Vraag

Tijdelijk mobiel internet toegang

  • 24 March 2021
  • 9 reacties
  • 147 keer bekeken

Hallo KPN

Ik woon in Zwitserland en ben van plan om deze zomer in Nederland te werken (als dat dann mag en mogelijk is). Hiervoor heb ik mobiele internettoegang nodig met een onbeperkt datavolume, maar beperkt in de tijd voor een maand.

Welke oplossing kunt u aanraden en kan ik het apparaat zelfs bij u bestellen met mijn Zwitserse adres?

Bedankt voor Uw antwoord.

Groeten uit Zwitserland

Thomas K.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1

@Thomas_Zwitserland Welkom op het KPN Forum en bedankt voor je vraag.
Ik help het je hopen dat er de komende zomer weer meer mogelijk is en we weer wat terug gaan naar ‘normaal’. Met betrekking tot onbeperkt mobiel internet is de beste op de Unlimited Data bundel, in combinatie met onbeperkt bellen of een 150 minutenbundel. Meer informatie kun je vinden op Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Hussel zelf | KPN. De abonnementen zijn naast 1 of 2 jaar contract ook in een maandvariant te krijgen, de oplossing waar je naar op zoek bent denk ik. 

Als het gaat om de aanvraag zelf kun je met een Nederlands ID bewijs of paspoort de aanvraag online, telefonisch of via een winkel aanvragen. Bij de aanvraag moet wel een Nederlands adres opgegeven worden. Het is na de aanvraag wel mogelijk om een buitenlands factuuradres op te geven maar het contractant/registratie-adres moet Nederlands zijn. Dat laatste zal minder spannend zijn omdat je bij de aanvraag een mailadres opgeeft en je daar de facturen dan op ontvangt.

Reputatie 2
Badge +1

Ik niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!

Hallo, ik wil het onderwerp graag weer oppakken. Helaas is het in de zomer niet gelukt. Ze konden me niets verkopen in de KPN-winkel, het was waarschijnlijk te wijten aan mijn Zwitserse bankgegevens (Zwitserse IBAN). Nu kom ik begin oktober terug naar Nederland om te werken en wilde nog eens uitzoeken of het voor mij mogelijk is om mobiel internet (via simkaart en USB stick) van jullie te krijgen. 

Mijn eisen:
- Nederlandse en Zwitserse nationaliteit
- Tijdelijk verblijf in Nederland voor twee weken
- Permanent verblijf in Zwitserland
- Bankgegevens in Zwitserland

Ik zou heel blij zijn als we hier een oplossing kunnen vinden. De internetverbinding via WLAN in vakantieappartementen is meestal te zwak voor mijn eisen.

Hartelijk dank en vriendelijke groeten uit Zwitserland
Thomas

Reputatie 5
Badge +4

Heb je al gekeken naar de mogelijkheid om een zwitsers abonnement te nemen en dan via roaming dat hier of elders in Eu te gebruiken?

Reputatie 7
Badge +10

Heb je al gekeken naar de mogelijkheid om een zwitsers abonnement te nemen en dan via roaming dat hier of elders in Eu te gebruiken?

Op zich een goed idee, maar dan zit je in Nederland aan een datalimiet vast. Ook Zwitserse providers die daar een unlimited abonnement verkopen zullen dat unlimited niet toestaan in het buitenland. Dat gebeurt bij ons ook niet (KPN Unlimited is max 25 gbit per maand in het buitenland)

 

Verder is dit nog steeds heel vreemd. KPN moet een IBAN rekeningnummer uit een SEPA land gewoon accepteren. En deze zou ook gewoon moeten kunnen worden ingevoerd bij de verkoop.

Als je een Zwitsers onbeperkt internet (met bellen) neemt dan heb je buiten Zwitserland nog steeds maar maximaal 25 GB per maand.

Als je in Nederland een onbeperkt internet ( min. 8 GB per dag; met bellen) neemt dan heb je in Zwitserland nog steeds maar 25 GB internet per maand.
Het is bij kpn wel voor minimaal 1 maand te nemen (wel wat duurder dan min. 1 of 2 jaar natuurlijk).

En dan “het apparaat”. Dat kan met mobiele telefoon en dan de Hotspot. Of in een Mifi router, al mag daar eigenlijk geen bellen abo in; maar een internet only abo is maar max 10 GB per maand en eentje met bellen en onbeperkt internet = dus 8 GB per dag. Maar alleen in het land van afgifte.

Het kan wel met een niet-Nederlands nummer. Maar dan kan het bij mijn weten alleen in een KPN winkel afgesloten worden in verband met extra identificatie.

Iemand had hier onlangs een internationaal ( v.d. E.U.) mobiel “onbeperkt” abo vermeld maar helaas is dat topic verwijderd. Die bleek voor zijn eigen toko te pleiten en dat mag niet.

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je de vraag hier nog een keer neerlegt, @Thomas_Zwitserland. Je hebt een Nederlands nationaliteit. Betekent dit dat je ook een Nederlands paspoort hebt? Je zou denken dat het dan moet lukken om een abonnement af te sluiten. Het enige wat ik kan bedenken dat roet in het eten gooit, is dat een verblijf van twee weken geen duurzame relatie met Nederland bevestigt. Ik denk dat je het beste even telefonisch contact met ons kunt opnemen via 0800 0402 (+31612001200 vanuit het buitenland). Mijn collega's kunnen samen met jou kijken of het mogelijk is om een abonnement af te sluiten. 

Hallo @Denise_ ik denk dat je @Thomas_Zwitserland beter een telefoonnummer kunt geven dat hij vanuit het buitenland kan bellen.

 

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het nu met mijn Zwitserse abonnement proberen. Dat is wel duur, zoals bijna alles in Zwitserland, maar wat doe je niet alles voor je werk... :-) als dat niet werkt, ga ik naar de KPN shop als ik in Nederland ben.

Bedankt & de groeten uit Zwitserland

Thomas