Toestel Lease Retour

• 5 juni 2014
  • 6 reacties
  • 1871 keer bekeken

Beste KPN,

Voor het retoursturen van mijn toestel (galaxy note2) ben ik naar de KPN winkel in Amstelveen gegaan. Helaas is mij daar verteld dat ik het daar niet kon inleveren omdat het abbonoment op mij moeders naam stond en die zou er dan bij moeten zijn. De medewerker gaf echter wel aan dat ik het ook gewoon gratis bij het postkantoor kon inleveren omdat er een antwoordnummer op de envelop zat. Ook heb ik de medewerker bij KPN expliciet gevraagd of het verstandig zou zijn de envelop aangetekend te versturen. Nee luidde het antwoordt gaat allemaal gratis.

Nu komt het erge, ik krijg zojuist een mail van kpn waarin ze het volgende aangeven:

U heeft onlangs de enveloppe voor het toestel dat u bij KPN heeft gehuurd, 
retour gestuurd.

Helaas was bij ontvangst van de retourenveloppe het toestel,
de Samsung Galaxy Note , niet aanwezig.

Vanwege de afwezigheid van het toestel zijn wij helaas
genoodzaakt het overnamebedrag en een boete in rekening te brengen.Ik ben al paar jaar klant bij KPN en zie absoluut geen reden zeker na ontvangst van mijn nieuwe (samsung galaxy S5) mijn oude toestel te verduisteren.

En vind het vreselijk dat ik ervan beschuldigd wordt een lege retour envelop te hebben opgestuurd! 

Nu vraagt KPN om bewijs op te sturen dat ik het toestel in de envelop heb gedaan, hoe moet ik dat in godsnaam doen? het enigste bewijs wat ik heb is de bon van postnl met het 3S nummer.

Ik vermoed (of weet bijna zeker dat het toestel is gestolen het is immers ook een erg opvallende envelop waar en KPN opstaat en precies de vorm van een mobieltje heeft :().

Wat kan ik nu doen?

Met vriendelijke groet,

Lumia920

6 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Beste Lumia920,

Wat een ongelofelijk vervelende situatie!

Wanneer een enveloppe ons leeg bereikt, kunnen wij niet anders dan ervan uit gaan dat deze leeg verzonden is. Al begrijp ik dat het vervelend is om zo'n bericht te ontvangen.

Vaak krijg je bij verzending van het pakket een verzendbewijs waarop het gewicht staat vermeld. 

Een lege enveloppe weegt natuurlijk niets, en als er een toestel in zit zal er een bepaald gewicht in de enveloppe zitten. 

Mocht dit niet op het verzendbewijs zelf staan is er nog een kans dat het gewicht wel vermeld staat op de Track & Trace site van PostNL.

Hoe graag ik ook iets voor je wil doen, in deze situatie kan ik helaas niets betekenen.

De verzender is & blijft verantwoordelijk voor het pakket, tot dat de ontvanger deze in ontvangst heeft genomen. Bij ontvangst hebben wij geconstateerd en gemeld, dat de inhoud niet (meer) in de enveloppe zat.

Mocht je toch een manier kunnen vinden om aan te tonen dat je bij het postkantoor een pakket hebt ingeleverd met daarin het toestel (of in ieder geval inhoud) zou je nog een klacht kunnen overwegen bij PostNL.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Reputatie 6
Badge +9
Wat hierboven gezegd word, je kan PostNL aansprakelijk stellen voor het zoekraken van iets, als er idd vermeldt staat wat het verzendgewicht is, dan kun je aantonen dat er tijdens transport iets gebeurd is, hetzij gestolen hetzij zoekgeraakt nadat bijvoorbeeld de enveloope stuk is gegaan.

In jou geval zal KPN jou belasten met de kosten, maar die kun je, al dan niet met behulp van rechtsbijstand, verhalen op PostNL. Of ze gaan betalen weet ik niet, maar proberen kan altijd.

ongeloofelijk, kan KPN niet op ze minst adviseren om een mobiel aangetekend te versturen ipv te zeggen dat het niet zoveel uitmaakt? En zou het mogelijk zijn om een foto te kunnen ontvangen van de lege envelop?

Reputatie 5
Badge +1
Beste Lumia920,

Ik zal morgen navraag voor je doen, echter verwacht ik niet dat de lege enveloppe bewaard is gebleven.

Je hoort z.s.m. van me.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Reputatie 6
Badge +2
Misschien is je toestel bij de TNT post wel gestolen uit de enveloppe. Aangetekend verzenden heeft denk ik weinig zin. Den enveloppe is namelijk wel gewoon aangekomen, alleen zonder toestel erin.

Reputatie 5
Badge +1
Beste Lumia920,

Helaas is het zoals ik stelde, de lege enveloppe is niet bewaard.

Gezien je aangeeft dat er op het moment van verzenden een toestel in de enveloppe zat, en wij bij de aflevering hebben geconstateerd dat deze er niet in zat, kun je het beste een klacht indienen bij PostNL.

Daar kunnen ze je in deze situatie wellicht verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Bernadette

Reageer