van 312€ daar zit het in , jammer dit is het bedrag wat ik betaald heb om mijn toestelkosten omlaag te krijgen ( dus zelf betaald )
Ik ga het even na vragen : AAAAHHHH ik ben er uit zij de jongen het staat op uw eerste nota 13-2-2016 en daar is het al verrekend.
Dus KPN wist bij afsluiten van mijn vorige abonnement al dat ik van af dag 1 ,( na 24 maanden niet zou overstappen en geen andere keus zou maken ) en dat dan nog 10 maanden langer zou gaan duren.

Ik heb gevraagd of ze even een kopie willen sturen van mijn eerste nota van de samsung s5 Neo
zo dat ik kan zien waar dat bedrag van 63.84 staat
Antwoord KPN : Sorry die hebben we niet meer , die kunnen wij KPN niet meer inzien
( helaas kan ik zelf de nota ook niet meer inzien )
Vreemd toch dat ze me wel kunnen vertellen dat het bedrag €63.84 in de eerste afrekening al verrekend is maar niet kunnen aantonen
De jongen gaf aan dat zijn (teamleider c.q Leidinggevende ) er ook niks mee kon
Als ik hier verder mee zou willen dan ga je maar naar de klachtencommissie en dan dien je daar je klacht maar in (een beetje kort door de bocht dacht ik zo ).

Ik zou graag zien dat er een passende oplossing komt, of goed word aangetoond waar het verrekend is zo dat ik er goed mee verder kan

Het gaat in mijn geval om 2 abonnementen, dus dit bedrag zou dus 2x verrekend moeten worden
Er staat hier nog een abonnement, die moet van de zomer verlengd worden ( even goed over nadenken of dat nog wel kpn word )

Ik zeg hier zit een luchtje aan, en het stinkt ENORM

M.vr.Gr
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @G.Gudde, welkom! Heel gek verhaal. Helaas is het verkeerde formulier ingevuld, het formulier wat ingevuld had moeten worden, kunnen alleen wij doen. Excuses hiervoor. Wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Onder persoonlijke opmerkingen kan je de 06-nummers vermelden. Ik vul dan het juiste formulier in om ervoor te zorgen dat je de teveel betaalde toestelkosten terugkrijgt.
Hallo marcia
Ik heb m'n forumprofiel geupdate
Ikan hoop dat je ons hier mee verder kunt helpen
M.vr.gr
Reputatie 7
Badge +25
Top! Ik heb het betreffende formulier ingevuld voor beide 06-nummers. Binnen 5 werkdagen moet je een reactie krijgen. Laat je me nog even weten wanneer het geregeld is?
Net als de meeste hierboven is ook bij mij het abonnement stilzwijgend verlengd en heb ik ruim een jaar te veel voor het toestel betaald. Waar kan ik het genoemde formulier vinden?
Hallo,

Ik kan het klachtenformulier niet invullen, ik krijg elke keer een foutmelding
bij mijn klantennummer.

Help...

Reageer