Beantwoord

Tijdelijk verhuizen buitenland

  • 15 January 2020
  • 18 reacties
  • 571 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi!

Vanaf 1 februari ga ik een jaar in Berlijn werken en ga ik dus emigreren. Maar ik heb nog wel een KPN abonnement die tot juni 2019 loopt, en mag ik maart ook al verlengen. Ik zou dit abonnement wel graag houden, aangezien ik er tevreden mee ben en ik mijn nummer gewoon wil behouden. Is dit mogelijk aangezien ik dus tijdelijk ga emigreren? 

 

icon

Beste antwoord door henkknop 16 January 2020, 14:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou dit even goed doorlezen en ik denk dat je dan toch een probleem gaat krijgen omdat je geen duurzame band met NL meer heb.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm

 

Ik zou zeggen laat je nummer bij het einde van je abo omzetten naar pre paid en hou op die manier je nummer actief (dus geregeld een belletje of sms of opwaarderen) dat kan je wanneer je terug komt naar NL een nieuw abo afsluiten.

 

Reputatie 7
Badge +28

Als het nummer wilt behouden, zou je het ook per juni 2020 kunnen overzetten naar prepaid. 

Reputatie 1

@Roos79 Heb die pagina al eerder goed door gelezen en kan er niet helemaal uit maken wat nou precies een duurzame band is. Heb hier ook met de klantenservice over gesproken en zij konden niet precies zeggen of ik hier problemen mee krijg. 

 

@Noordzee Ah oké! Dat kan dan ook nog. Maar mijn toestel is ook bijna aan vervanging toe, dus hoop dat ik kan verlengen. 

Reputatie 7
Badge +21

Maar ik heb nog wel een KPN abonnement die tot juni 2019 loopt, en mag ik maart ook al verlengen. 

Euhm, je bedoelt 2020 neem ik aan. Het is altijd even wennen aan het begin van het nieuwe jaar…. :grin:

Reputatie 1

Maar ik heb nog wel een KPN abonnement die tot juni 2019 loopt, en mag ik maart ook al verlengen. 

Euhm, je bedoelt 2020 neem ik aan. Het is altijd even wennen aan het begin van het nieuwe jaar…. :grin:

Hahaha oeps! :upside_down: Maar ja klopt 2020! 

Reputatie 7
Badge +8

@henkknop Volgens mij moet je in ieder geval meer gebruik maken van je abo in NL dan in het buitenland per zoveel maanden.

En als je emigreert ben je niet meer verbonden met NL en zal je dus meer gebruik maken van je abo daar vermoed ik.

 

En ik zeg dus idd einde van dit lopende abo omzetten naar pre paid en niet verlengen in juni .
Maar ik denk dat @Noordzee mijn reactie niet goed gelezen heeft.

Reputatie 7
Badge +28

Ik doel op prepaid als een alternatief als een abonnement niet meer van mag  van KPN vanwege de verhuizing naar het buitenland.

Maar als @henkknop nu gewoon het factuuradres op een Nederlands adres laat staan, dan zal er waarschijnlijk geen haan naar kraaien. 

Reputatie 1

@Noordzee Nee dat denk ik dus ook. De klantenservice zei ook dat het geen eens mogelijk is om mijn factuur adres is een Duits adres te wijzigen. Ik zou na 4 maanden een bericht moeten krijgen van KPN om mijn duurzame band met Nederland te bewijzen, en mijn werk contract van 1 jaar zou ‘misschien’ wel genoeg zijn. Maar aan misschien heb ik natuurlijk niks aan :grin:

Reputatie 7
Badge +8

@henkknop Nou je moet meer data ed in NL gebruiken als in het buitenland dus dat word zeker wel opgemerkt en dan gaan berichten sturen.

 

Verder waarom zou je het niet naar Pre Paid om mogen zetten?

Dat is juist het gene wat men adviseert om te doen bij zulke dingen om je nummer te behouden.

Reputatie 7
Badge +28

@henkknop

 

Verder waarom zou je het niet naar Pre Paid om mogen zetten?


