Beantwoord

Toestel krediet afbetaald met IDEAL maar mag geen nieuwe telefoon

  • 18 December 2019
  • 11 reacties
  • 3100 keer bekeken

KPN,

 

Ik ben een beetje boos.. Ik heb contact gehad een maand geleden met de klantenservice waarin ik vroeg of er iets viel te regelen want ik kan niet overweg met mijn nieuwe Samsung s10+ en ik wil graag terug naar iPhone.

Het antwoord daarop was: Ja! Absoluut, u moet uw telefoon verkopen en het restant bedrag aflossen via de IDEAL link. Dan duurt het 5 werkdagen voordat de BKR registratie beëindigd is en dan wordt jou abonnement inclusief telefoon omgezet naar een Sim-Only abbonement. Dan nemen wij contact met je op en mag je meteen een nieuw toestel krediet afsluiten voor de nieuwe iPhone dus hoef je maar ongeveer 1 week te overleven met een geleend toestel of je oude-oude toestel.

 

Ik helemaal gelukkig opgehangen en mijn verkopers pet op gezet. Zo gezegd zo gedaan, vorige week de telefoon verkocht met mijn super sales men skillz en de IDEAL link gebruikt om de aflossing te doen (Het restant bedrag te betalen). Het is betaald op 12 December. (mail: Bevestiging betaling ontvangen)

Ik citeer:

Dank u wel, wij hebben uw betaling via iDeal ontvangen. Binnen 5 werkdagen vervalt de registratie van uw toestelkrediet bij BKR. U ontvangt hierover van ons geen bericht meer. Op de factuur van deze maand staat, naast het resterende toestelbedrag, tevens het afgeloste bedrag.  

Meteen de klanten service gebeld en gevraagd wat er nu moet gebeuren. Zoals beschreven gaf de mevrouw (mevrouw 1) aan dat ik woensdag (18-dec) zou terug gebeld worden door haar om de nieuwe telefoon te bestellen.   Om 12:00 nog niks gehoord vandaag dus ik zelf gebeld, kreeg daarbij een andere mevrouw (mevrouw 2)  aan de telefoon en die had contact gehad met mevrouw 1 tijdens ons gesprek en die gaf aan dat zij het abonnement niet kon openbreken?! dus ik zou volgende week maandag gebeld worden. Ik vond dit raar want vandaag zou de BKR registratie weg moeten zijn. Opgehangen met mevrouw 2 en meteen contact zoeken met BKR.   Ingelogd bij mijnBKR en ik zie tot mijn verbazing staan: Beëindigd - KPN Finance B.V. met als cruciale zin:

Werkelijke einddatum 15-12-2019

 

Hey! dat betekend dat ie bij BKR al beëindigd was afgelopen Zondag inclusief 3 verwerkings (werk)dagen bij KPN. BKR gebeld met de vraag is dit al doorgegeven aan KPN?  “Ja hoor meneer, dit is afgelopen zondag al doorgegeven aan KPN.”

 

Ik weer KPN bellen; Jullie hebben de BKR beëindiging al ontvangen, wat staat er nu nog in de weg van mij en mijn nieuwe grote liefde (de iPhone 11 max pro)? Meneer zette mijn in de wacht en na 11 minuten had hij dus ook contact gehad met mevrouw 1 en hij gaf aan dat dit zelfs pas vanaf 1 Januari  waarschijnlijk pas geregeld kan worden.. Pardon?!

 

En nu ben ik het zat. Ik heb alles gedaan wat jullie van mij gevraagd hebben en nu krijg ik eigenlijk te horen; je zoekt het maar ff uit tot Januari joe joe! Dit is niet de reden waarom ik van Tele2 naar KPN ben gegaan. Die nieuwe iPhone kost al klauwen met geld wat ik bij jullie wil uitgeven maar als dit niet voor januari oplost, eigenlijk vandaag maar goed, dan stop ik volledige bij KPN en dan neem ik mijn complete familie inclusief thuis abonnement mee naar een andere provider.

Kom alsjeblieft met een oplossing want hier ben ik niet van gediend. Verder niks persoonlijks naar mevrouw 1, 2 en meneer.

