Toestel dubbel betaald

  • 18 October 2019
  • 6 reacties
  • 266 keer bekeken

Ik heb op 13 oktober 2019 ook via de website van KPN een bestelling gedaan en via Ideal betaald. Toen mijn telefoon werd geleverd moest ik tot mijn schrik weer afrekenen. Volgens de klantenservice van KPN kunnen ze mijn betaling niet zien en ben ik opgelicht aangezien het bankrekeningnummer niet van KPN blijkt te zijn.

Hoe is dit mogelijk tijdens het bestelproces van KPN. Zoals ik in dit forum kan lezen is het ook al langere tijd gaande. Onbegrijpelijk dat er nog niets aan gedaan is. Hoe gaat KPN dit oplossen.

Mijn bank is inmiddels geïnformeerd en ik heb aangifte gedaan bij de politie. Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg en dat het zeer snel opgelost wordt. KPN heeft blijkbaar een groot probleem met de beveiliging van hun site en bestelproces. Nogmaals onbegrijpelijk voor zo een organisatie.

 

Admin: Bericht afgesplitst van bankrekeningnummer NL56BNPA0227696166 is dat wel van KPN?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Welkom@Joffrey, dit is een heel bijzonder verhaal. Als je via onze website bestelt kan ik me niet voorstellen dat er sprake is van oplichting. Er gaat wel duidelijk iets fout als je daarna nog eens moet betalen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer/06-nummer? Ik ben erg benieuwd of ik hier meer informatie over kan vinden. Kun je ook, in je profiel of in een reactie, laten weten naar welk rekeningnummer de iDeal betaling is gedaan?

Best Joran,

Al mijn gegevens zijn bekend bij KPN. Het bankrekening nummer is NL56BNPA0227696166. Het is inderdaad een heel bijzonder verhaal aangezien het via de website van KPN besteld is. Alles is verder ook keurig geleverd. Waarschijnlijk is de klantenservice niet goed op de hoogte van het bestelproces.

Reputatie 7
Badge +28

Daar lijkt het inderdaad op. We hebben intern een lijst met alle rekeningnummers van KPN, precies om dit soort vragen te beantwoorden. Dit rekeningnummer staat niet op deze lijst. Ik heb feedback ingediend om het nummer toe te voegen, duidelijk is dat dit voor erg veel verwarring zorgt :slight_frown: 

Het spijt me hiervoor! Los hiervan hebben we het nog niet gehad over de dubbele kosten. Wordt dit al opgelost of is hier nog geen duidelijkheid over? Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel als ik je daar verder mee kan helpen? Laat nog even een reactie achter als dat is gebeurd, dan zoek ik uit hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Dag Joran. De gegevens zijn toegevoegd aan mijn profiel. Als je kan helpen, graag!

Ik heb verder nog niets vernomen dus er is nog geen duidelijkheid over de oplossing. Het heeft me al veel te veel tijd gekost en ik hoop snel duidelijkheid te hebben. Ik heb eerst 17 oktober een uur in de wacht gestaan 's avonds bij de klantenservice, 2 keer verkeerd doorverbonden en uiteindelijk was het antwoord dat ik de volgende dag maar terug moest bellen. Vrijdag 18 oktober heeft het me weer een uur gekost die ik niet kan doorbelasten aan mijn klant. Kortom dubbel betaald en extra kosten gehad omdat ik een uur niet kon werken. Alvast bedankt voor de medewerking!

Reputatie 7
Badge +28

Ik vind het vervelend om te zeggen maar de tijd die het heeft gekost kan ik niet vergoeden. De dubbele kosten uiteraard wel. Op de eerste factuur wordt direct € 72 in mindering gebracht voor de toestelkosten. Excuses voor deze slechte start. 

 

Ik heb terugkoppeling gekregen dat de onduidelijkheid over het rekeningnummer wordt onderzocht. Dit rekeningnummer is van KPN en dat had bekend moeten zijn aan onze kant. Bedankt voor het melden! Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, laat het vooral weten.

Top! Dank je.

Reageer