Beantwoord

Teveel toestelkosten betaald

• 6 december 2018
  • 8 reacties
  • 159 keer bekeken

Hi ForumFolks,

Ik ben al kei lang klant bij KPN, altijd tevreden over de dekking ed. Alleen valt mij het volgende tegen:
  1. Mijn huidige abonnement is al vanaf februari 2018 verlopen en ik betaal nog altijd toestelkosten. Ik heb dit al eens via een formulier netjes proberen af te handelen, maar dan wordt ik helaas afgescheept met een reactie dat dit niet het geval is: "Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Apple Iphone 6S 16GB, mobiel nummer xx en contractstartdatum 28-11-2015. In uw specifieke geval hebt u een korting ontvangen op uw toestel van €129,22."
  2. Als supervaste klant kan ik een verleng (sim-only) aanbod krijgen. Ik dacht: Kom maar door met dat aanbod! Blijkt dat dit hetzelfde is als wat nieuwe klanten betalen voor een gelijk abonnement. Dat is wel een beetje teleurstellend.
Ik sta op het punt om over te stappen naar een nieuwe provider. Maar geef KPN graag nog 1 kans om supergoed met mij als vaste klant (Al vanaf het pocketline Gripp tijdperk) om te gaan en opnieuw naar deze case te kijken.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen en vervolgens graag nog een jaartje bijteken bij Sim-Only.

Houdoe en alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Marina_ 8 december 2018, 11:29

Hoi Evesteve, Welkom op het forum. Jammer dat je het gevoel hebt dat je wordt afgescheept. Zo te lezen hebben ze het wel uitgezocht, maar is de uitkomst niet helemaal zoals je had verwacht. 😞 Het formulier kan ik nog eens voor je indienen, maar de kans dat hier iets anders uitkomt, schat ik klein in. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, je 06- nummer incl. klantnummer(s)? Dan kan het formulier voor je in orde maken. Misschien is het handig dat ze hierover contact met je opnemen, om uit te leggen hoe het precies zit met jouw toestelkosten.

Daarnaast begrijp ik dat je een korting zou willen ontvangen, omdat je al langer klant bij ons bent. Dit kun je het beste bespreekbaar maken met de verkoopafdeling via 0800-0105 optie 1 of via de chat. Via het forum doen we namelijk geen verkoop, daardoor hebben we ook niet de mogelijkheid om kortingen te geven. Of ze dit bij de verkoopafdeling wel doen, durf ik je niet te zeggen. Bespreekbaar maken kan natuurlijk geen kwaad. Naar aanleiding van je bericht, snap ik dat dit niet de antwoorden zijn waar je op zit te wachten. Hopelijk wil je de kans nog bewaren en het gesprek aangaan met mijn collega's van de verkoopafdeling.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Evesteve, Welkom op het forum. Jammer dat je het gevoel hebt dat je wordt afgescheept. Zo te lezen hebben ze het wel uitgezocht, maar is de uitkomst niet helemaal zoals je had verwacht. 😞 Het formulier kan ik nog eens voor je indienen, maar de kans dat hier iets anders uitkomt, schat ik klein in. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, je 06- nummer incl. klantnummer(s)? Dan kan het formulier voor je in orde maken. Misschien is het handig dat ze hierover contact met je opnemen, om uit te leggen hoe het precies zit met jouw toestelkosten.

Daarnaast begrijp ik dat je een korting zou willen ontvangen, omdat je al langer klant bij ons bent. Dit kun je het beste bespreekbaar maken met de verkoopafdeling via 0800-0105 optie 1 of via de chat. Via het forum doen we namelijk geen verkoop, daardoor hebben we ook niet de mogelijkheid om kortingen te geven. Of ze dit bij de verkoopafdeling wel doen, durf ik je niet te zeggen. Bespreekbaar maken kan natuurlijk geen kwaad. Naar aanleiding van je bericht, snap ik dat dit niet de antwoorden zijn waar je op zit te wachten. Hopelijk wil je de kans nog bewaren en het gesprek aangaan met mijn collega's van de verkoopafdeling.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Beste Marina_

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat dit niet de sales afdeling is 🙂 Wat mij voornamelijk is tegengevallen dat ik tijdens de vorige verlenging inderdaad een korting heb gekregen (omdat ik al zooooo lang klant ben) van 5,- per maand op mijn abonnement. Super lief destijds, alleen jammer dat nu blijkt dat ik daardoor niet in aanmerking kom voor het terugkrijgen van te veel betaalde toestelkosten. Die 5,- korting voelt voor mij nu een beetje als een kadootje krijgen, die ik nu alsnog zelf betaal.

