Beantwoord

Toestelkosten eerder aflossen

• 28 oktober 2018
  • 16 reacties
  • 884 keer bekeken

Beste,

Als ik mijn telefoon wil afbetalen voortijdig mag dit niet! Het is een lening die ik ben aangegaan, jullie hebben recht op het afgesproken bedrag dat snap ik heel goed... Dan maakt het niet uit hoe het binnenkomt!!! heel spijtig, andere laten het wel toe (providers) en ik zou graag de maandlasten terugbrengen nu ik even ruimte heb. Bel erover en ben het er niet mee eens, als ik dat dan uitleg gooien ze de haak er gewoon op! Gewoon ophangen.......... sorry ik ga me nu afvragen of ik wel wil blijven bij jullie met 2 abonnementen!! en u kunt beter cassettebandjes beter opnemen. "hoe kan ik u van dienst zijn?" en vervolgens "dit mag ik niet, dat bepaal ik niet, dat kan niet, ik mag niet afwijken en mag u ook niet doorverbinden naar iemand die dat wel kan"

Nu wil ik een contractovername gaan regelen maar moet ik wel het openstaande bedrag van de telefoon eerst betalen. dus ik wil dat bedrag dan ook overmaken naar jullie!! Graag zie ik de link voor het betalen van die rekening tegemoet... als ze me dan toch ophangen doe ik het maar zo hopende dat het hier wel normaal kan.

Admin: topics samengevoegd
icon

Beste antwoord door Marcia_ 29 oktober 2018, 11:39

Hallo Martijnktje, welkom! Ik heb je gegevens er even bijgehaald en zie dat je een abonnement zonder toestelkrediet hebt. Dat is van belang voor het hele verhaal. Dat betekent dat je het toestelbedrag niet eerder af kunt lossen.

Je kunt daarover in discussie willen, je kunt daarover tegengas geven, zoals je het zelf noemt, en het er niet mee eens zijn dat jou verteld wordt dat het 'niet kan', maar zo is het nu eenmaal. Wel vind ik het heel vervelend om te lezen dat je verkeerd bent geïnformeerd. Als jou verteld wordt dat het wel kan, snap ik heel goed dat je dat aankaart en dat er wrijving in het gesprek ontstaan. Ik bied daar dan ook mijn excuses voor aan. Dat is niet zoals het moet gaan en zoals je van ons mag verwachten. Zoals Peter aangeeft is het sinds juli 2017 zo dat je een toestelkrediet krijgt als je een abonnement met toestel aanschaft. Jouw abonnement is van vóór die datum en wordt dus nog niet als krediet/lening gezien.

Het goede nieuws is dat je alsnog gebruik kunt maken van een contractovername. Je moet dan op de website de optie 'Abonnement zonder toestelkrediet of Sim Only' kiezen en dan kan je verder in het proces.

Heb ik het zo kunnen verduidelijken? Als je nog vragen hebt of er nog niet uit komt, laat je het me dan weten?
Bekijk origineel

16 reacties

Na inmiddels meerder hele RARE contacten via de klantenservice wordt ik er hondsdol van! het zal me inmiddels een worst wezen of ik verschillende boetes zou moeten betalen om richting een ander te gaan. ben vanaf mijn 16e ongeveer klant.... de laatste 5 jaar met halve tegenzin doorgegaan... een poosje tv helaas werkte niet naar behoren en nu nog met 2 contracten mobiel misschien was het wel meer geweest (kinderen worden ook groot). inmiddels heb ik zoveel gekke contact momenten gehad en dan druk ik het netjes uit.. tegenover de geweldige flexibiliteit van KPN (NOT) het spijt me zeer..... ik wil het nog wel een kans geven, heb vaker het idee gehad dan maar helemaal compleet te gaan maar met twijfel over de flexibiliteit en de rare contact momenten geen doorgang gevonden... hoop dat iemand mij nog normaal te woord kan staan en twijfel kan wegnemen. Gezien de behandeling en geen stukje flexibiliteit zal het ander niet lang duren voor ik na echt jaren bij u diensten te hebben gehad toch een einde gaat komen
Ik kan het niet verteren dat jullie gewoon ophangen omdat een klant even wat meer tegengas geeft! ongelooflijk, is al eens eerder gebeurd maar dat heb ik laten varen... die mensen die jullie aannemen krijgen een brainwash en komen eruit met allemaal standaard zinnetjes die je best kunt inspreken in een automatisch systeem. scheelt weer een hoop loonkosten.

van kpn compleet tot compleet klaar mee. Heb meer het idee dat u koning bent en de klant zoekt het maar uit die heeft maar te luisteren.. Service ver te zoeken. iets extra's doen voor een klant brengt juist veel meer voldoening met zich mee en veel meer waardering naar de klant toe. Helemaal als een klant al tussen de 15 en 20 jaar diensten afneemt grotendeels teveel heeft betaald in zijn eerste 7 tot 8 jaar (eigen schuld) en altijd zijn rekeningen voldoet maar daar heeft u in iedergeval genoeg meer aan kunnen verdienen! Als een klant dan een extra dienst vraagt wat gewoon mogelijk zou moeten zijn bij de meeste bedrijven, dan kan het niet en gaan ze constant herhalen, terwijl de dienst betekend dat gewoon alles wordt betaald!!! sorry ongelooflijk en dan nog ophangen ook...

