Beantwoord

Toestelkosten langer dan 24 maanden

  • 19 February 2020
  • 24 reacties
  • 306 keer bekeken

Hi! Een late reactie op dit bericht, maar ik zit ook nog steeds met hetzelfde probleem dat ik betaal voor een toestel dat al langer dan een jaar (bijna twee jaar) is afbetaald. Ik moet eerst een nieuw abonnement afsluiten eer dat ik het te veel betaalde geld terug krijg... Mijn vraag: kan het verschuldigde bedrag niet gewoon meteen verrekend worden bij de toestelkosten van een nieuw abonnement met toestel? Dus dat je het verschuldigde bedrag aftrekt van de waarde van het nieuwe toestel die je anders toch moet betalen. grt

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 March 2020, 18:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, SDRPL, goede vraag! Helaas kunnen we dat niet zo direct verrekenen. Het corrigeren van de toestelkosten loopt via andere weg dan het kopen van een nieuwe. Dat kunnen we niet een op een tegen elkaar wegstrepen. Zodra je nieuwe abonnement actief is, zal de afdeling die dit met je afhandelt zorgen voor de creditering. 

Hoi! Ik zou graag meer willen weten over het bedrag dat ik dan tegoed heb. Kan jij mij daar bij helpen?

Reputatie 7
Badge +30

Je zou, als dit al in behandeling is genomen, een mail moeten hebben gekregen van hen met daarin uitleg en bedrag. Als dat niet zo is, vul je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt. Dan duik ik hier de systemen in. 

Hoi Erik! Ik heb de gegevens toegevoegd :) groetjes

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, SDRPL. Ik zie dat je al een aantal keer hierover contact hebt opgenomen. Ik kan eigenlijk alleen maar hetzelfde zeggen als wat tijdens de eerdere contacten ook al is aangegeven. Je hebt inderdaad nog een oude stijl abonnement met toestelkosten inbegrepen. Die kosten kunnen we je vergoeden, maar we kunnen ze niet uit je huidige abonnement slopen.

Dat betekent dat je, om dit permanent op te lossen, eerst over moet naar een abonnement uit de huidige serie. Zodra dit gebeurd is, kunnen we de berekening uitvoeren hoeveel geld je dan terugkrijgt. Dat is het aantal maanden dat je doorbetaald hebt, keer het toesteldeel van je oude abonnement. Dat toesteldeel wordt berekend door jouw abonnementsprijs naast de sim only variant van dat abonnement te houden. Het verschil daartussen is het toesteldeel.

Ik kan die berekening niet maken, die wordt door de backoffice gemaakt op het moment dat die dit in behandeling nemen. Ik kan daarvoor een formulier invullen (dat is een andere dan je eerder zelf al hebt ingevuld). Er wordt dan contact met je opgenomen, maar als je op dat moment nog niet verlengd hebt naar een huidig abonnement zal dat op dat moment alsnog moeten. De backoffice regelt vervolgens de terugbetaling, dat gebeurt over het algemeen als verrekening op je factuur. 

Om het sneller afgehandeld te krijgen raad ik je dan ook aan om het verlengen alvast te doen (dat kan via je MijnKPN). Ben je verder bereikbaar op het 06-nummer dat bij je abonnement hoort? Dan vul ik het formulier voor je in. Op het moment dat er dan contact wordt opgenomen (binnen tien werkdagen) kan het gelijk in z'n geheel afgerond worden.

@Erik_ Jazeker ik heb nog hetzelfde nummer

Reputatie 7
Badge +30

Mooi, dan heb ik bij dezen het formulier voor je ingevuld. Er wordt telefonisch contact opgenomen, dit gaat vanaf een afgeschermd nummer. Dit zal binnen tien werkdagen gebeuren. De collega die je dan spreekt zal de correctie van de kosten met je regelen. Mocht je onverhoopt nog niet verlengd hebben tegen de tijd dat er gebeld wordt, kan de collega je daar ook bij helpen.

@Erik_ Ik heb inmiddels mijn abonnement verlengd! Dus dan wacht ik af op het telefoontje :) Bedankt voor je hulp. Fijn weekend :grinning:

@Erik_ er is reeds nog geen contact met mij opgenomen :(

Reputatie 7
Badge +30

'k Heb hier gelijk even naar gekeken, SDRPL. Ik zie dat er op de 12e een belpoging is gedaan waarbij is aangegeven dat het niet uitkwam. En dat dit vervolgens gisteren weer gebeurd is. Ik verwacht dat dan begin volgende week een nieuwe poging gedaan zal worden. Ik maak uit de notitie van de collega wel op dat we met het invoeren van de creditering wel moeten wachten tot je nieuwe toestel geleverd is. Wanneer dat precies zal zijn is op dit moment, i.v.m. Corona, nog niet bekend.

@Erik_ ik heb zowel de 12e als gisteren geen telefoon ontvangen? Ik ben de hele dag bereikbaar geweest en heb niks gehoord..

 

Vind het wel jammer dat de creditering pas plaatsvind als het toestel er is, want ik heb precies de stappen genomen die moesten. Namelijk mijn abonnement verlengd. 

@Erik_ bellen jullie naar mij of naar mijn vader? Want er staan 5 abonnementen op 1 adres..