Ik betaal nu al vanaf februari (toen liep mijn 2jarig abonnement af) tegen de 60,- aan kpn kosten als ik zo overgaan naar sim-only zou mij dat 30,- in de maand kosten. Voor mijn gevoel betaal ik dan ook al bijna 10 maanden 30,- te veel per maand. Dat staat ook niet in verhouding tot de (zogenaamde) korting die ik al heb gekregen.

Ik dacht dat ik al mijn gegevens al in mijn profiel had ingevuld, ik ga dat nog eens controleren. En hoop dat er nog eens goed naar gekeken kan worden.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +19
Klopt, sales gaat wat lastig via het forum, maar we zullen altijd de juiste afdeling aansturen indien nodig. In jouw geval zie ik dat je gewoon recht hebt op een verrekening van deze kosten.

Bij de oude abonnementen zitten toestelkosten onlosmakelijk verbonden aan de maandelijkse kosten. De enige manier waarop we die kunnen splitsen is als je over gaat naar een abonnement uit de huidige linie. Verlengen is daarin de makkelijkste optie. Dit omdat je dat zelf via je MijnKPN kunt regelen en het dan ook gelijk ingaat. Vervolgens kan ik de afdeling toestelkosten benaderen voor een aanvullende creditering voor de tussenliggende periode waarin je nog wel toestelkosten hebt betaald. Als je pertinent niet wilt verlengen is er een mogelijkheid om je om te zetten naar een maandelijks opzegbare sim only, maar ook dat betreft sim only uit de huidige linie. Ook dan krijg je de teveel betaalde toestelkosten terug. Laat je weten waar je voor kiest? Dan zal ik er voor zorgen dat dit goed wordt afgehandeld.
Beste Marina_ ,

Bedankt voor je reactie. Hierbij mijn (excuses/late) reactie terug. Ik zou heel graag willen verlengen naar een 1-jarig sim-only abonnement van E 31,- (10G + onbeperkt bellen/sms-en).

Als ik het goed begrijp dan kan ik dat via "mijn KPN" regelen en maak jij bij de juiste afdeling een aantekening voor de verrekening van teveel betaalde toestelkosten?

Ik zou wel graag zéker willen weten of ik daar voor in aanmerking kom voordat ik mijn abonnement ga verlengen. Aangezien mijn eigen eerder ingediende verzoek al eens is afgewezen (toen had ik in principe hetzelfde verhaal als ik in dit forum omschreven heb). Vandaar dat ik daar een beetje huiverig voor ben.

Ik hoor graag óf en hoe dat gecompenseerd/verrekend of teruggestort gaat worden.

Alvast bedankt!

Groetjes Eva
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Evesteve, Geen probleem, je kunt altijd reageren wanneer jij dat wilt. Het lijkt mij verstandig om in gesprek te gaan met de afdeling toestelkosten. Zij kunnen de kosten van je huidige toestel met je doornemen. Mocht dit verhaal duidelijk zijn, dan kunnen mijn collega's van de afdeling toestelkosten ook een verlenging met je doornemen. Ik kan ervoor zorgen dat ze contact met je opnemen als je dat wilt.
Hoi Marina_,

Ik zou het fijn vinden als afdeling toestelkosten met mij zou kunnen bellen om mijn verlenging te kunnen regelen. Het liefst icm met een nieuw toestel. Hoop dat kpn hierin mijn teveel betaalde toestelkosten kan verrekenen of dat ze een andere oplossing hebben!

Groetjes Eva
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Evesteve, Ik heb je gegevens doorgezet naar de afdeling toestelkosten met het verzoek om de toestelkosten van je huidige abonnement door te nemen en een verlenging incl. nieuw toestel. Ik verwacht dat ze deze week contact met je opnemen. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, laat je het dan weten?

Reageer