 

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 18 December 2019, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt nu nog geen nieuw abonnement afsluiten begrijp ik? Ik vraag me ten zeerste af of je bij KPN een toestel kunt krijgen zonder abonnement.

Wat mij verteld is; Je abonnement met telefoon wordt omgezet naar een sim-only en dan mag je gelijk een telefoon nemen bij je sim-only abonnement; dan wordt het dus weer een abonnement met telefoon.

Reputatie 7
Badge +15

@iitsmemitchell Welkom op het forum. Wat irritant dat je zoveel verschillende informatie hebt gekregen. Een deel van de informatie die je hebt gekregen is juist. De informatie over de BKR registratie. Deze is inderdaad na 5 werkdagen verdwenen. In dit geval gaat het echter niet om de BKR registratie maar gaat het om de administratieve verwerking van de toestelbetaling.

De optie die mijn collega's hebben geboden is een goede optie, alleen hadden zij hierbij moeten vermelden dat bij het afbetalen van het toestel eerst de eerstvolgende factuur afgewacht moet worden. Ik zie dat er volgende factuur er bijna aankomt. Ook zie ik dat er al telefonisch contact is geweest en dat er afgesproken is om maandag opnieuw contact te hebben. Klopt dat? 

@rudger_

Hoi Rudger! Thanks voor je reactie.

 

Dit klopt, en dan…?  dan zal zij mij vertellen ja je moet tot januari wachten. Dit kan niet. Ik heb geen telefoon.  Ik heb gedaan wat jullie mij verzochten zoals het hoort en eindstand zit in nu met de gebakken peren; zoek het maar even uit tot januari. Nou sorry; maar zo werkt het niet. Ik vind dit echt niet cool, jullie bepalen de regels, buig ze dan ook maar om mij gewoon mijn nieuwe telefoon aan te bieden waar ik weer is 200 euro voor mag betalen. 

Reputatie 7
Badge +15

@iitsmemitchell Zodra het bedrag op de factuur heeft gestaan zou het daarna weer mogelijk moeten worden om je abonnement open te breken en een nieuw toestel te kiezen. Zoals het nu lijkt komt je factuur rond het weekend en is er daarom voorgesteld om maandag contact met je op te nemen om het verder op te lossen. Hoeveel je voor je toestel wil betalen is uiteraard aan jezelf. 

Laten we het hopen.. je hoort maandag van mij

@rudger_ 

 

nou zoals verwacht, ik heb de factuur ontvangen maar er staat niet op dat ik mijn telefoon krediet afbetaald heb. daarom kan er dus geen nieuw toestel krediet afgesloten worden omdat het oude toestel krediet nog niet administratief verwerkt is bij jullie.

 

toch?

Reputatie 7
Badge +15

@iitsmemitchell Ik zou willen adviseren het telefoontje van mijn collega van maandag even af te wachten. Deze heeft afgesproken contact op te nemen over de situatie. Ik zie ook dat er vandaag opnieuw contact is geweest en mijn collega's hun best hebben gedaan om het zo snel mogelijk voor je op te lossen. Ik hoop dat het maandag lukt om er met mijn collega uit te komen. Mijn naam is overigens @Rutger_ en niet @rudger_, daarmee spreek je wellicht een andere forumgebruiker aan. 

@Rutger_ 

 

Excuus, ik zie het nu pas.

 

Klopt, ik ben ontzettend goed te woord gestaan door de mevrouw aan de telefoon net. Zij heeft mij toegezegd dat ik niet tot januari hoef te wachten maar dat ik Maandag gebeld ga worden, mijn contract dan ook opengebroken kan worden zodat ik mijn nieuwe telefoon mag bestellen. Ik hoop het...

Reputatie 7
Badge +15

@iitsmemitchell Goed om te horen dat het telefonisch contact zo goed is verlopen! Ik hoop uiteraard ook dat jullie er maandag uit komen. 

Niet netjes om je zelf als beste antwoord te kiezen Rutger, sterker nog- het is nog niet opgelost dus die status beantwoord mag je ook weg halen..