Kleine dingetjes extra doen hou je veel makkelijker klanten vast, voelen ze zich gewaardeerd en dat hoeft niet eens geld te kosten..... Waar denken we aan, geld verdienen en de klant kan gewoon zijn mond houden want wij bepalen en leveren de dienst verder zoeken ze het maar uit is het motto.

Het spijt me als ik doorsla. heb inmiddels zo een 10 / 20 bekenden gesproken die diensten van u afneemt allemaal niet tevreden, van een klein dingetje tot asociaal personeel.. Zo zijn er nog vele meer, als ik klanten bij mij op werk spreek hoor ik het ook steeds vaker. Onze klanten zeggen in iedergeval dat wij die kant niet op moeten gaan.. kan hier nog veel verder op doorgaan maar dat laat ik voor nu nog even achterwegen.

Ik zou graag eens normaal behandeld willen worden, duidelijkheid en het gevoel krijgen dat er echt moeite voor de klant wordt gedaan. Mijn andere klacht wordt een klein deel beschreven.

waar ik deze moet plaatsen geen idee. er zal ook wel niks mee gebeuren gezien de laatste ervaringen maar dan kan er mochten de wegen gaan scheiden niet gezegd worden dat ik het nooit kenbaar heb gemaakt.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @martijnktje
Je hebt er goed aan gedaan om je klachten hier neer te zetten.
Daar wordt zeker wat mee gedaan.
Herlaas vertel je niet precies -wat- je klachten zijn en dan wordt het ook voor webcare moeilijk om je te helpen.
Binnenkort neemt webcare dit over en zal proberen je te helpen, dus hoe meer info je geeft hoe beter het is.
Om webcare direct een beter inzicht te geven is het beter (mocht je dat nog niet gedaan hebben) dat je vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier te zetten, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Bedankt voor de reactie. heb het een en ander ingevuld alleen nog geen klantnummer, wel voldoende info zodat ze me in het systeem kunnen opzoeken, zal vanmiddag de rest invullen.

Het is de behandeling, de flexibiliteit die je mag verwachten die er voor klanten zou moeten zijn maar er totaal niet is. geen opties aandragen en vooral niets proberen. combinatie van het standaard verhaal wat je hoort "dit mag ik niet" "dat kan niet" wat ze geprogrammeerd hebben in de sociale vaardigheden van het personeel. Is het na een eerdere ervaring van de hoorn erop gooien gebeurd het nu weer en dat werkt niet mee.

Ik wil alle opties doornemen die ik heb om de kosten die openstaan van mijn telefoon af te lossen (defect en niet kosten dekkend het te laten repareren) dan wil ik het openstaande bedrag gewoon aflossen het is niet heel veel meer en een andere telefoon kopen. ik ga niet kopen als ik nog wat heb openstaan en dat druk net even de maandelijkse kosten. Als ik dan vraag aan iemand van de klantenservice zegt hij dat hij het ook zou doen en het gek vind als het niet zou kunnen, geeft aan dat het bij mijn abonnement zou moeten kunnen (2 verschillende hebben het aangegeven) stuur je een aflosbericht krijg je hem terug dat het niet kan. de een geeft me helemaal gelijk en zouden opties moeten zijn ook als het invullen van het formulier niet lukt. Wil je dit bij een ander personeelslid aangeven is het nors en je mag niks uitleggen, dan pleuren ze de hoorn er gewoon op!!!! ik zou het desnoods met een contractovername willen doen, dan moet ik namelijk de telefoon eerst aflossen alvorens ik de overname door kan zetten! Je kan gewoon totaal niet overleggen met de mensen van de klantenservice en ze zijn heel erg beperkt..... ik heb dit in een andere post toegelicht maar voel me door de actie en reactie nogal............. een keer iets doen voor een klant als service zou eens leuk zijn na zoveel jaren trouwe dienst.... klote gevoel aan overgehouden. Ernaast het principe dat ik een lening heb en die graag wil aflossen om welke reden dan ook want dat scheelt ook weer maandlasten. ik heb 2 abonnementen lopen en de planning was een 3e erbij ivm mijn zoon die wat zoekt. maar die hou ik nog heel even aan de prepaid en ga mijn horizon maar eens verbreden.
Hiermee wel om achtneming dat ik eerdere contacten met de klantenservice heb gehad en de voorgaande dingen is ook niks gedaan. Al met al een beetje klaar mee
Reputatie 7
Bij een abonnement genomen ná 1 juli 2017 is voortijdig afbetalen mogelijk i.v.m. de aparte specificatie voor de toestellening. Bij oudere abonnementen kan het niet.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Martijnktje, welkom! Ik heb je gegevens er even bijgehaald en zie dat je een abonnement zonder toestelkrediet hebt. Dat is van belang voor het hele verhaal. Dat betekent dat je het toestelbedrag niet eerder af kunt lossen.