Natuurlijk mag dat wel, maar dat kan hij dan doen als het abonnement niet meer mag. Tot die tijd gewoon het lekker laten doorlopen.  

Reputatie 7
Badge +24

1 jaar in het buitenland werken heeft weinig te maken met emigreren. Je bankrekening zal je gewoon houden, als daar voldoende saldo op staat, dan zal gewoon elke maand het abonnementsgeld afgeschreven blijven worden en het abonnement daarmee gewoon doorlopen lijkt me. Bovendien kom je wellicht tussendoor ook nog wel een paar x voor een weekeindje naar huis lijkt me. Dan kun je halverwege het jaar hier in Nederland gewoon het abonnement verlengen met daarbij een nieuwe telefoon.

Reputatie 1

@Roos79 Het gaat sowieso opgemerkt worden, en als ik daar bericht van krijg moet ik dan bewijzen dat ik een duurzame band heb. En ik ben benieuwd of een jaar contract op mijn werk in Berlijn genoeg is. Want op de link die je gestuurd hebt staat bijvoorbeeld: ‘’er andere situaties voor jou gelden waardoor jouw aanwezigheid in Nederland lijkt op de situaties hierboven. Denk bijvoorbeeld aan gedetacheerden en gepensioneerden die een bepaalde periode in het jaar niet in Nederland wonen.’’ 

 

@Noordzee Ja ik laat het eest ook gewoon doorlopen denk ik. Alleen als ik zou kunnen/mogen verlengen zou ik dat wel graag doen, want ik wil binnenkort wel weer een nieuw toestel. 

 

@Nick83 Nee dat denk ik ook inderdaad. Maar het staat nergens zwart op wit, en heb geen zin dat ik er straks problemen mee krijg. En de klantenservice van KPN kan me hier ook niet bij helpen.

Reputatie 7
Badge +8

Bepaalde periode in het jaar zegt eigenlijk genoeg want jij heb het over een heel jaar en niet bepaalde periode.

Zover ik weet kijkt men over een periode van 4 maanden of je meer gebruikt in NL dan in het buitenland.

Als jij dus echt woont in buitenland dan gebruik jij zeker weten meer daar dan in NL 

Het risico dat je dan loopt is dat ze meer kosten mogen gaan berekenen voor bellen en data.

Of dat al echt gebeurt is de vraag en is ook moeilijk terug te vinden op internet zelf

Wel lees je her en der bij de concurrent o.a dat ze wel waarschuwen met mail of sms dat je je bel/data gedrag moet gaan aanpassen omdat je anders extra kosten gaat krijgen.

Reputatie 1

Ik heb weer met de klantenservice gebeld en kreeg nu een duidelijker antwoord. Als er word gevraagd naar bewijs van mijn duurzame band moet ik de situatie uitleggen en eventueel mijn werkcontract versturen, dit word hoogstwaarschijnlijk geen probleem. Stel als dit wel een probleem is, dan kan ik mijn contract tijdelijk aan iemand anders overdragen totdat ik weer terug ben. 

Hoi @henkknop . Welkom op het forum.

Ik heb het hele verhaal even meegelezen en sluit me aan bij het verhaal wat die laatste collega jou verteld heeft.

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. 

Reputatie 1

Hoi @Erwin_ ! 
Je bedoelt de collega van de klantenservice neem ik aan? Of hier op het forum?

Reputatie 7
Badge +28

Hij bedoelt de reactie van de klantenservice: 

Als er word gevraagd naar bewijs van mijn duurzame band moet ik de situatie uitleggen en eventueel mijn werkcontract versturen, dit word hoogstwaarschijnlijk geen probleem. Stel als dit wel een probleem is, dan kan ik mijn contract tijdelijk aan iemand anders overdragen totdat ik weer terug ben. 

De anderen die hier gereageerd hebben zijn (net als ikzelf) klanten van KPN. 

Reputatie 1

@Noordzee Aaah zo. Top dankjewel.Â