Beantwoord

Tijdelijk stopzetten abonnement

  • 18 January 2020
  • 4 reacties
  • 1417 keer bekeken

mijn zoon van 16 is verslaafd aan zijn mobiel.Is het mogelijk dat wij zijn abonnement tijdelijk stopzetten zodat hij iets aan zijn probleem kan doen?Desnoods betalen wij de rekening van het abonnement door,maar heeft hij geen toegang meer tot de diensten,internet,bellen,sms

icon

Beste antwoord door Susan_ 19 January 2020, 13:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Wat een nare toestand. U kunt de simkaart uit het toestel halen. Dat is de snelste oplossing.  Tijdelijk stop zetten gaat helaas niet.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @franca, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Dit soort berichten zijn nooit leuk om te lezen.. Op onze website besteden we hier ook aandacht aan, om mensen bewust te maken en met een paar tips. Ik ga er vanuit dat je al meerdere dingen geprobeerd hebt, en dat dit nu echt de noodoplossing is. Helaas kan een abonnement niet tussentijds stopgezet worden, dus mocht je het nummer willen behouden dan is het door laten lopen de enige optie ben ik bang. Het simkaartje eruit halen, zodat er in ieder geval niet mee gebeld of ge-sms't kan worden. Alleen het kan zijn dat ook de apps er nog op staan, omdat dit vaak gekoppeld is aan een Google account of Apple ID. En met WiFi kan je die uiteraard gebruiken. Dus het is even nagaan wat er nog allemaal gebruikt kan worden als het simkaartje er niet in zit.

Daarnaast kan hij ook nog wel gebruik maken van WiFi.. Heb je thuis ook WiFi van KPN? Dan kan je kijken of je de ECO-stand kan activeren op de Experia Box om internet tijdelijk uit te schakelen op bepaalde tijdstippen. Dit geldt dan wel voor het gehele huis, alle apparaten die WiFi gebruiken.

Is het echt ernstig? Dan zou ik er hulp bij zoeken bij een professional.

Reputatie 7
Badge +21

@franca, ik heb geen reactie meer gehad. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +9

Ik maak uit eerdere berichten op dat mobiel abonnement niet tussentijds kan worden stopgezet  en mochten wij het nummer willen behouden dan is het door laten lopen de enige optie en het simkaartje eruit halen, zodat er in ieder geval niet mee gebeld of ge-sms't kan worden.
Ons toestel heeft een e-simkaart in plaats van een fysieke simkaart, is het dan mogelijk om de e-simkaart tijdelijk inactief te maken? 

Een E-SIM kan niet tijdelijk inactief worden gemaakt, uit is uit, het enige wat dan kan is een nieuwe Sim halen in de KPN winkel