Je kunt daarover in discussie willen, je kunt daarover tegengas geven, zoals je het zelf noemt, en het er niet mee eens zijn dat jou verteld wordt dat het 'niet kan', maar zo is het nu eenmaal. Wel vind ik het heel vervelend om te lezen dat je verkeerd bent geïnformeerd. Als jou verteld wordt dat het wel kan, snap ik heel goed dat je dat aankaart en dat er wrijving in het gesprek ontstaan. Ik bied daar dan ook mijn excuses voor aan. Dat is niet zoals het moet gaan en zoals je van ons mag verwachten. Zoals Peter aangeeft is het sinds juli 2017 zo dat je een toestelkrediet krijgt als je een abonnement met toestel aanschaft. Jouw abonnement is van vóór die datum en wordt dus nog niet als krediet/lening gezien.

Het goede nieuws is dat je alsnog gebruik kunt maken van een contractovername. Je moet dan op de website de optie 'Abonnement zonder toestelkrediet of Sim Only' kiezen en dan kan je verder in het proces.

Heb ik het zo kunnen verduidelijken? Als je nog vragen hebt of er nog niet uit komt, laat je het me dan weten?
Beste,

ik bedoel ermee te zeggen dat ik de persoon aangeef wat ik zou willen, dan geeft ze aan daar doen wij niet aan u moet naar een anderen afdeling. eerdere here geven aan, het kan niet voor beide abonnementen maar bij die van u wel. mijn einde contract is 13-07-2019 betekend dat het na juli is, u geeft aan juli 2017 ander geeft aan mei 2017 weer een ander januari 2017 . probeer het uit te leggen aan mevrouw maar laat me niet uitpraten en hangt zo op (2e keer dat het gebeurd kwa ervaringen met de klantenservice) voor die dame heb ik dan de 2 heren gesproken die beide aan hebben gegeven dat het in mijn geval gewoon moet kunnen. van het kastje naar de muur en totaal geen flexibiliteit van kpn sorry mijn klomp breekt!!! met tegengas bedoel ik dat ik de dame wil aangeven wat de andere mij hebben verteld maar die dame laat me niet uitpraten waardoor ik steeds giftiger wordt... en dan hang je maar op!!! niet normaal de gang van zaken... beide geven mij aan het ene abonnement lukt het wel mee (mijn huidige) het abonnement van mijn vriendin lukt het niet mee, zeker de juiste gecontroleerd want hebben nog via het telefoonnummer moeten controleren of het bij beide abonnementen mogelijk was en in het laatste geval zei meneer dat dat helaas niet mogelijk was voor de laaste. eerst over mijn abonnement gesproken. Ernaast is het helemaal niet zo moeilijk om wat flexibeler te zijn met het idee aflossen van een krediet wat mensen in sommige gevallen wel prettig ervaren zodat de maandlasten omlaag gaan!

weer een heel verhaal maar ik ontkom er gewoon niet aan... bij een contractovername dien ik eerst de telefoon af te lossen, gebeurd dat ook bij de anderen optie!! gezien het een contractovername betreft waar een krediet van een telefoon op zit die gewoon betaald dient te worden?

Flexibiliteit is wel heel ver te zoeken. Kan gewoon vrij weinig gedaan worden voor de klanten. ben bang dat mijn laatste dagen zijn geteld bij KPN wat een drama
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je toelichting! Het klopt dat jouw abonnement onder de oude voorwaarden vallen en die van je vriendin onder de nieuwe voorwaarden. Wat betekent dat als zij het abonnement naar jouw (of een andere) naam over zou willen zetten, je dan inderdaad eerst het toestelkrediet dient te voldoen. Dat kan zij zeker aanvragen. Op het moment dat je jouw abonnement op haar (of een andere) naam wilt zetten, hoeft het toestelbedrag niet eerst afgelost te worden.

Als ik het voor je kon regelen, had ik dat zeker gedaan. Echter bieden wij echt alleen voor de nieuwere abonnementen deze mogelijkheid. We kunnen er dus echt niet voor zorgen dat jij je toestelbedrag in één keer af kunt betalen. Het zou heel jammer zijn als dit een reden voor je is om over te stappen, maar ik kan er helaas niets anders van maken 😞.
ik geloof niet dat het niet anders kan. flexibiliteit heb ik het over en dat is er blijkbaar gewoon niet! allemaal onduidelijk, de ene zegt dit de andere dat! mijn contract datum is 13-7-2017 dus daar ben ik het dan niet mee eens. Het is niet alleen dat, maar het is in principe een kleine moeite om het te regelen en flexibiliteit te tonen wat extra doen om verschillende mensen tevreden te houden. Maar dat de mensen allemaal verschillende dingen roepen waarvan 2 het kan wel en de 3e zegt anders en pleurt de telefoon erop omdat ik wil uitleggen wat de anderen hebben gezegd.

Inmiddels al met al reden genoeg om nu te zeggen dat dit mijn laatste contracten bij KPN zijn, wat een belachelijk gedoe. men moet van goede huize komen om ons te behouden bij kpn! dit ga ik voorlopig niet meer vergeten! maar goed gezien de reacties van het personeel maakt het toch niet uit 1 of 2 minder doet er toch niet toe.
Reputatie 7
Badge +27
Het is een bepaalde knop die we in moeten drukken om een factuur op te maken voor het toestelkrediet. Omdat jij met jouw abonnement geen toestelkrediet hebt, is die knop er niet. Ik kan dus met geen mogelijkheid ervoor zorgen dat de kosten voor het toestel voldaan worden. We kunnen daar lang over discussiëren, maar het is gewoonweg niet mogelijk. Flexibel? Nee. Maar soms zijn dingen nu eenmaal als ze zijn helaas.

Ik heb nog even gekeken naar de ingangsdatum van je abonnement. Dit was inderdaad 14 juli 2017. Échter: je hebt in maart 2017 al gekozen voor dat type abonnement, omdat je 4 maanden voor het einde van je contract hebt verlengd. De abonnementen waarbij het toestelkrediet ging gelden, zijn vanaf 1 juli 2017 pas online gezet. Conclusie is dus dat jij in maart 2017 niet hebt kunnen kiezen voor een abonnement met toestelkrediet, omdat deze destijds nog niet bestond.

Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat je het me weten?
hou er maar over op, Hier komen we niet uit. De behandeling alleen al kan je gewoon niet maken bij klanten zelfs als dat meer malen is gebeurd!

Als ik me contract over wil laten nemen door me zoon of een vriend moet toch echt eerst de telefoon afbetaald worden want die neemt hij niet over logisch dat dat zou moeten gebeuren want de telefoon wordt vaak niet overgenomen. Bij ons op het werk zijn zulke simpele vragen een eitje en een stukje extra service wat ons wel geloofwaardig houdt.. dus alleen het openstaande bedrag net als bij de andere linkje sturen ik betaal hoeft geen extra werk aan te gebeuren (dan maar een foutje maken door toch een linkje te sturen) betalen en klaar 😛 sorry ik kan het gewoon niet geloven.

Wat een belachelijke klantenservice vanwege het ophangen en niet laten uitpraten, natuurlijk de totaal niet eerlijke/correcte en onduidelijke antwoorden, bij de ene wel andere niet. heel veel sterkte. Ik ga wel wat anders regelen en me oriënteren.
Kunt u in jullie geweldige, zeer flexibele systeem aangeven dat ik na meer dan 15 jaar er helemaal klaar mee ben!! of zit die knop van opmerkingen en mededelingen toevoegen er ook niet.
Reputatie 7
Badge +27
Zeker kan ik dat. Ik zal het noteren onder je 06-nummer! Mocht je nog andere vragen hebben, laat het me gerust weten.
Hierbij de mededeling dat het is opgelost, het kan dus wel. maar dat terzijde. ondanks alle omstandigheden dan uiteindelijk goed geholpen door Karin correct te woord gestaan en goed geholpen met dan uiteindelijk de flexibiliteit die je zou mogen verwachten.

Nogmaals jammer dat er als eerste opgehangen wordt, en dat je eerst van kastje naar de muur wordt gestuurd en verschillende verhalen hoort. maar goed bij deze opgelost. Hulde aan Karin
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je update! Ik zie dat het door de klachtenafdeling opgepakt is. Zij hebben je abonnement opgeheven en direct weer in dienst gezet. Hierdoor werd het toestelbedrag als afkoopsom in rekening gebracht. Zoals je wellicht kunt begrijpen, is dat niet iets wat wij als klantenservice (telefonisch, op het forum of via de chat) kunnen doen of überhaupt aanbieden. Fijn dat je er op deze manier toch uitgekomen bent!

Reageer