Beantwoord

Teveel betaalde toestelkosten

  • 13 April 2020
  • 9 reacties
  • 113 keer bekeken

Deze vraag zie ik meerdere keren terugkomen, maar het formulier waarover wordt gesproken vind ik nergens terug. Vandaag heb ik eindelijk mijn abonnement kunnen verlengen (nadat ik bijna anderhalf jaar lang geprobeerd heb op te lossen waarom ik geen sms ontving na de nummerverificatie, en waar jullie helpdesk me ook niet bij kon helpen). Nu kom ik er achter dat mijn de einddatum van mij huidige contract 19/07/2017 was. Sinds die tijd heb ik naar mijn idee onnodig toestel kosten betaald (inmiddels heb ik al twee jaar een nieuw toestel). Kunnen deze teveel betaalde kosten gecrediteerd worden?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 April 2020, 13:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rikx 

Dat formulier voor het terugvragen is ook nergens meer te vinden. Er is wel een speciale afdeling voor opgericht. (Ja inderdaad, de afdeling toestelkosten :sunglasses: )

Een moderator wil graag het een en ander voor je in gang zetten. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

Dank! Gegevens zijn aangevuld.

Ik zie nu ook dat mijn naam verkeerd gespeld is en de aanhef mevrouw i.p.v. heer is. Moet ik dat via een apart topic doorgeven? Want ook dit kan ik op de website nergens zelf aanpassen/doorgeven.

Reputatie 7
Badge +28

Nee, dat wordt hier dan meteen meegenomen door de moderator. Het kan wel enkele minuten (🤠) duren voordat de moderator hier verschijnt. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Rikx, welkom op het forum! Hiervoor is inderdaad geen openbaar formulier beschikbaar, dit is iets wat we intern moeten doorzetten. Bedankt dan ook voor het invullen van je gegevens.  Daarmee heb ik zojuist verzoek ingediend voor de afdeling om dit met je te gaan regelen. Zij nemen binnen 10 werkdagen nadat je verlenging afgerond is (zodra je het toestel hebt ontvangen) telefonisch contact op. Dit gebeurt op het telefoonnummer in kwestie. Let op dat de collega's bellen met een afgeschermd nummer.

 

Tenaamstelling kijk ik even naar of ik dat ook kan herstellen.

Hoi @Erik_ en @Noordzee, dank voor jullie snelle (re)acties!

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb ondertussen ook wat aanpassingen gedaan in de tenaamstelling. Als het goed is, zou dat nu in orde moeten zijn. Klopt dat? Zo niet, kun je aangeven waar je het precies verkeerd ziet staan? Dan kijk ik daar nog even verder naar.

@Erik_ & @Noordzee na jullie top acties van afgelopen maandag ben ik inmiddels in een kastje/muur situatie terecht gekomen. Het nummer is zakelijk, dus de teveel betaalde kosten moeten blijkbaar via een ander kanaal worden geregeld worden. Voor een correctie/vergoeding moet ik me melden op nummer 0800-0403. Dat heb ik vanmorgen gedaan, keurig geholpen, alleen een uur later weer hetzelfde standaard mailtje dat het een zakelijk nummer betreft en ik dit via 0800-0403 moet regelen……… Hebben jullie hier nog een oplossing voor?

De tenaamstelling is inmiddels van mevrouw naar heer aangepast, alleen nog wel verkeerd gespeld. Het is van Rikxoort (zonder v) in plaats van van Rikxvoort.

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is onhandig, Rikx. Ik heb gekeken en de mail is het gevolg van een collega die opnieuw het formulier heeft ingevuld. Dit is de collega van zakelijk geweest die het consumentenformulier heeft ingevuld hiervoor. Blijkbaar was voor deze collega niet duidelijk dat het formulier alleen voor consumentenproducten is. Dan wil ik je eigenlijk aanraden om je te melden op het zakelijk forum van KPN. Dit is namelijk ook het consumentenforum, en hoewel we in veel gevallen prima kunnen helpen bij basis vragen over kleinzakelijke producten (zoals de jouwe), hebben we wel minder mogelijkheden qua systemen etc…

Nu kan ik je weer terugverwijzen naar de telefoon, maar dan heb je kans dat de collega die je dan spreekt net zo hard weer dat zelfde formulier invult. De collega's van het zakelijke forum hebben, net als wij hier, net even wat meer tijd om uit te zoeken hoe dit dan wel geregeld kan worden. Plus kun je daar ook een link plaatsen naar dit topic zodat voor hen gelijk duidelijk is wat er al gedaan is, en niet hielp.

 

 

Wat betreft de tenaamstelling, ik zie hier op dit moment alleen nog maar Rikxoort zonder v op alle plekken waar je naam en ik dit zou kunnen wijzigen. Laat dit dan ook nog een keer extra controleren door de collega's op het zakelijk forum, wellicht zien zij het nog op een andere plek en kunnen dat dan hopelijk aanpassen.

Â