Vraag

Toestel afbetaald maar kan nog niet verlengen

  • 5 April 2020
  • 10 reacties
  • 452 keer bekeken

Reputatie 1

 

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een mobiel abonnement Zorgeloos Standaard. Officeel mag ik pas verlengen per  5-7-2020. Ik heb mijn toestel reeds volledig afbetaald. Ik wil graag verlengen met nieuwe telefoon naar een onbeperkt data en bellen abonement. Ik had een toestel bij Belsimpel uitgekozen omdat KPN deze niet had, maar krijg nu te horen dat ik niet kan verlengen. Dat zou dan toch mogelijk moeten zijn?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Ja. Als je geen toestellening meer hebt is je abonnement nu dus sim only. Dan zou verlengen moeten kunnen als je abonnement minimaal 6 maanden loopt.

Reputatie 1

Dat dacht ook @PeterG . Ik zal morgen KPN eens bellen. Wellicht kunnen zien wat de reden is..

Dank voor je reactie!!

Reputatie 1

Vanochtend KPN klantenservice mobiele telefonie gebeld. De dame in kwestie wist mij te vertellen, dat alleen bij KPN,  als ik bij KPN een toestel kocht zij op mijn contract het vinkje verlengbaar konden aanvinken. Aangezien het toestel wat ik wilde kopen niet in de KPN webshop beschikbaar was, ging dat niet door. Het speet haar wel, maar was niet anders.

Nu ben in niet voor kat te vangen, want voor mijn dochter (ook KPN)  kon bij Media Markt wel haar contact die nog liep tot maart 2021 te verlengen met toestel.

Ik kom net terug uit de Media Markt met nieuwe telefoon en verlengt contract.

Ik heb geen idee waarom KPN Klantenservice een ander verhaal verteld.  Targets die gehaald moeten worden???

 

 

Als het abonnement van je dochter in de laatste 120 dagen liep dan is dat een ander verhaal dan bij jouw abonnement. In die laatste 120 dagen is het bij alle wederverkopers verlengbaar (met toestel).

Kennelijk voor die tijd dus alleen bij KPN (met toestel). Ook wel logisch denk ik nu.

Welke telefoon heb je nu via je dochters verlenging voor jezelf uitgezocht? (arme dochter, die moet het nu nog een tijd met haar ‘oude’ doen. Tenzij ze een nieuwe gewoon betaald want een toestellening is natuurlijk niet verplicht. Je kunt zelfs een huis zonder hypotheek kopen; is ook niet verplicht)

Reputatie 1

Mijn abonnement liep tot november 2020 met officiële verlengdatum in juli 2020.

Het abonnement van mijn dochter liep tot februari 2021 met officiële verlengdatum november 2020.

Beide zijn nu vroegtijdig verlengd icm nieuw toestel bij de Media Markt.

We hebben dus allebeide een toestel genomen op ons eigen abonnement. Toestel direct betaald idd zonder lening.

 

Toestel direct betaald idd zonder lening.

Als je abonnement je beviel had je dus niet eens hoeven verlengen (= nieuw abonnement nemen).

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rainier, welkom op het forum! Allereerst welkom op het forum! En fijn dat je het toch op deze manier hebt weten op te lossen!

In een normale situatie kun je 120 dagen voor de einddatum van je contract verlengen, in jouw geval zou dat dus 05-07 zijn. Deze datum is niet flexibel en eigenlijk zou je nu ook nog niet kunnen verlengen.

Echter, zoals @PeterG noemt is er een manier waarop het nu al wel eerder kan. Dit proces noemen we “Sim-only-to-handset”.
In plaats van een reguliere verlenging wordt je huidige 2jarige sim only contract opgezegd en vervangen voor een nieuw 2jarig contract mét een toestel. 
Achter de schermen zit dit allemaal wat complex in elkaar en kan dit alleen door mijn telefonische collega's of via de chat op www.kpn.com/service aangevraagd worden.


Effectief is dat voor jou als klant het zelfde als een reguliere verlenging natuurlijk maar achter de schermen zit dit iets ingewikkelder in elkaar.

Reputatie 1

@thomas dat kan dus bij KPN, maar ook bij Media Markt. Schijnbaar heeft KPN hier een afspraak mee.Bij Belsimpel kon het namelijk niet.

Reputatie 7
Badge +20

Excuses! @Rainier  Na wat zoekwerk vind ik ook terug dat het via de externe verkopers moet kunnen!
Weer wat nieuws geleerd.
Waarom het bij Belsimpel niet kon zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Reputatie 1

@PeterG  dat klopt Peter, maar ik wilde ook graag gebruik maken van de actie onbeperkt bellen en onbeperkt data en met de verlenging kon ik mijn toestel met €60 korting aanschaffen.