Reputatie 7
Badge +30

We kunnen pas crediteren op het moment dat je verlenging is ingegaan, en dat is als je het toestel hebt. In de tussentijd loopt het oude abonnement namelijk gewoon door, inclusief toestelkosten. Dus dan zouden we daarna nog een keer moeten crediteren.

We bellen verder naar het 06-nummer van het abonnement waar het om gaat dat eindigt op 612.

hi @Erik_ . Van het crediteren begrijp ik. Zolang ik mijn crediet maar krijg zodra mijn abonnement ingaat (en het toestel heb natuurlijk). Ik vind het wel vreemd dat je aangeeft te bellen op het aangegeven nummer, want dat is idd mijn nummer. Echter ben ik op de aangegeven data niet gebeld.. En mij kennende heb ik mijn telefoon en laptop beide de hele dag aanstaan waardoor ik alle telefoontje sowieso zie binnenkomen. Heb ook nog gekeken in mijn ‘’recent’’ lijst en daar staat het ook niet tussen. A fin wordt er deze week nog een poging gedaan want dan hou ik het in de gaten..

Reputatie 7
Badge +30

Durf ik niet met zekerheid te zeggen 😞 Normaliter wel, maar in verband met Corona lopen dingen nu af en toe vertraging op). 

Hi @Erik_ , ik begrijp de vertraging ivm Corona. Echter ben ik nog steeds niet gebeld… (nog niet eens een poging tot). Is er geen e-mailadres of telefoonnummer dat ik kan gebruiken om contact op te nemen voor een afspraak o.i.d. want vind het zo wel erg moeizaam gaan

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp het helemaal. Heb zojuist opnieuw gekeken. Ik zie weer een notitie staan, van 1 april, dat er een belpoging is geweest. Maar, omdat jij ook op 1 april, op een later tijdstip hebt aangegeven nog steeds niets gehoord te hebben, heb ik m'n twijfels. Wat ik nu vermoed is dat er inderdaad niet gebeld is. En wel omdat het toestel van de verlenging nog niet geleverd is. Waardoor ook je verlenging nog niet is ingegaan, en de creditering ook nog niet berekend kan worden. Ik kan me voorstellen dat de collega dan denkt, ik bel nadat de verlenging erdoor is, want dan kan het in een keer geregeld worden. In plaats van dat er nu een keer gebeld wordt, en dat er dan later opnieuw contact nodig is. Alleen in dat geval was een aanvullende notitie daarover handig geweest. Ik kan zien wie het in behandeling heeft, dus ik heb desbetreffende collega een mail gestuurd met een vraag om uitleg. Ik kom er bij je op terug.

hoi @Erik_ fijn dat je contact opneemt met de collega! Ik denk inderdaad dat het telefonisch contact pas nuttig is als het toestel is geleverd. Anders is het voor jullie ook onnodig extra werk. Kan de desbetreffende collega daar een notitie van maken? Ik hoor wel graag wat er inderdaad is misgegaan in de communicatie van jouw collega. Ik hoor van jullie :) 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb met de collega gesproken en het blijkt dat er geen belpogingen gedaan zijn. Dus wat jij eerder steeds aangaf dat je niet gebeld bent, dat klopt. Wat de collega’s in gevallen zoals dit doen is inderdaad wachten tot het nieuwe toestel geleverd is. Omdat ze dan ook pas de creditering kunnen berekenen. Wat de collega's dan doen is jouw casefile parkeren tot latere datum. Alleen blijkt dat het systeem bij parkeren automatisch een log maakt dat er een belpoging is geweest. Dat kunnen we helaas niet aanpassen, maar gelukkig weten we dit nu en kunnen we hier verder rekening mee houden.

 

Kortom, er is nog niet naar je gebeld. Dat gaat nog gebeuren zodra je het toestel hebt ontvangen. Excuses voor de verkeerde informatie die ik je dan ook eerder gaf wat betreft belpogingen.

Daarnaast heb ik ook gelijk nog even gekeken of er al wat meer bekend is over de levering van je toestel. Ons overzicht geeft voor de iPhone XS 64GB Gold op dit moment aan dat we eind april nieuwe voorraad verwachten. Het is alleen nog niet te zeggen hoeveel dat er dan zullen zijn en of jouw toestel daar dan ook bij zit. 

Hoi @Erik_ ! Fijn dat het nu allemaal duidelijk is. Ik dacht al, iets ging er mis haha. Er zit niks anders op dan wachten tot eind april (of evt. langer). Fijne dag en bedankt voor de moeite. 

Hey @Erik_ , ik heb vandaag mijn telefoon ontvangen! Super blij mee :grinning:  Kan ik nu weer binnen 10 werkdagen een telefoontje verwachten?

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +30

Ha, wat fijn! Dan kun je nu inderdaad binnen 10 werkdagen een telefoontje verwachten :) En wens ik je veel plezier met je nieuwe toestel!

Hoi @Erik_ . Wilde nog even laten weten dat er al contact met mij is opgenomen per mail. Nogmaals bedankt voor je hulp :grin:

Reputatie 7
Badge +17

@SDRPL Erik is even met verlof dus ik reageer even.
Zo te horen ging het allemaal niet zonder slag of stoot. Goed om te horen dat alles nu afgerond is en dat er contact is opgenomen.
Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! :hugging: