Toestel vermist en PostNL onderzoek duurt langer dan 2 weken

  • 19 December 2019
  • 4 reacties
  • 760 keer bekeken

Vandaag voor de 5e keer met de klantenservice gebeld nadat ik wederom niet was teruggebeld zoals toegezegd door de medewerker. Al bijna 3 weken is de mobiele telefoon die ik besteld heb en bezorgd zou worden door PostNL vermist. KPN heeft meerdere malen aangegeven dat het postonderzoek 2 weken zou duren en dat uiterlijk afgelopen dinsdag terugkoppeling zou komen. De order zou dan geannuleerd worden en opnieuw aangemaakt zodat ik de order alsnog zou ontvangen. Helaas komt KPN deze belofte niet na omdat de afdeling die hierover gaat niet bereikbaar is en geen terugkoppeling geeft (zoals de medewerker van de klantenservice aangeeft). Zij geeft aan niets te kunnen doen, ik zal af moeten wachten totdat zij reageren. KPN kan er tenslotte ook niets aan doen. Ik ben echter van mening dat KPN als leverancier verantwoordelijk is voor de zending en overweeg dan ook KPN in gebreke te stellen. Na 15 jaar meer dan tevreden klant te zijn geweest heeft die dienstverlening mij de afgelopen 3 weken zo enorm teleurgesteld. Voor KPN is het maar een van de vermiste telefoons en dat dit voor de klant totaal anders voelt daar wordt totaal aan voorbij gegaan. Ik voel mij als klant in elk geval totaal niet serieus genomen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Vervelend om te horen dat het niet goed is gegaan, heb je al je klantgegevens in je profiel ingevuld? Dan kan een Moderator kijken naar de situatie (Voorkomt wat extra wachten):

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

 

Ik ga er zelf helemaal van uit dat het goed gaat komen, maar desalnietemin blijft het een vervelende situatie. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Sanne en welkom op het forum! Wat ontzettend zuur dat je toestel vermist is. :disappointed:  Ik weet zelf heel goed hoe ontzettend leuk het is als je een nieuw toestel krijgt en snap dat je hier enorm naar uitkijkt. Als je hem dan nooit hebt ontvangen en vervolgens lang moet wachten voordat het onderzoek is afgerond en je een nieuw toestel mag aanvragen begrijp ik zeker dat je hier niet vrolijk van wordt.

Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven. Wij zijn verantwoordelijk wat de verwerking van de bestelling van je toestel betreft, maar we bezorgen deze zelf niet. Hiervoor rekenen we op onze koeriers en daarbij gaat helaas soms iets mis. Desalniettemin wil ik wel kijken of ik kan achterhalen hoe het onderzoek ervoor staat. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met onder andere het 06-nummer waar het om gaat en je adresgegevens? Dan kan ik kijken of het onderzoek in elk geval loopt, ik kan geen specifieke informatie inzien wat het onderzoek betreft, maar zo weet je in elk geval dat PostNL hiermee bezig is. 

Beste Sanne en Sjors,

Ik heb mijn gegevens aangevuld. Al heb ik niet veel hoop meer op een snelle en correcte afhandeling van KPN. Na mijn zoveelste telefoontje naar de klantenservice op 19 december ontving ik namelijk een mail met als onderwerp ‘Uw bestelling is zoekgeraakt’. De telefoon is echter al besteld op 29 november. Onbegrijpelijk dat ik na bijna 3 weken en tig telefoontjes dan pas deze mail ontvang. Ik krijg sterk het gevoel dat er niet eerder actie is ondernomen (dit verklaart ook waarom PostNL aangaf in de eerste 2 weken dat op dit poststuk geen postonderzoek was ingezet door de verzender). In deze mail staat inderdaad dat het nog heel erg lang kan gaan duren en dat de duur afhankelijk is van of er een handtekening is gezet. Voor mij is het niet te begrijpen dat het uitzoeken hiervan tot op de dag van vandaag, bijna 4 weken verder, nog niet gebeurd is. Hoe moeilijk kan dit zijn? Een bevriende kennis die bij PostNL heeft gewerkt had 2 dagen na de vermissing al achterhaald dat het pakket door de postbezorger is uitgescand maar door het afhaalpunt niet is ingescand. Dit zou voor jullie al voldoende moeten zijn om mij als klant een nieuwe telefoon toe te sturen. Dit bevestigt namelijk dat ik als klant nooit iets ontvangen heb. Het is voor mij zeer frustrerend dat ik deze informatie zelf zo gemakkelijk kan achterhalen en jullie nog steeds geen informatie geven na een maand en alleen aangeven dat ik moet wachten. Na 15 jaar tevreden klant te zijn geweest bij KPN voelt het of KPN mij in de kou laat staan en dat ik de dupe wordt van een probleem dat zij PostNL hebben. Zeker geen fijne kerst namens KPN voor mij dit jaar..

 

Goede dag Sanne kan je mij vertellen hoe het is afgelopen want ik zit op dit moment met het zelfde probleem en word ook aan het lijntje gehoudenÂ