Beantwoord

toeslag toestel

  • 9 August 2020
  • 5 reacties
  • 112 keer bekeken

Voor mijn dochter heb ik een nieuwe iPhone 11 gekocht. Ik dacht alleen dat het abonnement ook werd verlengd. Helaas is dit niet gebeurt maar ik zag wel een toeslag op het toestel.

Is het mogelijk om dit met terugwerkende kracht recht te zetten ?

 

gr,

frank

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 August 2020, 09:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Als u een mobiel koopt bij KPN zonder abonnement af te sluiten, dan moet u een toeslag betalen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Frank vd V, welkom op het forum! Als je een los toestel koopt moet je, zoals Nick al benoemt, een toeslag betalen. Dit is niet met behoud van het huidige toestel om te zetten naar een verlenging. Het kan wel, maar dan moet je de aankoop van dit toestel annuleren in de winkel waar je hem gekocht hebt. Je levert daar dan het toestel weer in. Vervolgens kan dan het abonnement van je dochter verlengd worden naar een abonnement met toestel. Je krijgt dan een nieuw toestel mee. Let er wel op dat als het abonnement op haar naam staat, zij daar zelf bij aanwezig moet zijn omdat zij dan de contractant is. 

 

Edit: ook hier geldt een annuleringstermijn van 14 dagen

Ook als ze de telefoon al twee weken in haar bezit heeft ?

Reputatie 7
Badge +30

Ai, nee helaas, dan is het niet meer mogelijk, Frank. Ook bij losse verkoop geldt een annuleringstermijn van 14 dagen. Na die periode kan het niet meer geretourneerd worden.

Je kunt wel alsnog ook het abonnement verlengen, alleen dan wordt/blijft het een Sim Only abonnement, zonder toestel. Dit verlengen kan via de MijnKPN, of via de winkel/klantenservice.

Bedankt. Stom van mezelf en jammer dat verkoper niet wat scherper was om dit nog ff aan te geven.