Beantwoord

Toestel uitkopen

• 18 september 2017
  • 5 reacties
  • 311 keer bekeken

Hallo,
Tegenwoordig kan je met de nieuwe abonnementen je toestel uitkopen. Kan dit ook met de verouderde mobiele abonnementen?

Mvg,
Peter
icon

Beste antwoord door PeterG 18 september 2017, 22:54

Oh dat.
Als je geen BKR wilt kun je beter zorgen dat de lening niet hoger is dan € 249,99.

Maar wat jij bedoelt is niet mogelijk met de oude abonnementen omdat daar het bedrag voor het toestel inzit. Daarbij is niet te zeggen wat het toesteldeel is en wat het abonnement. Daar is indertijd gewoon 1 prijs op vastgesteld.
Verder heb je met die oude toestelafbetaling nog helemaal GEEN BKR registratie staan!
Na afloop van de 12 of 24 maanden kan het abonnement wel omgezet worden naar één van de huidige sim-only abonnementen (die het meest aansluit op wat je hebt) ZONDER minimale looptijd. Zodat je niet langer dan nodig voor je toestel betaalt indien je niet wilt "verlengen" (= je weer vastleggen voor minimaal 1 of 2 jaar met een nieuw abonnement).

Overigens blijft de BKR registratie nog 5 jaar na de beëindiging, ook na afkoop, staan. Je schiet er dus niet zo heel veel mee op.

Meer uitleg over BKR icm toestel heb ik hier staan:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/bkr-registratie-lening-smartphone-per-1-mei-2017/
Ook op 't forum uitleg door kpn moderator:
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/nieuwe-mobiele-abonnementen-per-1-juni-en-wijzigingen-eu-gebruik-432542
Ik denk dat je deze bedoelt Peter 🙂 Toestelfinanciering mobiele telefoon per 1 mei 2017.
Hopelijk is het je zo duidelijk?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat je deze bedoelt Peter 🙂 Toestelfinanciering mobiele telefoon per 1 mei 2017. Verder klopt het helemaal! Als je nog vragen hebt Pete, laat het weten!
Reputatie 7
Oh dat.
Als je geen BKR wilt kun je beter zorgen dat de lening niet hoger is dan € 249,99.

Maar wat jij bedoelt is niet mogelijk met de oude abonnementen omdat daar het bedrag voor het toestel inzit. Daarbij is niet te zeggen wat het toesteldeel is en wat het abonnement. Daar is indertijd gewoon 1 prijs op vastgesteld.
Verder heb je met die oude toestelafbetaling nog helemaal GEEN BKR registratie staan!
Na afloop van de 12 of 24 maanden kan het abonnement wel omgezet worden naar één van de huidige sim-only abonnementen (die het meest aansluit op wat je hebt) ZONDER minimale looptijd. Zodat je niet langer dan nodig voor je toestel betaalt indien je niet wilt "verlengen" (= je weer vastleggen voor minimaal 1 of 2 jaar met een nieuw abonnement).

Overigens blijft de BKR registratie nog 5 jaar na de beëindiging, ook na afkoop, staan. Je schiet er dus niet zo heel veel mee op.

Meer uitleg over BKR icm toestel heb ik hier staan:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/bkr-registratie-lening-smartphone-per-1-mei-2017/
Ook op 't forum uitleg door kpn moderator:
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/nieuwe-mobiele-abonnementen-per-1-juni-en-wijzigingen-eu-gebruik-432542
Ik denk dat je deze bedoelt Peter 🙂 Toestelfinanciering mobiele telefoon per 1 mei 2017.
Hopelijk is het je zo duidelijk?
Reputatie 7
Wat bedoel je daarmee? Als je je vastlegt voor een toestelbedrag gedurende de looptijd van 1 of 2 jaar moet je dat gewoon 12 of 24 maanden betalen.

In de oude abonnementen die je ook de looptijd af te maken. Om te voorkomen dat je langer dan 12 of 24 maanden voor je telefoon betaalt worden die abonnementen daarna wel omgezet naar sim-only zonder looptijd.
Reputatie 7
Ik denk dat je deze bedoelt Peter 🙂 Toestelfinanciering mobiele telefoon per 1 mei 2017. Verder klopt het helemaal! Als je nog vragen hebt Pete, laat het weten!JAAA. inderdaad. 😳
Sinds 1 mei zijn de abonnementen van kpn veranderd. Stel je neemt een abonnement met toestel worden de toestel kosten appart vernoemd ivm de nieuwe wetgeving en de BKR registratie. Als een klant die BKR kwijt wil mag hij zijn toestel uitkopen. Zodat er geen sprake meer is van een lening. Kan dit nu ook met de verouderde abonnementen?

Reageer